bolletje Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Rapi misschien kan hij moeilijk om gaan met complimenten. Ik voel ook droefheid in het antwoord maar dat kan mijn interpretatie zijn maar jammer dat hij niets met jouw compliment kan doen.Willbillie ontzettend knap dat je geschreven hebt. Daar is moed voor nodig en hiermee laat je zien dat je die kracht hebt.Ik hoop echt, ondanks je het erg moeilijk nu hebt, dat je je er doorheen slaat en blijft delen met ons.lieve kanjers, deze dame gaat afsluiten en wens jullie een prettige nachtrust en tot morgen weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Kee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 wat aardig van je druppeltje, dank je wel:present: (voor jou)Hoi Jannigje, En was het afkicken, zo zonder pc dit weekend?Heb je leuk gehad trouwens? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Weltrusten Bol,Dank voor je reactie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Witte: leuk is niet het goede woord. Mijn vader gaat heel snel achteruit en het is heel moeilijk om dat aan te zien en mee te maken.De man die altijd zo sterk was, is een breekbare, frêle man geworden, die zienderogen aan zelfstandigheid inboet. Dat doet hem en mij/ons pijn en verdriet.Dit hele gebeuren van oud worden is nieuw voor hem en voor ons.Het was wel goed om bij hem te zijn, ook dierbaar om dit mee te maken, al klinkt dat misschien vreemd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Nee hoor Jannig mij klinkt dat helemaal niet vreemdJuist heel mooi, dat jullie dit proces zo samen kunnen doormakenDaar hou je altijd mooie herinneringen aan,ook al gaat t nu niet zo best Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Ha Rapi, inderdaad een wonderlijke reactie van hem.Ik ken hem niet, dus kan me niet in hem verplaatsen, maar je zou denken dat hij blij zou zijn met jouw compliment. Juist omdat het weer zo goed gaat met/tussen jullie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Zo ervaar ik dat ook Witte.En juist in deze fase merk ik hoe belangrijk ik het vind om hem met het respect te behandelen dat hij verdient. Niet voor en over hem heen beslissen, maar samen met hem.Dat betekent bv dat hij nog niet aan extra hulp toe is die hij eigenlijk wel nodig heeft,. Dus moet ik leren te dragen en verdragen dat hij nog niet zover is, dat hij er nog niet aan toe is.Hij is oud, maar niet wilsonbekwaam of zo.Dus leren wachten, leren uiten van bezorgdheid zonder hem daarmee te belasten, leren loslaten .......Niet eenvoudig, maar toch heel dierbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 er klinkt een hoop liefde uit je berichtje voor je vadermooi om te lezen Jannigje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Jannigje speciaal voor jou heb ik me opniew voorgesteld en hoop dat het goed is andes pas ik het wel aan.Tuurlijik Witte ik wals wel eens over je heen maar nooit kwaad bedoeld.Nu met mijn huppeltrutje uit en dat is altijd lachen hier want heb een schijnwerper nodig. Stel dat ik een missionaris op een stekelvaken tegen kom. Echt je ziet geen fluit want verlichting is ver te zoeken dus schijnwerper maar voordat ik alsnog mijn nek breek. Volgens mij hebben ze hier de laatste kanibaal ook opgegeten maar wil niet roddelen hahaha. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Jet,Weet niet precies wat je bedoelt, met bevestigen van een machtsituatie, maar volgens de psyg, heerste er wel een machtstrijd (soms nog) tussen ons.Jannigje,Als hij stopt met roken , mag ik daar ook nooit een compliment over geven.Hij heeft dan het liefst dat ik het onderwerp met rust laat, en er niets over zegHeb het gevoel te roddelen, maar soms vind ik dat soort reacties zo vreemdIkzelf zou dol zijn op complimenten, en me er door gesteund voelen.Maar ja, we zijn duidelijk niet allemaal hetzelfde. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Wij kunnen het wel hebben dat over elkaar heenwalsenBeter is het om te investeren in mensen die het echt hard nodig hebben toch... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Sorrie, Jannigje,Lees helemaal over je zieke vader heen.Altijd moeilijk he Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Dat is ook zo!En dan te bedenken dat ik uit een nest kom waar noooooooooit gesproken werd over gevoel, alleen over presteren, goed doen, bescheiden zijn etc. Al de calvinistische " waarden" zal ik maar zeggen.De relatie van mij naar mijn ouders is altijd nogal moeizaam geweest, dus dit ervaar ik als heel bijzonder.Ik heb ongeveer 2 weken geleden voor het eerst tegen hem gezegd dat ik van hem hou!!!!!En ook benoemd dat wij niet gewend zijn om dergelijke dingen tegen elkaar te zeggen, maar dat ik er veel behoefte aan had om het wél te zeggen (vond ik ENG hoor)Dat beaamde hij ook, wij kennen/kenden het niet.Ik was heel trots op mijzelf daarna Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Dit bericht is ookal zo mooi om te lezen JannigjeSchouderklop van mij, maar trots op jezelf zijnis het allerbeste!!Ik lees niet over je heen hoor twinnyik lees je wel degelijk.Mannen komen van mars weet je toch.