BamBam Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Volgens mij is dit wel echt vanuit jezelf Joop:present:Woman, je gaat goed en je doet het goed. Jij voelt wat jij voelt. Soms kan het zelfs beter zijn, tijdelijk of langer, mensen uit je leven te bannen.En een moeder ben je niet alleen omdat die het kind heeft gebaard. Daar moet een moeder vervolgens ook iets voor doen.Woman, take care:present:Wel jammer dat je vriend het nodig vindt zalken te vergelijken. Deed ik vroeger vaak. 'Ja maar' ...Het is niet nodig heb ik geleerd, moeilijk soms maar toch. Niemand weet de diepte van de pijn van de ander, ook al denk ik vaak van wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Dat zeg je mooi Harry en ook zo waar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martens Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Woman, ik maak hetzelfde van nabij mee. Ik begrijp je verdriet en de verwarring. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Dank je Harry en Bambam,...Ik denk dat hij er ook een beetje aan moet wennen dat hij nu niet de enige is met groot verdriet. Maar goed, ik heb dus iets heel moeilijks gedaan. Ik heb mn broer weer verwijderd uit mn leven. Hij had me `zomaar´ toegevoegd op facebook. Zonder iets te zeggen, geen groet, gedag, of wat dan ook. met foto´s van zn kind....Ik heb wel meteen een reactie gestuurd, maar kreeg er niets op terug. terwijl hij dus wel reacties op vrienden had gegeven. (dat kan je zien)Hij komt dus na jaren zomaar weer aanwaaien, zonder iets te zeggen. En morgen mag ik dan zeker sinterklaasfoto's kijken van de kleinkinderen bij oma.......Opdonderen dus, en wegblijven. Hij is werkelijk nog zo dom en onnozel en naief dat hij denkt dat ik dat nog zou willen ook, foto's zien vanmn moeder. Lieve hemel. Alles kwam weer boven, toen ik in bed lag natuurlijk, echt gezellig. De incest, de verwaarlozing, geestelijk en lichamelijk geweld.....Weg ermee. Ik heb hem dus verwijderd van Facebook. Helaas pindakaas, jammer dan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Tijd voor kraaltjes !Dag lieve mensen, tot straks nog even. Get up stand up, stand up for your right !!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martens Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 tjeeemig woman ik heb maar een stukje opgepikt van je verhaal, maar er zit nog een veel groter verdriet. Niet dat ik oplossingen heb maar ik wil je wel laten weten dat ik een kaarsje voor je zal branden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Voor Woman. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Martens Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Metropolis gezien??? allemachtig, zo'n vogel die 20 biertjes en twee liter wijn per dag drinkt en zichzelf niet als alcoholist ziet. Hoe naïef ben je dan? Maar vooral die kinderen, dramatisch... Toevallig deze week ook een heel artikel in TROUW. Ik vraag mij af of 'wij' alcoholisten iets zouden kunnen doen om dit tegen te gaan (nou ja waarschuwen zonder vingertje zeg maar). Geen idee hoe, maar ik loop er wel over na te denken.. Wie denkt er mee? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Misschien door het zelf anders te doen Martens? En het goede voorbeeld te geven?Ik heb het niet gezien maar kijk nog wel ff via uitzending gemist. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Drupje is een beetje traag vandaag.BB mooi gedicht en ook erg lief want we mopperen al te veel op ze.Bonbon kan je naam niet afkorten want dan raakt BB in de war hahaha. Ja ik heb 2 keer een cdt-test gehad. Die test krijg je of je eenmalig flink gedronken hebt of dat je een chronische alcoholist bent. door de cdt test kunnen ze zien of je minstens 3 maanden niet gedronken hebt. Ik kreeg hem meteen en werd na een jaar herhaald of ik niet in recidief zou vallen maar was oke. Nu nog over 3 jaar nog een keer om te kijken en dan is het in orde bevonden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Misschien tactive er eens achteraan te sturen en hun vragen of er ook eens een uitzending op t.v. kan komen over mensen die de alcoholzucht overwonnen hebben. Misschien kunnen zij daar wel voor zorgen. Er heerst nu zo'n negatief beeld over het alcoholist zijn. of een stukje in de trouw zetten wat ook kan bewijzen dat wij anders met alcohol om kunnen gaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 hoi allemaal,Eindelijk weer op internet.Das toch echt niks als die pc het niet doet hoor.Het moest verboden worden...Zo dik en rond vd gourmet.Sinterklaas is verdwenen en nu op naar de kerstdagenEn ik hoop zonder sneeuw...(wel met de kerst natuurlijk) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hallo Witte,Lekker verzadigd en nu lekker relaxen.Op naar de kerst, met 48 uur sneeuw en dan binnen enkele dagen naar minimaal 28°CLaten we dat maar niet verbieden, dat je pc stuk gaat.Er zijn al zoveel verboden, geboden, geschreven en ongeschreven regels.Ik heb zo 'n gloeiende schurft aan regeltjes... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Ik ben het helemaal met je berichtje eens Harry!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Lieve lieve vrienden van me. Realiseerde me net dat ik me zo gelukkig mag prijzen dat ik jullie heb. God wat had ik anders veel gezopen als ik jullie niet had gehad. Mijn manneke had zo ontzettend veel sterke drank en wijn dat ik een jaar lang iedere dag bezopen geweest zou zijn. En nog drank over zou hebben.Nu heb ik het allemaal, zonder ook maar iets van een rotgevoel daar bij te krijgen, weg gegeven. Nu realiseer ik me ook hoe ik in dit jaar gegroeid ben en dat ook dank zij jullie allemaal.Dank jullie allemaal kanjers. Wat ben ik een gelukkig mens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 En nu een berichtje dat je jezelf prijst om wat je er zelf aan gedaan hebtzet dat maar is op een rijtje mevrouw Bolletje;)Je zal versteld staan, in hoeveel je nu anders doet dan je eerst deed....Ohh en dank je wel, deze voor jou terug:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Ik kom binnenvallen en lees direct een stuk van het verhaal c.q. verdriet van Woman. Heel veel sterkte meid Ik durf nu gelijk niet meer te vertellen van vandaag. Wil nog wel graag trots melden dat ik de hele middag c.q. avond niets gedronken heb (althans geen alcohol, wel heel veel cola) Morgen weer glibberend en zwierend, maar zonder kater, naar werk. Nou ja, ik heb één van mijn twee bazen afgelopen zaterdag al gevraagd of hij me op kon halen met de auto als het te bar is. Het is nu al superglad en het gaat hier vannacht regenen. Dus ik vermoed dat hij me wel zal ophalen. Nog twee weken werken, dan heb ik twee weken vrij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hee tatum, wat goed hoe je het vandaag gedaan hebt.Ik ben nog steeds wel nieuwschierig trouwens of je donderdag ons dagpact ook overleeft hebt..Want daar hebben we niks meer over terug gehoord(of ik moet erover heen gelezen hebben) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hallo Tatum,Goed bezig en mooie vooruitzichten bloemetje om dat te vieren.Bolletje, wat jij voor het forum betekent overtreft vele malen wat het forum voor jouw betekent.Ik spreek natuurlijk op persoonlijke titel maar weet vrijwel zeker dat de meerderheid het met me eens is.Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Jeetje Harry nou ben ik het alweer met je eens pfffffff ken te gek ook he;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 dik en rond vd buffeten, mag dat ook Witte? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Sinterklaasavond hier ook weer voorbij.Zoon was teleurgesteld over de hoeveelheid aan kadootjes...Verwend ? Welnee...Zo lekker vroeg gaan slapen, morgen afscheid van mijn therapiegroep...Een boerencake en een kruidcake gebakken, nu alleen morgenochtend de Jip en Janneke champagne nog halen.Een feestelijke afsluiting van een geslaagde therapie !!! Morgen ook weer verder met mn mandala. Een heel mooi ontwerp gevonden op internet, die ik naar mijn eigen gevoel aanpas naar mijn mandala.En Jopie, je hebt gelijk, rust is weer terug in mijn koppie... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Ja Witte, ik heb donderdag niets gedronken en daarna (+ weekend) ook niet.Ik kan het niet uitleggen waarom ik soms niet kom, maar het voelt alsof ik het de laatste tijd erg druk heb met mezelf. Ik besef nu heel sterk dat ik middenin een midlife crisis zit. Ik wil dat ook de positieve kant optrekken en gewoon veel meer gaan doen aan mijn uiterlijk en levensplezier. Laatste 15 jaar heb ik besteed om dochter groot te brengen en te werken. Nu begint het besef dat ik er zelf ook nog ben.Toch weet ik dat als ik ga drinken ik helemaal niet meer iets leuks ga doen. Dat ik in mijn ééntje binnen ga zitten en drink tot ik omval. Dat ik er de volgende dag niet uitzie en weer spijt heb. Andersom is ook het geval: iedere dag dat ik niet gedronken heb, dan groei ik. Dan voelt die dag goed. Dan weet ik dat "gezellig heel gezellig" is gebleven.Witte, ik ga heel graag opnieuw een pact met je aan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Hallo Jane uit de Orient,Geniet, maar bedenk wat er in dat slecht geschreven boek gebeurde door al die overdaad.Nee hoor, meisje, geintje, laat je lekker verwennen en haal er het maximale uit.Harry, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 5 december 2010 Rapport Share Geplaatst 5 december 2010 Grrr Jane altijd baas boven baas he..Nee hoor grapje geniet er maar voor de volle 100% van inc lekker eten..ik gun je dit weekje van harte!!Ohh Tatum wat ben ik blij dat te horen..Ik maakte me eerlijk gezegd een beetje zorgen, omdat we die avond niks meer van je gehoordhadden en idd de dagen daarna ook niet meer.Ga jij maar lekker voor jezelf zorgen hoor, mooi dat je inziet dat je er zelf ook nog bent.Enne mocht je willen pacten laat maar weten hoor. Ik ga m ook graag nog is met jou aan;)(maar dan wel netjes melden of je m wel of niet gehaald hebt he... ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden