Spring naar bijdragen

Zaterdag 13 november


will

Aanbevolen berichten

Jet, goed dat je het deelt meid, het voelt dan misschien toch minder erg aan.
Maar wat ontzettend vervelend zeg, ja die oudere mensen krijgen vaak veel te verduren.
Misschien dat ze maandag de bank even kan bellen want het kan toch zijn dat het gevonden is door iemand die eerlijk is. Je kan het allicht proberen. Ik hoop dat je moeder sterk kan blijven en ze heeft nog een geweldige dochter die haar daar bij kan steunen. Geef ze maar een mooie bos :present: van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik heb inderdaad een goed stuk storm meegemaakt. Ik kan nu bijna niet meer door mijn ramen kijken vanwege zand, zout en andere viezigheid. Heb nog niet zoveel zin om ze gaam zemen.
Ook mijn auto zit onder het zand. Misschien vanmiddag maar even langs de wasserette.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jet ;
Sterkte met je mams en dr vriend.
Zoals Harry als zei slikt de geldautomaat het geld weer in als het niet uitgenomen wordt, maar dat duurt wel even.
Kun je evt checken via internetbankieren.

Nijn ;
Ook ik ben regelmatig op mijn snuit gegaan voordat het kwartje viel bij mij dat ik gewoonweg niet gecontroleerd kan drinken.
1 is voor mij teveel , 1000 te weinig.
Ik ben wel iedere keer weer opgestaan en ik sta nu sterk in mijn schoenen, door te leren van mijn terugvallen.

En ja, bekijk het per dag... Geeft overzicht en rust...
Niemand kan de toekomst voorspellen, dus ik blijf in het hier en nu !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yet. Sterkte meid met je moeder en haar vriend.
Wat het geld betreft hoef je je inderdaad geen zorgen te maken want de automaat slikt dit na 20 seconden in en wordt niet verrekend. (mits er niet iemand vlak na haar het mee heeft genomen). Ik heb jaren met geldautomaten gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen ( voor mij tenminste)...

Uren gewerkt gisteren in in mijn cafe en net heerlijk uitgeslapen.
Eigenlijk de eerste echte beproeving gisteravond, de eerste stapavond, dus druk in de kroeg. Heerlijk gewerkt en nuchter gebleven!
Zelfs geen echte trekmomenten gehad. Die paar keer dat het het duiveltje de kop op stak meteen afleiding gezocht in werk. De zaak heeft er nog nooit zo strak bijgelegen..
Word me steeds bewuster van wat ik allemaal heb laten liggen de afgelopen jaren door die rottige drank.
Op de hoofdpijn na van het ontgiften denk ik sta ik er heel postief in.
De strijd gaat voort....
Wou ik ff delen..
Nu eerst maar een lunch op bed klaar maken voor mijn meissie.
gegroet iedereen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gisteren 8 flesjes bier gedronken. Ik voelde me boos, teleurgesteld en zo verschrikkelijk alleen. :(
Geoon (wat is gewoon?) weer de oude reden dus om te gaan drinken.
En ik sta nu op het punt dat ik niet durf zeggen dat ik het de volgende keer niet weer zal doen. Omdat ik met die emoties geen kant op kan.
Dezelfde emoties zijn er nu trouwens nog steeds maar door gisteren moet ik nu even niet denken aan alcohol. Fysiek is de kater wel bijna weg hoewel ik natuurlijk niet echt fit ben nog.
Ik denk en denk en denk ... En voel me ellendig.
Komt wel weer goed maar het duurt even.

* tikfout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gister iets vernomen wat mn wereld weer eens op zn kop zet.
Een cirkel sluit zich.
Het is te heftig om hier te plaatsen want ik wil geen mensen pijn doen.
De laatse fase van mn genezing zet zich in, en die is lastig. Voor de mensen die iets meer weten van mijn situatie: confrontatie !

d'Arab komt dinsdag. 2 nachtjes. Woensdag gaan het souterrain opknappen. Fijn is dat !
Ben wel ongesteld geworden (gelukkig maar).

Vandaag een verjaardag. Leuk, ik heb wel zin in een feestje. Straks mooi aankleden en opmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mupke, heb je op momenten dat je je zo eenzaam voelt geen mensen die je kan bellen of zo? of heb je daar geen behoefte aan? Het is ontzettend rot voor je dat je gisteren een moment hebt gehad waarin je je niet kon beheersen maar gisteren is geweest. ja ik weet het een doodoener, jij voelt je nog steeds rot maar we zijn mensen en moeten niet van onszelf verwachten dat we alles in de hand hebben. We mogen gelukkig nog steeds fouten maken, dat geeft ons ook het besef wat goed of slecht is voor ons.
Een dikke knuffel voor jou meis, gaan we er weer voor?:heart::sun:

Woman hoe komt dat nu weer zeg. Dat moet inderdaad toch iedere keer weer ontzettend pijn doen als je weer geconfronteerd wordt met je verleden. Merk je nu wel dat je darin toch een stukje sterker bent geworden, of doet het nog steeds evenveel pijn? :present: Leg deze maar op de pijn, dat verzacht het wat.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat het geld betreft hoef je je inderdaad geen zorgen te maken want de automaat slikt dit na 20 seconden in en wordt niet verrekend. (mits er niet iemand vlak na haar het mee heeft genomen). Ik heb jaren met geldautomaten gewerkt.

