Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 november


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal,

Ik had me al eerder aangemeld maar doe het nu gewoon weer...Heb geprobeerd compleet te stoppen maar helaas werkt dat niet voor mij. Nu ben ik alert bezig met mn drankgebruik, ik geniet als ik wat drink en door de week gewoon niet! Dat is al een hele stap voor mij omdat het wijntje(de wijntjes ) met het eten koken al routine waren. Zeer slecht excuus wellicht maar er zijn teveel zorgen momenteel om het helemaal te kunnen laten, hier probeer ik wat steun en begrip te vinden om het wat meer te controleren.
Goed weekend allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Pioenroos. er zijn er hier meer die niet totaal stoppen hoor. Ik bijv. :)
Maar het is wel goed om er stil bij te staan wanneer je wel drinkt. En wat het je op dat moment brengt. Een terugval naar toch weer dagelijks drinken blijft dan altijd meer aanwezig denk ik. Maar je schrijft al dat je alert bent. Dat is alleen maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pioenroos, welkom terug. Onderzoek wat voor jouw het beste werkt. Blijf ajb niet weer weg als je, naar je eigen norm, teveel hebt gedronken. Het is een weg vann vallen en opstaan.
Blijf komen, lees mee, schrijf mee en hopelijk heb je er wat aan.

Voor mij werkt het niet drinken goed, na 24 jaar weinig drinken, veel drinken, vier wijntjes drinken etc.
Ik maak me er niet meer druk om en rivella vind ik ook lekker!

Bolllllll; handjes boven de dekens????? T 'is koud hoor:angry::D

Oh ja, ik was weg. Nu dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mup, het kattenmens, die de leiding heeft over de verkoop van de katten was er vandaag niet. Misschien dat ik ze zondag zie en anders woensdag. Dan maar eens heel lief haar aankijken en zeggen dat ik eigenlijk helemaal blut ben maar dat ik wel het gevoel heb dat het diertje bij mij thuis hoort.;)
Denk je dat het zou helpen als ik heel zielig zou doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kom weer ongelezen binnenvallen. Sorry als ik iemand voor het hoofd stoot.

Het wordt tijd voor mij om mijn grenzen aan te gaan geven. Vandeweek ben ik weer over mijn eigen grens heen gegaan. Wilde voldoen aan verwachtingen en wilde zelf ook graag aan dingen meedoen. Het waren allemaal leuke dingen, maar er wordt toch teveel van me verwacht. Dit is dinsdag/woensdag helemaal verkeerd gegaan. Weer een megaknaller onderuit gekregen.

Ik heb toen gedronken. Mijn drinken begint met de gedachte: "laat me even met rust!"

Ik moet beginnen met grenzen trekken. Voorzichtiger worden met mezelf. Er loopt al een grote claim op me door moeder te zijn en 32 uur per week te werken. Daarnaast word ik geacht alle feestdagen feestelijk te laten verlopen en het huishouden te runnen.

Nou, het is nu een rotzooi hier :angry:

Lekker puh! en sliep uit! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat, inderdaad. Eigenlijk zouden we zonder alcohol moeten kunnen zeggen: "nu niet, zoek het uit!" Dat is ook veel minder schadelijk voor onszelf en onze omgeving.

Toch vind ik het moeilijk om me van mijn dochter terug te trekken als ze aandacht wil. Een boek lezen dat doe ik alleen in de badkamer als ik in bad lig. Deur op slot en dan is de tijd voor mij alleen.

Toch gaat het met haar goed hoor, ze is nu blij dat ze haar vervolgstudie weet en ook weet dat ze de komende jaren nog welkom is in ons huis :)

Het probleem ligt écht bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...