Spring naar bijdragen

Zaterdag 27 november.


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 398
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemiddag!
Fijn om te lezen wat jullie bezighoudt, ik ben duidelijk niet de enige.
Niet alles volg ik maar dat is niet gek , gisteren pas weer aangemeld.
Ik had mezelf voorgenomen door de week niet te drinken en in het weekend wel.
De werkweek is zonder alcohol goed verlopen en viel me mee maar waarom ging het gisteren weer zo fout?
Ik wil genieten niet tanken. Heb al geprobeerd het compleet te laten maar dat is momenteel niet haalbaar.
Heeft iemand mss tips / advies om niet in puberaal getank over te gaan na 2 glaasjes?
Ik snap dat dit bij velen het probleem is maar nu ik hier toch ben...kan ik er best wat aan hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Pioenroos,
je maakt het jezelf ook wel heel moeilijk!
Wie van ons kan het bij 2 glazen laten?
Je schrijft glaasjes, dat zegt al genoeg.
Maar na die 2 zijn je grenzen al vervaagd.
op je wilskracht, of kleine voorraad, kun je dit
waarschijnlijk wel een paar weken volhouden.
Maar wat voegen die 2 dan toe? Bewijs van volharding?
Op dit forum zijn de matgige drinkers denk ik op één hand te tellen,
ik hoop dat zij je tips kunnen geven als dit is wat jij wilt leren.
De ADB training kan je er zeker bij helpen.
Ik niet. Ik heb mijn rust gevonden, ik hoef niet meer.
Dit proces waar je nu inzit is oefenen, wat er ook uit komt,
en dat het gisteren niet lukte, wil niet zeggen dat het vanavond niet wel goed kan gaan.
Maar dan wel kiezen wat je echt wilt, dus niets meer inkomen. Jezelf even uit de situaties houden
van grote verleidingen en hopelijk geen al te stressvolle situaties.
succes!

ha ha , kon het toch niet laten he:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het klopt wat Jane zegt.
De matige drinkers, en die dat dan ook echt kunnen volhouden zonder weer te vervallen in dagelijks drinken, zijn op één hand te tellen.

Toch een tip? Zorg dat je niet meer in huis hebt. Ben je wijndrinker, dan koop je zo'n klein flesje. op = op.

Wat is zelf merk, als minderaar, is dat de trek minder vaak aanwezig is. dat ik gemakkelijker kan zeggen: nee, nu niet. Maar ik zie dit ook als een fase, het minderen. Want ik zie heel goed dat ik alert moet blijven. En daar zou ik weleens vanaf willen.
Voor dit moment red ik het zo. Maar het is niet mijn lange termijn-plan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thx Jane zeker waar, knap van je dat het jou is gelukt!
Ik heb hulp wat zeg maar opgestart wordt dus hoop er in de toekomst weer gezonder mee om te kunnen gaan.
Het niet drinken is voor mij niet haalbaar althans niet nu, maar goed dat zal ook wel dat duiveltje zijn in mn hoofd....

Fijn weekend allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik ben weer opgestaan. Kopje koffie, hond een paar brokjes, ik begin gewoon opnieuw met het ritueel.

Jane, hoe zit het met de pannekoeken, zijn er nog. Ik heb auntie Jemimah siroop uit Canada, mmmm, lekkerrrrrrrrrrr.

Pioenroos, mag ik je een suggestie aan de hand doen. Heb je het Big Book van de Anonieme Alcoholisten wel es gelezen. Zo niet, overweeg es dat te doen. Leg het even weg als en lees weer es een stuk. Wellicht dat je dan een aantal antwoorden zou kunnen krijgenm op je vraag waarom jij niet 2 glaasjes kunt drinken maar tankt, zoals je hetzelf al zo mooi omschreef.

Ik zei gister dat een ieder zijn of haar eigen weg moet zoeken in het minderen en/of helemaal stoppen.
En dat doen we ook allemaal, op onze tijd en ons tempo.
Veel mensen zeggen dat er een te groot Godgehalte in staat beschreven. Ik vraag je alleen het es te lezen en je vooroordelen, soms, even aan de kant te zetten, mocht je die al hebben.
Zo zijn er natuurlijk meerdere boeken, staan op het boekendraadje. Maar wellicht heb je hier ook wat aan.
Is te bestellen via de aa-site en wordt bezorgd in een bruine enveloppe, dus niet heel de buurt is meteen op de hoogte:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit jaar voor het eerst een kunstkerstboom gekocht. Samen met mijn moeder. Beiden vielen we voor dezelfde boom, dus we mogen elkaar nu elk jaar een complimentje geven over de juiste keuze ;)

Dochter is hem nu in elkaar aan het zetten. We doen dat zo vroeg omdat we alle kerstspullen nog moeten kopen. Kunnen we zien hoe vol de boom hangt :)

We hebben veel achtergelaten bij vriend; ik wilde opnieuw beginnen in het nieuwe huis. Ook de oude feestdagen laten we daar achter en we beginnen opnieuw samen aan nieuwe herinneringen.

Ik heb ooit (meer dan 20 jaar terug) eens spontaan een gedicht geschreven:

MOOIE HERINNERINGEN.
Door al het nare achter je te laten
en steeds bij het mooie stil te blijven staan
voel je je niet verlaten
als je dat mooie weer moet laten gaan.

De herinnering geeft je kracht
het doet het geluk in je ontwaken
en de herinnering die je wacht
zal je zeker nog gelukkiger maken

Die wilde ik nog graag met jullie delen in het vooruitzicht van de feestdagen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou dat wordt dan nog flink vechten hoor want ik wil ook graag dat Bor bij mij komt zitten in de arreslee. Nou dan moeten we ze maar delen hé Dat hebben we hier geleerd?;)

Kom net van mijn allerliefste manneke terug. O wat is hij toch weer bang dat hij mij kwijt raakt en wat moet ik hem er toch weer van overtuigen dat dat niet zo is en wat moet ik toch vaak zeggen dat ik zielsveel van hem houd en geen behoefte heb aan een ander iemand, (behalve mijn huisarts dan) maar dat hij eens wat meer moet gaan proberen om te laten zien dat hij blij met mij is.
Hij zei dat dat erg moelijk gaat als hij zo opgesloten zit in zichzelf en zo bezig is met zichzelf. Dan lukt dat gewoon niet. Ik kan dan niet voelen wat hij precies bedoeld en dat vind ik dan moeilijk maar ik ga proberen om het dan maar te accepteren. Hij kan niet anders dus moet ik veranderen. We gaan ons best doen.
Verder lekker bij hem gewerkt want de werkster is ziek.
Nou boodschappen uit gaan pakken. Ga vandaag m'n katjes eens lekker verwennen want ook die zijn o zo lief.:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Snif snif wat ruikt het hier in ene gigantisch lekker zeg. Wie is hier onder de douche geweest?
:)



:heart:




Je bedoelde mij toch .. toch? :huh:

Het shoppen is alweer achter de rug. Ik word altijd hebberig op zo'n kerstafdeling. Maar ik heb me redelijk beheerst. Wel gekocht een set waxine ledlampjes. Staan nu op de lader dus dat wordt gezellie vanavond. En voerderspulletjes voor de vogels. Ik hoop dat er weer net zoveel op af komen als vorig jaar.
Nu zit ik verplicht achter de pc want de voorkamer is gedweild. En als dat droog is ga ik weer afsluiten want dan moet de achterkamer nog. En de keuken .. En het halletje .. :wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...