Spring naar bijdragen

Dinsdag 5 oktober


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 191
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie morgen Jane, Blondie en Borrie:heart::sun:

Wat een ontzettend beroerd verhaal Will. Het lijkt net of, nu de kogel door de kerk is, je maar zo gauw mogelijk moet opzouten. Pijnlijk voor je man. De vraag is of dat zo maar kan joh? Ik zou me maar eens eerst goed laten inlichten. Je hebt gewoon de tijd nodig om alles te regelen, en misschien staat ergens beschreven hoeveeel tijd je mag hebben. Heel veel sterkte.:heart:

Zie dat Jerre inmiddels de dagdraad gevonden heeft? Geweldig. Hoop dat je hier veel steun zal vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede morgen frummers
Wil wat een smerige k.......... streek heeft ze uitgehaalt. en allimentatie betalen voor wie? waarvoor omdat ze je zo leuk behandelen?
Kun je niet tijdelijk een vakantiehuisje huren? laat je niet gek maken joh dat verdien je niet :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen al te zaam.

Will, remember; niets, maar dan ook niets is het waard te gaan drinken. Take care, kalmte, moed en wijsheid.

Dat wens ik mezelf ook!!! Gisteravond lang wakker gelegen door vervelende rottige zuipende en lawaai makende studenten. Ik erheen maar er waren wel 60 bellen waar ik op kon drukken. Niet gedaan, bedacht dat ik er morgen wel heen zou gaan. Ik vanochtend met mn kwaaie kop erheen, op vier bellen gedrukt en ja hoor...ik had natuurlijk mensen die aan de voorkant woonden en er niets mee te maken hadden.GRRRRRRRRRR. Ik wist het en toch doen. Zo maar ff mediteren en mn rust hervinden. En de woningbouwvereniging bellen en de wijkagent. Ik vind het fijn dat het mooi weer is maar soms....

Heb een fijne dag allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat ga ik de volgende keer(vanavond?) ook zeker doen. Maar er wonen daar zoveel mensen dat ik niet precies wist hoe ik het moest hebben. Afgelopen zomer ook al vaak last van ze gehad. Nu tijd voor aktie,. Beetje kletsen buiten is ok, ik woon per slot van rekening in de binnenstad én in een studentenstad. Maar geschreeuw en luide muziek na elven vind ik niet ok. We sulle sien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Will, wat je vrouw doet is zeker niet leuk. Je had gehoopt op begrip, wederzijds belang en overleg. Dus ik kan me voorstellen dat dit je rauw op je dak valt. Ik ken je omstandigheden verder niet zo goed, ik ken je vrouw niet.

Wat ik wel weet is dat alcoholisten lang en veel krediet hebben gehad van hun partners. Dit kan natuurlijk voor velen weer anders opgevat worden dan wat ik bedoel te zeggen maar goed, dat is dan zo. Misschien is je vrouw het nu wel helemaal zat en kiest ze voor zichzelf. En absoluut niet meer voor jou. Ik zeg dit niet om je te kwetsen maar er zit natuurlijk ook een andere kant aan. Je vrouw heeft het lang met je uitgehouden en, correct me if I'm wrong, daarvan heb jij vele jaren gezopen. Misschien is ze nu wel helemaal klaar met je en wil ze verder. Zonder jou en heeft ze ook geen zin meer om rekening met je te houden. Dat heeft ze immers al zolang gedaan en dat had geen resultaat, je bleef drinken.

Probeer je te focussen op jezelf, je herstel en accepteer dat het nu gaat zoals het gaat. Mettertijd, als jij nuchter blijft, zal het wellicht weer veranderen.

En wat ik weet is dat het voor ex-partners soms heeeeeel zuur is dat na een scheiding de ander, jij en ik in dit geval, wel van de drank af blijven. Terwijl onze partner jaren hebben geprobeerd ons ervan te overtuigen dat we niet zoveel moesten drinken.
Nou ja, hoe het ook zij, ik wens dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen en wens je alle goeds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb woningbouw al gesproken, we hebben nog een meldpunt overlast en daar is natuurlijk nog de wijkagent. 112 zou ik ook niet bellen maar het algemene nummer kan ook. En dan komen ze ook wel. Gewoon eerst de geëigende wegen, ik kan altijd nog over de schuttingen stormen met mn knots:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Will,

Verschrikkelijk. Ik voel met je mee.
Toen mijn vrouw mij 3 jaar geleden het huis uitbonjourde was ik ook zo verschrikkelijk kwaad op haar. Hoe kon ze dat nou doen? Na al die jaren samen. Ik voelde me ontzettend in de steek gelaten, verraden, en bovenal erg zielig.
Maar ik kreeg op die manier, los van haar, kans om mezelf te bekijken. Ik kon niet voor mezelf zorgen, was verstrikt in een verslaving. Talloze keren beloofde ik m'n leven te beteren, deed dat soms tijdelijk uit angst haar te verliezen en ging keer op keer, na een tijdelijke overwinning, weer de fout in. Ik was totaal onbetrouwbaar voor haar, de enige die op mij vertrouwen kon was het alcoholisme. Keer op keer ging ik terug naar de fles.

Pas toen ik - zo alleen en verlaten in mijn flatje - werkelijk zelf inzag dat er met mij niet te leven viel,dat ik niet eens goed voor mezelf kon zorgen en dat ik het als alcoholist ook nooit beter zou gaan doen, ben ik aan mezelf gaan werken. IK nam de beslissing om te stoppen met drinken, IK wilde een eigen leven op poten zetten. Niet van de ene dag op de andere, maar degelijk en onderbouwd. Een eerste vereiste was dat ik die eerste moest laten staan en daarvoor in de plaats met
de leegte die zo ontstond moest leren omgaan. Dat heb ik geleerd en ik zie ook steeds meer in hoe ik mijn sociale omgeving (inclusief mijn vrouw) heb beïnvloed met mijn drankgebruik. Welke schade ik heb aangericht.

Dat kan ik niet meer terugdraaien, maar ik kan het NU wel anders doen. Uiteraard blijven er littekens, maar ik hoef ze niet meer keer op keer open te halen. Door toe te geven dat ik het fout heb gedaan en het nu anders te doen, ben ik nu bezig op een verantwoorde manier met mijn medemensen om te gaan. Ik zal nog steeds fouten maken, maar dat doe ik als ieder ander. Ik ben nu ook bereid ze toe te geven.

Mijn vrouw heeft ook fouten gemaakt, en een van de ingrijpendste is geweest dat ze jarenlang heeft geprobeerd mij als alcoholist geen alcoholist te laten zijn door dingen voor me te regelen, te verdoezelen, zich aan te passen aan de grillen van mijn alcoholisme, zichzelf niet te zijn. Door zichzelf van mij los te maken kon zij leren zichzelf te zijn en gaf ze mij de gelegenheid datzelfde te doen.

Ik had door kunnen drinken, dan was ik er nu waarschijnlijk slecht aan toe geweest of er helemaal niet meer geweest. Ik kon dus kiezen tussen dood en leven toen ik me zo hopeloos alleen en verlaten voelde. De dood wilde mij nog niet hebben, het leven bleef over. Maar ik wilde wel een waardevol leven. Ik koos voor stoppen met drinken en hulp vragen. Daar had ik ruimte voor nodig, die er niet was in onze relatie zoals die was.

Ik leer respect te hebben voor het leven zoals het is, met al z'n voor's en tegen's. Ik leer mijn verantwoordelijkheden naar mezelf maar vooral ook naar anderen. Ik leer dat ik niet in het centrum van het leven sta, maar er slechts deel van uitmaak.

Veel kalmte, moed en wijsheid gewenst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat weet ik niet Igor
ik ben ook aan het twijfelen geslagen
want heb het ook gebeld voor vechtende Polen
voor mijn deur en een brievenbushengelaar
in mijn huis. Alle keren kwamen ze gewoon en namen me serieus.
maar hoe het precies is, weet ik eigenlijk niet.
als ik 112 google krijg ik van alles te zien, maar niet de regels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee Igor. Mooste weer vd wereld. AKTIE. Naar de kraker, huiswerk maken, AA vanavond, hond uitlaten, douchen enzovoort. Hophop, go girl, go.

Maar jij mag wel in je pyamaatje blijven hopsen hoor. Lekker toch.

Mooi stuk Koh.

Ik ben weg, laterrrrrrrr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...