Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 september

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Dees, ik vind het prima dat je op het forum komt.

Maar ik denk ook dat het tijd wordt om echt aan je drankprobleem te werken.
Zoals ik je hier meemaak de afgelopen maanden denk ik dat gewone hulp niet voldoende is.
Er is al eerder geopperd dat een opname misschien nog het enige is wat kan helpen, ik ben het daar wel mee eens.
Nu begin je elke keer weer te knokken.... krabbelt overeind voor even en je gaat met dezelfde vaart binnen de kortste keren weer op je bek ( figuurlijk, maar soms ook letterlijk).
Waarom zou je je niet laten opnemen?
Je partner en Laura kunnen het thuis samen wel aan lijkt me.
Jij snakt naar een normaal leven.
Je huisgenoten ook.
Het lukt je niet om dat normale leven op te bouwen vanuit de thuissituatie.
Geef dan een opname de kans ..... je verdient net als iedereen een kalm en fijn leven meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De frummers hier hebben niet al die dingen geschreven omdat ze een hekel aan Dees hebben .
Er is zoveel geschreven omdat we het zo ellendig vinden jou steeds weer te zien struikelen.
Omdat we het vreselijk voor je dochter vinden dat zij haar eigen moeder zo hulpeloos ziet.
Omdat we de onmacht van jouw partner begrijpen.
Omdat we je zo graag gezond en wel zouden willen zien schrijven hier.

--------------

aanpassing: woordje vergeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Von, Dees en Lin!
Heb gisteren helemaal geen tijd gehad voor internet, begrijp dat Desi het moeilijk heeft.
Wat bij mij uiteindelijk hielp was de gedachte om de regie van het leven weer in eigen handen te nemen.
Misschien voor jou ook tijd, Dees? En dat kan aanvankelijk alleen door echte hulp te vragen.
Wens je veel sterkte.

Ben laat, slurp gauw mn koffie op
sssssssssssssssslurrrrrrrrrrrrrrrrp
au! is nog heet!

Vandaag weer hele dag werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Bor :present:

Heb de laatste pagina's van gisteravond gelezen en ben nu blij dat ik andere dingen te doen had want oeffffff dat was weer heftig en ik kan daar nog steeds slecht mee omgaan.
Geeft niks, ik lees het later nog wel.
Moet nu echt haasten want heb te lang in bed omgedraaid.
Huphuphup, ouwe botten kraken met dit mistige weer.

Dag allemaal. Wens iedereen een goede dag
en sterkte voor allen die het nodig hebben
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal:)

Desi...hoop dat je hier blijft komen mits je voor jezelf komt en er steun uithaalt op welke wijze dan ook. Alleen jij kan die keuze maken. Heb niets gelezen gisteren dus kan je ook niet van advies dienen al zal ik dat willen. begrijp dat er iets is gebeurd en dat er later door anderen over gesproken is. Hoop dat er toch adviezen of opmerkingen tussen zitten waar je in jouw situatie iets mee kunt. Het forum kennende...daar zitten genoeg mensen tussen die met hele zinvolle dingen komen. Missschien zeggen sommigen dat dan wat bot, maar de bedoeling is goed en hetgeen ze te melden hebben vaak ook! Las net hierboven het berichtje van Yvonne en dat vind ik een goed voorbeeld van een berichtje waar je wat aan hebt! Begrijp hieruit ook waarom het niet goed met je gaat. Hoop dat je ermee aan de slag gaat Desi, je bent de enige die het kan doen! :present: Heel veel sterkte!

En nu even wat boterhammetjes smeren, misschien kom ik zo nog even...
En anders een fijne dinsdag iedereen en hou het droog!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Desi: er is zoveel gezegd gisteren....de enige dat ik kan toevoegen is wat ik tegen je zei vorige keer: pak alles hulp dat je kan , dat je nodig hebt voor het te laat is, ik heb ook kinderen en een man en ik wil ze niet kwijt, ik wil mezelf niet kwijt...we hebben alleen 1 leven....ik weet dat het moelijk is, maar als vele van ons het kan, je kan het ook...verder ik wens je een heel fijne dag, ga maar lekker uitrusten en dan neem control van jouw leven die de moeite waard is....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal.
Mooi stukje schreef je daarstraks Yvonne.

Ik heb over jullie gedroomd vanacht. ENG!!!!!!!!! Haha. Das een reden om niet meer zo laat in te loggen en op tijd te gaan opslomen. Maar ja, geeft ook niet.
Las net nog het laatste stukje wat Adam, gisteravond schreef, en Niwi daarna;'de confrontatie heeft me sterk gemaakt'. En dat laatste herken ik. Ik weet niet wat wijsheid is. Harde woorden, zachte woorden.

Ik weet wel dat door naar de AA te gaan er veel confrontatie was en is. Maar daar vallen weinig harde woorden. Ik luister naar de verhalen van anderen en leer. Ik luister naar hoe het was voor anderen, wat er gebeurde en hoe ze hun leven een andere draai hebben kunnen geven, zonder drank. Ik put er hoop uit, krijg er vertrouwen door dat het anders kan en dat geeft me kracht en moed. Mij hielp het niet, harde woorden. Niet echt tenminste. Maar ja, ik herken ook wat Adam schrijft. Ik word er ook verdrietig van als ik mensen keer na keer terug zie vallen.

Volgens mij wil bijna ieder alcoholist eigenlijk niet drinken. Elke x weer die ellende, de schaamte, de schuld, jezelf een loser vinden, het gevoel van dat het toch nooit anders gaat worden enzovoort. Dat had ik wel. Ik heb hier pas geschreven toen ik mn eerste droge dag inging en ben, tot nog toe, niet teruggevallen. De mensen die terugvallen én weer komen schrijven helpen mij misschien nog wel het meest. Dáár wil ik niet naar terug. Ik heb respect voor mensen die schrijven dat ze het zo moeilijk vinden en toch blijven zoeken naar de oplossing.

Hoe zou het mij vergaan zijn als ik dit forum eerder had gevonden en ik wel was gaan schrijven toen ik nog dronk? Ik zat vol zelfmedelijden, had het gevoel dat ik helemaal geen invloed uit kon oefenen op mijn eigen situatie en zat vol angst. Heel veel angst. Ik kon me een leven zonder alcohol niet voorstellen. Ik heb ook geleerd dat iemand die er nog niet aan toe is niet geholpen kan worden. Hoe verdretig dat ook is. Ik laat dan los maar laat niet los, begrijpen jullie dat? ik kan het verder niet zo goed uitleggen.

Hoe het ook zij; ik wens een ieder kalmte, moed én wijsheid. Dat jullie allemaal je eigen pad mogen vinden. Het liefst zonder alcohol want ik vind het nog steeds een wonder zonder kater wakker te worden. En geniet er meer en meer van.

Heb een fijne dag. Ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...