Spring naar bijdragen

Maandag 1 november.


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 231
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ya, soms moet je weer een keer op je bek gaan, om te weten waarom je stopt. Je stimuleer jezelf om er weer tegenaan te gaan meis. en het gaat je lukken hoor, zeker weten.
Ja en stoppen wordt niet makkelijker als het thuis niet zo goed gaat, dan is grijpen naar het middel dat altijd gewerkt heeft als verdoving, makkelijk gepakt. Je bent een mens en mag fouten maken. Als je de draad weer oppakt getuigt dat van kracht. We gaan er weer voor hé kanjer?
Want samen staan we sterk.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha is dat nodig Ya? Ik weet wel dat, toen ik met mijn verjaardag wilde gaan drinken, heb ik weliswaar met heel veel moeite het op het forum geschreven. Ik moest me wel over een hele grote drempel heen zetten. Had toch het idee dat, als ik het hier zou vertellen, ik iets moois:angry: van mezelf af liet pakken. Stomme gedachten hoor.
Het viel me ook op dat ik wel dacht aan de concequenties maar ik kon op een of andere manier het rotgevoel dat er bij hoorde, niet naar boven halen. Moest het alleen hebben van de wetenschap dat er hele nare concequenties aan vast zaten.
Toch heb ik het op een gegeven moment verteld hier. Daarna was ik zo opgelucht en blij, ik had mezelf met behulp van het forum, overwonnen. Het opgejaagde gevoel was weer weg en ik kreeg daarvoor rust in de plaats.
Misschien de volgende keer, als je weer met de gedachten rond loopt, proberen om het toch op het forum te schrijven. Hoe moelijk dat soms kan zijn, het fijne gevoel dat je jezelf overwonnen hebt is zo overweldigend, daar kan niets tegenop.
O ja vanochtend heb ik weer een Refu geslikt, dat hoort zo bij mijn leven, het is een automatisme geworden om het in te nemen.:);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb je helemaal gelijk in Bol,
ik ben een binnenvetter,ik praat niet makkelijk over mijn gevoelens.

Ik ben de sterke Ya,ik kan het allemaal zelf wel:angry:

Refu......jammer dat ik niet naar de huisarts durf te gaan,
schaam me teveel maar het zou het allemaal een stuk makkelijker maken denk ik!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
yajala

zeker weten Niwi,


God straft meteen!!!!




Fijn ook dat hij me ook die zware kater niet heeft onthouden zodat ik dat besef ook goed had!




Die had ik trouwens niet meer toen ik nog zoveel dronk!




Yajala, God straft niet alleen meteen, Hij waarschuwt ook (kater) en Hij beloont ook meteen. Wanneer ik niet drink word ik beloond met een nuchter leven. Niet dat dat nou allemaal rozengeur en maneschijn is, maar wel dusdanig dat ik m'n eigen verantwoordelijkheid weer over al mijn doen en laten krijg. M.a.w. het maakt me een volwaardig lid van de maatschappij waarin ik net als iedereen goede en foute dingen mag doen zonder me te hoeven verstoppen achter allerlei smoesjes, uitvluchten en zelfs een verdovend middel. Ik krijg de mogelijkheid om fouten te maken én ze in te zien en er op te reageren door het in het vervolg anders te doen.

Door op deze (nuchtere) manier het leven aan te gaan ben ik nu eindelijk volwassen aan het worden. Ik ben steeds minder afhankelijk van de mening van anderen, leer nu eindelijk eens zelf beslissingen te nemen en de consequenties daarvan te aanvaarden. Soms gaat dat goed, soms gaat dat fout. Maar ik leer nu eindelijk ook dat ik niet perfect ben en ook niet hoef te zijn. Wat een opluchting! Ik hoef me niet meer te verdoven, ik vertrouw op een goede afloop zolang ik maar eerlijk ben naar mezelf en naar anderen. Maar vooral naar mezelf, dus ook mijn duistere kanten durven erkennen.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ya, waarom schaam je je? Een h.a. krijgt heel vaak te horen van mensen dat ze verslaafd zijn, je bent niet de enigste hoor. Maar is het ook niet een beetje projecteren dat je doet? Kom op meid, probeer het eens je zal zien dat het mee valt. Bel je huisarts dadelijk op en maak een afspraak.
Als je inderdaad refu gaat slikken zou het een stuk makkelijker voor je zijn. Tenminste het is voor mij een stuk gemakkelijker geworden.
We kunnen dan met z'n tweetjes iedere week 2x in nemen. Dan is het voor jou nog makkelijker zeker weten. En als ik drank krijg om te gaan dirnken is het zo weg, omdat ik weet dat ik het toch niet kan. Ik leef echt een stuk rustiger, en dat gun ik jou ook.

Een hele goeie morgen Kohtje. voor jou een grote bos :present: Gewoon omdat ik er zin in heb.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge allemaal,

Druppeltje ook present.

Jetset het betekend dat ze gaan kijken of jij je woning in oude staat opgeleverd hebt.

Ja Ya ik snaps je want had die schaamte ook. Helaas was mijn huisarts tevens een vriend van me dus viel door de mand. In het begin niet want hij woonde vlak bij me en hij lust ook graag een briertje dus rook hij het niet maar al snel had hij in de gaten dat het niet goed ging dus billen bloot drup. Is maar beter het toe te geven dan krijg je hulp/ondersteuning en een opluchting niet meer stiekum te hoeven doen want uitkomen zal het toch eens. Wens je veel KMW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ya het lijkt net of, als je weer een paar x gedronken hebt, je iets in je lichaam aangewakkerd hebt dat een tijd in de ruststand heeft gestaan. Ja dat is verslaving en dat brengt misschien toch die onrust. Wat ontzettend vervelend voor je.
Heb je nu ook zo'n behoefte om weer te gaan drinken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijft moeilijk die schaamte
stom eigenlijk als je bedenkt hoeveel mensen alcoholist zijn.
Het is een ndergeschoven probleem,
drank is zo makkelijk om aan te komen.

Hoeveel mensen zouden geen stiekeme alcoholisten zijn?
Denk ook veel huisvrouwen,zag laatst bj Oprah iets over vrouwen en drankgebruik!

Schrok ervan zoveel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Ya het lijkt net of, als je weer een paar x gedronken hebt, je iets in je lichaam aangewakkerd hebt dat een tijd in de ruststand heeft gestaan. Ja dat is verslaving en dat brengt misschien toch die onrust. Wat ontzettend vervelend voor je.


Heb je nu ook zo'n behoefte om weer te gaan drinken?




Ja Bol,heb er erg last van.
Al vanaf het mment dat i wakker werd,
slaap ook weer slecht,zweten bah!

@Tatum,
dat gevoel heb ik precies zo,
voel me alleen,ben vaak alleen en dan ga ik drinken.
Heb leuke vent en kinderen en toch voel ik me alleen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
niwi

een kwestie van hoogmoed, Yajala ??....


ik dacht ook dat dat mijn best bewaarde geheim was, maar iedereen wist het dus al


en ik kon er pas wat aan gaan doen als het bespreekbaar geworden was...





Denk ik zeker Niwi maar van binnen weet ik eigenlijk wel beter!



Ik ga voor de wekker vandaag!
Das lang geleden:angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ya maar doordat je het geheim houdt, heb je ook het gevoel dat je alleen bent en een eenzame strijd moet leveren.
Ik hoop heel erg echt dat je het bespreekbaar gaat maken bij de h.a. en dat je refu krijgt. Het is niet zaligmakend maar de onrust is in ieder geval bij mij weg. Ik kan tot nu toe mijn problemen nuchter voelen en weet eerder waar wat mee te maken heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...