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Ik ga lekker mn bed in.Morgen 24 graden, zegge ze....Lekker morgen een lange dagen deze dag blijft dan zeker droog.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Hoi Twinny,Ja, en hij komt zeker van mars:DJannigje,Je kan zeker trots zijn op jezelf door te zeggen dat je van je vader houdt.Ik herken het helemaal, dat calvanistische gedoe.Heb het zelf nooit tegen mijn ouders durven zeggen.En tegen mijn vader kan het niet meer, want is al een paar jaar dood.Tja, over gevoelens praat je niet he,Goed van jou hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Truste Witte,Kan helaas niet van het mooie weer genieten morgen, want heb weer een lange werkdag.Geniet ervan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Hoi hoi,nog ff bijgelezen.Mooi Jannigje, ik heb het ook heel laat tegen mijn ouders kunnen zeggenzeker bij mijn vader was dat heel ontroerend want hij had een hersenbloeding gehaden kon niets terugzeggen. maar ik zag aan zijn ene oog dat het goed was.Bij mijn moeder was het iets makkelijker.rapi, als ik het lees over je man, dan zit er idd iets van macht bijmaar het lijkt ook alsof hij voor jou is gestopt en niet voor zichzelf,herken je hier iets in? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Welterusten Witte, en dank voor het schouderklopje.is me wel veel waard hoor Ja, Jet, je hebt gelijk, het moet er wel zijn geweest, anders zou dit nu niet zo kunnen.maar er is wel een strijd van jaren aan vooraf gegaan om hier te komen.Gelukkig kan ik dit nog meemaken. Verdrietig hè Rapi, dat jij het niet meer kunt zeggen tegen je vader?Kan het nog tegen je moeder?Lieve mensen, ik moet ook naar mijn bed. Morgen weer werken.Maar eens zien of ik kan slapen Dat lukt niet de laatste tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jannigje Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Nog even voor jou Jane: inderdaad heel ontroerend!Wat mooi voor jullie allebei dat jij het kon zeggen en dat je kon zien dat hij je begreep en dat het goed was.Dat neem je je hele leven met je mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Jane,Weet echt niet of hij voor mij gestopt is.Hij zegt dat hij voor zichzelf gestopt is, maar is hem ook verteld op de A.A.Dat hij het dus voor zichzelf moet doen, en niet om mij terug te krijgen ofzo.Maar ja, weet dit dus niet zeker.Jannigje,Zou het nog tegen mijn moeder kunnen zeggen.Maar die zou zich absoluut geen raad weten met zo'n opmerking, en het zelfs een beetje gek vinden denk ik.Ach ja, gewoon niet zo opgevoed he, maar ze weet het wel hoor.Maar probeer ondanks je problemen toch maar lekker te gaan slapen joh. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Rapilos ondanks je vader is overleden mag je met een gerust hart zeggen dat je van hem houd.Als er behoefte aan is kun je net als ik een brief schrijven en daarin vertellen wat je nooit heb durven zeggen, of dwars zit.Hardop voorlezen en dan verscheuren.Ook kwaad worden op ouders die reeds zijn overleden mag.Goed voor het verwerkingsproces.Alleen als je er last van hebt.Goed om te lezen dat het weer beter gaat tussen jou en je man.Niet met komplimenten kunnen omgaan is veelal een probleem voor mannen.Wel er naar vissen maar niet kunnen omgaan met het applaus.Vooral als je zoals ik altijd gestreefd hebt naar perfectie wordt een compliment steeds weer afgedaan met woorden als, het kan altijd nog beter.Nooit tevreden over het resultaat.De perfectionist kan vaak de hoofd-niet van de bijzaken scheiden.Erg Lastig als je dat zelf niet door hebt.Perfectionisme bestaat niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Hoe kan dan de perfectionist bestaan Rudy?Ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen.Ik zou eerder denken dat complimenten nietaltijd vertrouwd worden, maar ja das mijn aard he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 12 september 2010 Rapport Share Geplaatst 12 september 2010 Zeg iedere dag weer opnieuw tegen je geliefden dat je van hen houdt.Wat je smorgens hebt verlaten kan er savonds niet meer zijn.Jannigje:heart:Ik had geen band met mijn ouders.Zij zijn als vreemden voor mij gestorven.Ik lees dikwijls hoe vriendschappen ontstaan tussen ouders en hun kinderen.Ik voel dan het gemis.Ik kan er niets meer aan veranderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden