Spring naar bijdragen

zaterdag 6 november 2010


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 292
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo lieve kanjers:present:

Dag 68...GING HET FOUT...:(
Ik ben zo geschokt... gisteravond kreeg ik een telefoontje van mijn zus (mijn enige zus, meer broers en zussen heb ik niet) dat ze een tumor in haar baarmoeder van 3 cm. grootte hebben gevonden...:o Ik was totaal in shock en uit het veld geslagen... ik heb gehuild als een bezete... we hebben zo'n hechte band, mijn zus is alles voor me... En toen ze opgehangen had... je ziet het al aankomen... heb ik de koelkast open getrokken en ik heb 4 flesjes bier gedronken; zonder na te denken...Toen mijn man van zijn werk thuis kwam om 23.00u zat ik laveloos en met dikke behuilde ogen op de bank als een dweil... Hij was zó teleurgesteld...
En nu vandaag ben ik zó kwaad op mezelf, dat dit heeft kunnen gebeuren... ik voel me zo een ontzettende loser, ik was zó goed bezig... En ik heb een enorme kater, maar dat is net goed! Dat heb ik verdiend... ik ben nog nooit zo dronken geweest van 4 flesjes bier, normaal voelde ik nog bijna niks na 4 flesjes bier en nu leek het wel of ik een 5 liter vat op had gedronken... Niet normaal... ik ben ook gevallen... ik schaam me diep.
Maar ik wil wel eerlijk zijn naar mezelf en ook dit opbiechten op het forum. Want niemand is perfect, en ik dus ook niet... Maar mijn man zegt dat ik gewoon mijn droge dagen door moet blijven tellen, ik heb een uitglijder gehad, maar voor mij is het toch dat ik weer bij dag 1 moet beginnen... vandaag zou dag 69 droog zijn...
:$
Voor mezelf staat echter vast dat ik dit niet meer mag doen en dat wil ik ook niet meer, want ik weet nu weer hoe ellendig je je voelt als je een kater hebt en dat is het me echt niet meer waard. Plus dat mega schuldgevoel waar ik nu mee zit...

Maar ik pak de draad weer op en ga weer verder waar ik gebleven was, met NIET drinken!
Ik had beter gisteren op het forum kunnen komen na dat telefoontje, en ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik dat niet gedaan heb... Jullie hadden me er waarschijnlijk doorheen geholpen... of ja, dat weet ik eigenlijk wel zeker... Stom stom stom...

Het blijft gewoon altijd knokken tegen die klut-alcohol...:devil:

Liefs, Tobbertje... en nu ben ik dus echt weer TOBBERTJE... :$

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toPPertje, je hebt nu een flinke les gehad en zult nu nuchter door moeten gaan. ik weet niet hoe het met je zus gaat lopen maar ze heeft je nu even nodig. HELDER.
je hebt een goede uitglijder gemaakt nu, maar voor mij blijf je TOPPERTJE :sun: ga door met waar je zo goed mee bezig was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Niwi en Igor...

jullie hebben helemaal gelijk, en dat besef ik ook wel dat mijn zus me nu heel hard nodig heeft en dat wil ik zeker helder doen! Met een nuchter verstand en niet met dat rotgevoel waar ik nu mee zit, en wat ook nog wel even zal blijven hangen. De kater gaat wel over maar de emotionele kater van mijn zwakheid die zal hardnekkiger zijn...
Maar wel lief dat ik nog steeds ToPPertje wordt genoemd... al voel ik me nu gewoon even niet zo...
Het moet weer even zakken.

Maar ik zeg dan maar weer: Samen staan we sterk... dat mag ik niet vergeten!

Liefs. Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Tobbertje

Hallo lieve kanjers:present:




Dag 68...GING HET FOUT...
:(

Ik ben zo geschokt... gisteravond kreeg ik een telefoontje van mijn zus (mijn enige zus, meer broers en zussen heb ik niet) dat ze een tumor in haar baarmoeder van 3 cm. grootte hebben gevonden...
:o
Ik was totaal in shock en uit het veld geslagen... ik heb gehuild als een bezete... we hebben zo'n hechte band, mijn zus is alles voor me... En toen ze opgehangen had... je ziet het al aankomen... heb ik de koelkast open getrokken en ik heb 4 flesjes bier gedronken; zonder na te denken...Toen mijn man van zijn werk thuis kwam om 23.00u zat ik laveloos en met dikke behuilde ogen op de bank als een dweil... Hij was zó teleurgesteld...


En nu vandaag ben ik zó kwaad op mezelf, dat dit heeft kunnen gebeuren... ik voel me zo een ontzettende loser, ik was zó goed bezig... En ik heb een enorme kater, maar dat is net goed! Dat heb ik verdiend... ik ben nog nooit zo dronken geweest van 4 flesjes bier, normaal voelde ik nog bijna niks na 4 flesjes bier en nu leek het wel of ik een 5 liter vat op had gedronken... Niet normaal... ik ben ook gevallen... ik schaam me diep.


Maar ik wil wel eerlijk zijn naar mezelf en ook dit opbiechten op het forum. Want niemand is perfect, en ik dus ook niet... Maar mijn man zegt dat ik gewoon mijn droge dagen door moet blijven tellen, ik heb een uitglijder gehad, maar voor mij is het toch dat ik weer bij dag 1 moet beginnen... vandaag zou dag 69 droog zijn...


:$


Voor mezelf staat echter vast dat ik dit niet meer mag doen en dat wil ik ook niet meer, want ik weet nu weer hoe ellendig je je voelt als je een kater hebt en dat is het me echt niet meer waard. Plus dat mega schuldgevoel waar ik nu mee zit...




Maar ik pak de draad weer op en ga weer verder waar ik gebleven was, met NIET drinken!


Ik had beter gisteren op het forum kunnen komen na dat telefoontje, en ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik dat niet gedaan heb... Jullie hadden me er waarschijnlijk doorheen geholpen... of ja, dat weet ik eigenlijk wel zeker... Stom stom stom...




Het blijft gewoon altijd knokken tegen die klut-alcohol...
:devil:



Liefs, Tobbertje... en nu ben ik dus echt weer TOBBERTJE... :$



Sorry hoor maar het is totaal en helemaal overduidelijk begrijpelijk wat er gebeurt is en dat je dit impulsief gedaan hebt. Ik vind het heel verdrietig dat je zo geschrokken bent van dat vreselijke bericht en maak me boos omdat je man boos werd en jij jezelf nu zo vreselijk afmaakt met stom, schuldgevoel enz. enz. Hou daar alsjeblieft mee op. Je hebt het zoooo goed gedaan en natuurlijk als er zoiets gebeurt kan er dit gebeuren. Dat is menselijk. Wil je alsjeblieft stoppen met jezelf zo de grond in te trappen en kan je man er ook mee stoppen?! Dat is wat ik heel erg vind aan dit verhaal. Niet dat je hebt gedronken en niet dat je niet eerst op het forum bent geweest. Snap wel dat je voor jou idee weer op dag 1 begint. Dat zou ik denk ik ook hebben of misschien ook niet. En zie het niet als opbiechten. Hallo! Het is niet niks wat er is gebeurt met je zus en daardoor met jou. Stop met jezelf zo af te straffen. Wil nog zoveel meer zeggen maar kan de goede woorden niet vinden. Hoop dat het binnenkomt wat ik je probeer te vertellen. Je kan er nu alsnog over praten hoe moeilijk dit voor je is. En die biertjes? Jij gaat nu weer verder met dag 69 en wens je alle liefs en sterkte toe!:heart:Beth

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je wel, lieve Beth:heart:

Je hebt helemaal gelijk hoor, ik heb er niks aan om boos op mezelf te blijven, ik moet gewoon de draad weer oppakken. Maar mijn man was niet boos, maar teleurgesteld. hij begreep wel dat ik helemaal van mijn stuk af was gebracht door het slechte nieuws maar had gehoopt dat ik sterker in mijn schoenen was blijven staan.
Vandaag zei hij nog dat ik het gewoon als een uitglijder moet zien en dat hij nog steeds trots op me is, dus dat is toch wel heel lief van hem.
Hij heeft ook niet gemoppert dat ik met een kater op de bank zit, die overigens nog steeds niet over is...
Maar ja, dat had ik kunnen weten. En dat geeft me wél weer de drive om door te gaan zonder alcohol. Die kater is het me echt niet meer waard.

Ik ga me zo maar eens douchen en aankleden, want ik zit nog steeds in pyjama...:$
Maar dan ga ik weer verder op mijn goede spoor.... was gewoon ff een kleine wisselstoring; zo ga ik het bekijken...
Dus vandaag dag 68... ik tel er dus 1 af... en dan morgen dag 69.

Liefs; ToPPertje:D:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toppie voor mij blijf je gewoon een mens, en die mag soms verkeerde beslissingen nemen, probeer jezelf ook zo te zien. Je bent nog steeds erg goed bezig ondanks de uitglijer. Het is ook verschrikkelijk wat je te horen hebt gekregen hoor, en we zijn altijd zo gewend geweest om naar de fles te grijpen, verwacht niet van jezelf dat je nu zo sterk bent dat je nooit meer de mist in kan gaan. Probeer te kijken naar al die dagen waarin je zo sterk bent geweest om de drank te laten staan, en dat is heel knap.
Beschouw dit wat er gebeurd is als een herinnering dat we inderdaad niet kunnen drinken.
Voor mij blijf je gewoon Toppertje. Iemand die sterk is maar ook mens.:):heart::sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,

Toppertje, jammer... Maar het is ook niet niets wat je daar verteld werd.
Je krabbelt overeind en pakt het gelijk weer op, je blijft gewoon een Topper(tje).

Sterkte, het gaat je lukken en het beste voor je zus, ik neem aan dat ingegrepen wordt.

:heart::present:

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol, Beth, Niwi, Igor...:heart::musicnote::present::sun:

Wat is dit een weldaad om zoveel oppeppende woorden te lezen... ik heb er de tranen van in mijn ogen...
Ik denk aan mijn zus en die belde net, maar ik heb haar niet over mijn uitglijder verteld, ze zou er stuk van zijn, en ik wil haar steunen zoveel ik kan. Ze heeft het vreselijke nieuws ook laten bezinken en is nu heel erg strijdlustig, ze laat zich niet hangen en gaat positief de behandelingen tegemoet. Ze klonk heel krachtig en zei dat we niet negatief moeten denken maar positief. Tja, en dan kwam er weer een traan bij mij maar ze zei dat ik niet meer erover mocht huilen, zei heeft besloten om er ook niet meer over te huilen maar te vechten!
Dus ik luister naar mijn lieve wijze oudere zus en doe dat dan ook.

Ik wil dat ze trots op me is en ik wil voor haar de allerliefste zus van de wereld zijn.
Zonder alcohol. Punt.

Ik tob niet langer maar ga weer voor de top!

Liefs, ToPPertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Topbertje (:D)
ik middel maar even want ja ik denk dat je er zelf
ook een beetje dubbel is staat. misschien kun je je uitglijder
zien als een waarschuwing, dat je naast al je positief zijn (op het euforische af soms)
ook de realiteit moet inkalkuleren voor de komende tijd. In elk leven komen we tegenvallers
en crisissen tegen. En jij zult moeten inzien dat je daar op voorbereid moet zijn. Niet als doemdenker
maar als realist. Desnoods leg je naast je telefoon een lijstje klaar met EHBST (slechte tijd(ing)).
ADB kan een punt zijn, je man bellen, een vriendin, wat voor jou werkt. Maar als het er is heb je ook
meer kans dat je er aan denkyt het te gebruiken..Een plakmemootje op de koelkast is ook een manier.
Voor mij persoonlijk werkt het het beste niets in huis te hebben, want op het moment dat ik overweeg
iets te halen kom ik al bij mijn positieven. de drempel moet hoger dus! Je hebt bewezen dat je een Toppertje bent en nu ga je bewijzen dat je er een blijft!:heart::present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Jane:heart:

Dat is helemaal waar wat je schrijft... het was ook te mooi om waar te zijn; misschien heb ik er te licht en vaak te euforisch over gedacht, om de alcohol de baas te zijn... Het blijft toch altijd een monster dat op de loer blijft liggen.
En ik heb ook geen drank verder in huis, het waren de pilsjes van mijn man... die staan altijd in de schuur en ik heb al die 67 dagen geen last ervan gehad dat ze er stonden. Ze brachten me ook niet in de verleiding.
Maar gisteren, tja... toen ging het ff mis...

Maar dat is wel een goed plan: EHBST! Ik ga gewoon zorgen dat ik dan iemand bel of op het forum verschijn of ik ga ergens op bezoek...

Maar nu ga ik me echt douchen en aankleden, en de boel hier eens een beetje opruimen.
Stofzuigen, dweilen... vanavond krijg ik ook nog visite... zij weten ook van het slechte nieuws dus ik hoef me niet in te houden qua emotie... dat scheelt een hoop.

Dank je wel voor je wijze woorden en voor iedereen die vandaag op mijn bericht heeft gereageerd...
Jullie zijn allemaal stuk voor stuk lieverds:heart:

Liefs, Topbertje;) Ik halveer het maar, haha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...