Even binnenwippen: als het geld wordt ingeslikt blijft het WEL afgeschreven van de rekening. klant MOET bellen om een onderzoek op te starten, het geld komt niet vanzelf terug op de rekening.

aanpassing: stukje overbodige tekst weggehaald.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kwoot ALF

Ik weet het, het is niet helpend, het is niet leuk dat ik het schrijf
maar ik zit er mee, het heeft mijn vertrouwen in anderen
enorm geschaad, Ik ben daardoor veel minder open naar
anderen geworden, veel wantrouwender geworden. Dat vind ik erg.
En dan kan ik wel aardige en lieve berichtjes blijven schrijven
maar ik ben niet aardig (meer) en dan denk ik ook: wat heeft het dan voor zin
dan kan ik net zo goed weer gaan drinken: er is geen leuke werkelijkheid
na het stoppen met drinken, er is alleen werkelijkheid die 24/7 nuchter
door mij moet worden beleefd. Maar ik kan niet terug naar de drank,
het lukt me niet meer ook al zou ik het willen. En dus ben ik gedoemd
om zo door te gaan. Ik kan het leven eigenlijk helemaal niet aan.
Ik kon het alleen aan in verdoofde toestand. Er is nog maar één mogelijkheid
om te ontsnappen aan de teleurstellende werkelijkheid, maar dat durf
ik al helemaal niet.

Kwoot van Alf van een ander draadje.

Lieve Alf, ik zou bijna medelijden met je krijgen. WHO EVER PROMISSED U A ROSE GARDEN?????

Nee natuurlijk is het leven niet allemaal rozegeur en maneschijn als ik, of jij, of wie dan ook, niet meer drinkt.
Jaren ben ik weggelopen voor mijn verantwoordelijkheden. Jarenlang gaf ik anderen de schuld van mijn misere. Maar ik ben ZELF verantwoordelijk, alleen ik en niemand anders.

Ik zat net te denken aan wat je had geschreven, je reactie daarop en ineens bedacht ik me: Het lijkt wel alsof jij anderen de schuld geeft dat het leven nu niet is wat jij had gedacht dat het zou worden. De dominee die je een paar jaar volgt doet niet wat hij zegt en/of kan het niet waarmaken, mensen van het forum stellen teleur, het leven stelt teleur. Je voelt je somber, denkt dat het niet anders wordt en voelt je zwaar ******. Dat herken ik en snap ik ook.

Wat ik niet zo goed herken is de slachtofferrol waar jij je in lijkt te wentelen. Jij alleen bent verantwoordelijk voor je leven. Als het nu niet is wat je had verwacht/gehoopt is dat heel jammer. Maar ik zou zeggen: Get off your ass and do something about it!

En nee Alf, dat is niet simpel, het is niet gemakkelijk en het gaat niet snel. Nee, echt waar niet.
Maar....voor mij is het nog steeds zo de moeite waard. Niet drinken geeft mij de kans om me te ontwikkelen, te groeien, nieuwe dingen aan te pakken. Maakt mij dat een heilige die geen fouten meer maakt???? Hihi, dacht het niet. Patronen laten zich niet zo gemakkelijk veranderen maar het kan wel. Maar ook dat is hard werken.
We dronken per slot van rekening niet voor niets, denk ik dan maar zo. En nu die bescherming wegvalt is het leven soms beangstigend.

Ik vind het wel es moeilijk om te schrijven omdat ik bang ben dat het nieuwkomers afschrikt maar,
Mijn depressie begon pas nadat ik al een jaar droog stond. Ik heb echt nog nooit zo diep gezeten, ik wist niet dat dit kon. Ik had, jaren daarvoor, een x een burn-out gehad en dacht dat het niet erger kon worden, nou dat kon dus wel.
Ik was alleen, voelde me alleen, had geen eigen huis meer, woonde bij een vriendin op een kamer, mn vrouw heeft me maanden niet willen zien en spreken, ik werkte niet meer en wist dat mn baan op de tocht kwam te staan.
Al mn veiligheid en zekerheid was weg. Ik voelde me compleet naakt, ontredderd en zo verdrietig en eenzaam. Ik heb vaak geroepen: God, waarom ik? Wat heb ik verkeerd gedaan...(is ook een populaire bij alkies en niet alkies trouwens ook) En ik heb tijden gehad dat ik het prima zou hebben gevonden als ik de volgende ochtend niet meer wakker zou zijn geworden.

Maar iets in mij wist dat ik niet meer wilde drinken en dat het, ooit, beter zou worden. En ik heb niet gedronken omdat ik wist dat alles hetzelfde zou zijn als ik weer nuchter zou zijn. En waarschijnlijk erger omdat ik wellicht weer had willen drinken.
Dat wens ik voor jou en voor iedereen die worstelt.

Het begint, altijd weer, bij mezelf. Dat vind ik niet gemakkelijk, toch is het zo. En door daar naar te willen kijken, echt, eerlijk kijken heeft me gebracht waar ik nu ben. En ik heb hulp leren vragen. Vind ik nog steeds moeilijk maar het was nodig.
Nog steeds veel te leren maar dat is oke. Heb ik de rest van mn leven voor. Hoe lang of kort dat ook zal zijn.

Life is no picnic. Het lijkt alsof dat bij de buren wel altijd zo is maar geloof me; ieder huisje/eigen kruisje.

Alf, ik wens voor je dat de zon weer een beetje gaat schijnen, ook al is het soms maar een streepje zon. Dat is een begin. En niet drinken geeft de kans op groei.

Heb een fijne avond allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even bijkomen van Alf zijn triestigheid en de reactie van BamBam daar op.

Nee Bol, ik kan nog niet gaan zitten, nou ja ik zit wel maar ben aan het werk op de pc.
Dalijk hapje klaar maken, roerbak, en dan even voorslapen.
Vannacht en morgennacht werken.
Maandag met W een weekje naar Frankrijk.

Dolletjes allemaal,
Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...