PROUD2BME Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Goedemorgen NiwiB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Teveel we kruisten elkaar. Ja zou het erg leuk vinden en laat je het zeker horen maar weet ff niet goed hoe het met mijn gipspoot afloopt (loopt voor geen meter hahaha). Zal het op tijd laten weten want vind het altijd fijn lotgenoten te ontmoeten en erg lief van je dat je me wil komen halen.Is zo Ya ik had die luxe ook allemaal maar had liever in een hutje op de hei gezeten met stinkende poepluiers. Daarom zeg ik nu altijd je neemt geen kinderen, het is een zegen als je ze krijgt al denk je er soms wel eens anders over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Goedesmorregens allen:DHeb heerlijk uitgeslapen en rol net mijn bedje uit:$Gisteren een feestje droog doorstaan, ging ok. Vandaag dag 41. Vanmiddag op bezoek bij vrienden, dat zal wel een moeilijke worden want daar staat altijd een fles rosé voor me koud in de koelkast...Maar ik zal ervan afblijven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 dag 8.335 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 s Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Rosé is een zomerwijntje Ekstertje, gewoon laten staan dus. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Dag 8335...nee, daar kan ik niet tegenop Niwi:DNee, vrienden weten niet van mijn drankprobleem. Ik bazuin het ook niet in het rond. Weet dat het makkelijker is wanneer ik dat wel zou doen, maar schaam me er ook voor. Vind het ook een stuk privé. Zal dus een andere verklaring geven, moet eens overdenken welke...Maar het komt goed hoor!Bedankt voor de snelle reakties overigens Alf, Harry en Niwi! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Goedemorgen frummers,vandaag geen leuie zondag zoals bedacht maar aanpakken. Gisteravond heeft mijn dochter helaas ook ervaren hoe gevaarlijk alcohol kan zijn. Heb haar opgehaald na een telefoontje van haar zusje die gelukkig zich net uitliep bij haar. Ze was naar een vriendin en zou blijven slapen. Geen probleem denk je. Maar de dames waren naar een nieuw geopende discotheek gegaan en hadden gedronken. (Niet veel vogens haar).Ze was harstikke zat en huilen dat ze deed ze hield niet meer op. Ze hield niet meer op met zeggen sorry mam. Ik heb haar thuis maar gelijk in bed gestopt en zal vandaag met haar erover moeten praten. Ik heb haar hiervoor al zo vaak gewaarschuwd. Ik hoop echt dat ze hiervan geleerd heeft. Laat haar alsjeblief net meemaken wat mij gebeurd is.Dat kan je dus ook gebeuren met pubers helaas.(Hou nog net zoveel van haar:heart: ) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
druppeltje Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Ekstertje toppie en die dag komt voor jou ook. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Ekstertje gewoon zeggen dat je je eraan tegen hebt gedronken en fris nu veel lekkerder vind of zoiets. Ikzelf zeg wel eens dat ik er allergisch voor ben geworden. (Dit alleen voor mensen die ik vind dat ze er niks mee te maken hebben, mijn naasten en echte vrienden zijn op de hoogte wat heel prettig is nader inziens) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Bedankt Drup!Desi:Heftig Desi, lijkt me ook moeilijk om je kinderen voor alcohol te waarschuwen wanneer je er net als wij zelf ook ingestonken bent. Aan de ene kant hebben ze dan gezien hoe of het niet moet, maar aan de andere kant roepen ze dan vast meteen: jij dronk toch ook!? Je kunt nu in iedere geval het goede voorbeeld geven en hopelijk ziet ze die kant. Hoop dat ik mijn kinderen ook kan behoeden voor de gevaren van de alcohol. In die zin verbaast het me nog steeds dat het zo'n geaccepteerde drug is terwijl het zoveel kapot maakt. Zeker nu ik er zelf problemen mee heb, snap ik daar dus niks van... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Bedankt nog voor je tip Desi, denk dat ik die reden ook maar ga gebruiken vanmiddag. Doen alsof ik een kater heb;) Beter dan een echte krijgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Eks ik bedoelde eigenlijk niet dat ik een kater had maar dat ik het vies was gaan vinden om alcohol te drinken. Maar een kater kun je natuurlijk ook verzinnen:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Gewoon zeggen dat je geen zin hebt anders krijg je weer vragen hoe je aan die kater komt en allerlei adviezen waar je niet op zit te wachten.Hele fijne middag in elk geval Ekstertje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Gewoon zeggen dat je geen zin hebt is niet zo moeilijk,alle tegenantwoorden zijn het, die het lastig maken.Gek werd ik daarvan in het begin.Mensen gaan echt ver in het proberen om je over te halen om toch eenborrel te nemen.Ik heb zelfs 1x meegemaakt dat iemand op zn knieeen ging en vroegplease please please neem nou een borrel.Dus wat je ook bedenkt om niet meer mee te doen met de resthet is een feit, dat je heel stevig in je schoenen moet staan en er voor jezelf uit moet zijndat je vandaag niet drinkt! