Spring naar bijdragen

maandag 4 oktober

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Bloempje,
Ik ga zo weer even lezen op je blog :D
Ik geniet ervan om je te lezen al is het confronterend en vaak zo herkenbaar...

Igor,
Vandaag weer therapie ?
Geef K&B een dikke knuffel van me...:heart:

Borretje :sun::heart:
Heb je een fijn weekend met je knulletje gehad ? Lego weer uit de kast gehaald ?;)

Yvonne,
Werk ze... Onmisbare lieverd !!! :D

Eks,
Fijne dag... Soms ben je net een wervelwind die langs komt waaien, zoef,zoef,zoef en weer weg ;)

Voor mij vandaag ook weer therapiedag.
Heb er zin in, ondanks de vermoeidheid...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier alles ok. Vandaag laat ik die eerste staan.

Ik heb bij Tips en Adviezen een oproep geplaatst. De mensen die daar regelmatig lezen zullen deze oproep wel tegen komen, degenen die daar niet zo regelmatig lezen zou ik willen vragen een uitzondering te maken.

Ik heb bewondering voor alle mensen die proberen hun verslaving de baas te worden. Een ieder die dat probeert heeft immers erkend dat verslaving geen leven is. We hebben (bijna) allemaal het woord vrijheid hoog in ons vaandel staan, maar wat is vrijheid in verslaving? Een illusie! De eerste laten staan en kiezen voor een leven zonder verslaving is de eerste stap naar vrijheid. We hebben immers een keuze gemaakt..

Stoppen met middelengebruik is een keuze die je maar één keer hoeft te maken. Gestopt blijven is een proces waar we hard aan moeten werken. Daar zijn verschillende wegen voor, één daarvan is het 12-Stappen programma dat al vele honderdduizenden geholpen heeft een nuchter en clean leven te leiden. Mij helpt het en misschien helpt het jou ook. Ik heb het een kans gegeven, niet zonder slag of stoot. Maar ik zie nu in dat juist dat worstelen het zo aantrekkelijk maakt.

Ik las dat Blondie het had over haar Hogere Macht die ze nog geen vorm kon geven. Ik heb daar ook mee geworsteld, en nu kan ik zeggen dat juist dat stukje mystiek, dat onbekende, me uitdaagt om door te gaan. Het gekke is dat ik steeds meer de werking van mijn Hogere Macht herken maar dat ik nooit precies kan zeggen wat die Hogere Macht dan is. Daarom is het denk ik ook mijn Hogere Macht. Hij, of zij, of het is hoger, groter dan ik kan bevatten. En daarom ook kom ik tot de conclusie dat, of ik nou wel of niet in mijn hogere macht geloof, die hogere macht er tóch is. Er is immers iets dat mij, als alcoholist zijnde, toch iedere dag weer de gedachte geeft dat ik niet moet drinken.. hoe tegennatuurlijk! En of ik nu wel of niet iets met die gedachte doe heeft dan weer te maken met het erkennen dat ik machteloos sta tegenover mijn verslaving maar dat ik, door te vertrouwen dat ik zelfs als verslaafde zonder drank kan, me overgeef aan diezelfde onbegrijpbare, onbevattelijke en ontegenzeggelijke bovenmenselijke krachten.

Nou ja, hoe dan ook... ik wens iedereen een mooie dag toe, wat je besluit voor vandaag ook is.

Lieve groet,
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane, toen ik zo'n last had van m'n schouder, moest ik hem in een mitella dragen omdat zo mijn schouder minimaal belast werd. Ging heel moeilijk maar als ik zat dan deed ik hem om.
Maar het blijft vervelend en zeker snachts. Je kunt ook zo moeilijk op die arm liggen. Maar ik ga voor je duimen meis. Wedde dat het helpt?;)

De waterval is helemaal klaar. Zal straks eens proberen om wat foto's te plaatsen. Ik heb hem net aangedaan maar hij spettert nog van alle kanten. Daardoor spetteren de spetters uit de vijver en is binnen niet al te lange tijd mijn vijver leeg dus moet ik daar nog wat voor verzinnen maar dat komt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morge Bolletje.

Nee, vannacht.
Twee nachtjes en dan van woensdagmorgen tot zondag weekend.
Alleen vrijdag nog een vergadering van half twaalf tot half vijf, vind ik niet zo leuk, maar ja hoort er bij.

Jij nog plannen vandaag of lekker in de tuin zitten en van je vijver genieten?

Nu snel even naar het marktje...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komt allemaal goed Jane, tis alleen zo verrekte lastig.;)

O das lekker Har. dat je een lang weekend hebt. Ja vergaderingen zijn vaak vervelend, ikzelf vind ze vaak saai en dan ga ik me zitten vervelen. Maar goed het komt gelukkig niet zovaak voor bij mij.
Marktze kerel.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...