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Zit ook weer wat in Harry...Zucht...Misschien moet ik er niet teveel overnadenken. Het wordt een nee, dat is 1 ding dat ik zeker weet. Vandaag weer een droge dag:D Fijne zondag iedereen, misschien kom ik me later nog wel even melden;)Nu maar even een kerstboom optuigen...Had ik al verteld dat ik een hekel aan de kerstdagen heb? En dat heeft overigens niks met drank te maken. Al maakt dat het nu nog wel een stuk moeilijker. Verdoofd die dagen doorkomen is gemakkelijker. Slim is het niet. Het liefst zou ik tijdens de kerst bij mijn ouders langsgaan, maar mijn moeder is dood en mijn vader hertrouwd en wil me niet meer kennen.Dat maakt kerst shit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Van hieruit ook voor iedereen een fijne zondag.Ik ga de dag des Heren ontwijden met chemisch gegoochel...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Wekse HarryEnne vanavond zijn hier vast nog wel mensen hoor waat je ff mee kan kletsen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Ook hier een vreselijke hekel aan kerst,het heeft niets met drank te maken,toen ik niet dronk vond ik het ook nare dagen.Zo ook zondag, dat is ook niet mijn favoriete dag,dat heb ik mijn hele leven al.Toen ik nog werkte ging ik altijd op zondag werken,zo ontvluchtte ik dat gevoel.Nu ik niet meer werk is er geen ontkomen aan,ik zal de dag moeten doormaken.Ik ben blij te lezen dat er wel mensen zijn die van de zondag kunnengenieten.Het is jullie van harte gegund. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Dag 730. Als ik vandaag die eerste laat staan, kan ik morgen terugkijken op 2 jaar clean. Deze dag is mij net zoveel waard als dag 8335 dat is voor Niwi en zoals dag 1 dat voor mij was. We zijn allemaal precies daar waar we zijn moeten. Elke dag niet gedronken is voor mij een leerzame dag. Niet altijd even prettig, maar wel bewust en waardevol. Zonder die dagen was ik nu niet zoals ik nu ben.Ik wens iedereen een goede dag, hoe dan ook. Vanavond zal ik op deze dag terugkijken en de dingen die ik anders had willen doen onder de loep nemen en mijn zegeningen tellen. Misschien kan ik morgen dingen anders doen, vandaag neem ik de dingen zoals ze komen en zal mij er naar schikken, naar beste kunnen.Ga goed. Groetjes,Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sue Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Goedemiddag Allemaal! Ik heb het overleefd en zelf met plezier! Mijn eerste feest zonder alcohol. Er zijn veel momenten geweest dat ik wilde drinken maar met steun van mijn man en Refusal ging het. Ik heb ook heel veel afleiding gehad met allerei dingen klaarmaken dus dat ging ook goed. Er waren meer dan 50 mensen dus het viel ook niet op dat ik NIET aan de wijn zat. In een kleinere gezelschap denk ik dat het moielijker zou zijn...dan komen de vragen. Maar baby steps...Ik realiserde me ook voor het eerste keer hoe egoistisch mijn gedraag met alchohol is. ICK!!! Geen mooi beeld.Gelukkig was ik gisterenavond voor iedereen aanwezig, vooral onze dochters. Ik maakte me niet druk over mijn "lege" glas. Dat was het allerlekkerste gevoel.Om in het nu te zijn.Ik ben heel trots op mezelf en ook een beetje verbaasd dat een feest zonder alcohol is wel mogelijk. Lieve mensen, bedankt voor het luisterende oor. Ik hou het vandaag ook droog...dag nummer 12!!!Ik ga nu inpakken voor mijn bezoek in Chicago. Ik hou contact, zal ik zeker nodig hebben! Alvast bedankt en geniet van je zondag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Mooi seu om te lezen dat het je zo goed afgegaan is.Nog 10 van die goeie ervaringen en je gaat jezelf steedsminder afvragen hoe moeilijk het is.Ik wens je veel plezeir in america en hopelijk laat je je daar ook steunen door je familie met de refusal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Sue,ik wens je een fijne tijd in de States,geniet van het weerzien met je familie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Sue goeie reis naar Chicago,ook in kleiner gezelschap zijn mensen vaak meer bezigmet wat ze zelf drinken. En als je niet meteen wilt zeggen dat je niet drinkt;ik zei meestal; ik ben aan het versoberen.Soms aan het lijnen, maar ja snoepte wel graag na het stoppen, maar beidewerden geaccepteerd hoor. Ik heb nooit vragen gehad. Later heb ik het gewoon verteld en dat was veel gemakkelijker dan ik had verwacht.Ekstertje, voor jou misschien een idee? Niks over een kater liegen, kom op zeg, jedoet jezelf tekort en ze mogen er vast aan wennen dat je die juist niet meer hebt.Je wordt juist een heel goed voorbeeld voor ze zo! Dat verdient die kater trouwens ook niet:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 12 december 2010 Rapport Share Geplaatst 12 december 2010 Kohtje 2 jaar alweer, je doet er heel gewoon overen ergens klopt dat wel, maar toch,:light::light::musicnote::light::light::musicnote::light::light::musicnote::light::light:maar toch een slingertje dus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden