Spring naar bijdragen

Dinsdag 14 december

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fleurtje,

Ik, wij, denken ook wel eens om weer een hond(je) te nemen.
Woon aan de stadswal dus kunnen prachtig wandelen met zo een beest.
Onze vorige hond hadden we geleerd altijd in de struiken zijn behoefte te doen, voor niemand een probleem.
Nu ben je hier verplicht een zakje bij te hebben en het op te scheppen.
Vind het eerlijk gezegd een prima maatregel maar dat gaat deze jongen dus niet doen, dan maar geen hond.

Wat drinken betreft, ik ben ook niet gestopt.
Wel heel erg geminderd.
Overweeg nu altijd echt serieus of het de moeite waard is wat te nemen.
En realiseer me dan ook telkens heel goed dat ik door er een te nemen meer zin krijg en dus sterk zal moeten zijn.
En ik mag nooit meer echt dronken worden, van mezelf niet, van W niet, als dat gebeurd is het stoppen!
Dat is een behoorlijke stok, wat zeg ik een gigaknuppel, achter de deur.
Gaat nu al een hele poos goed, voel me prima en zonder schuldgevoel.

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toine, ik gebruik Antabus = Refusal. Heb dit eerder ook een tijd geslikt maar wilde op een gegeven moment geen medicijnen meer slikken (had er toen al zoveel). Ben gestopt en ja hoor het duurde niet lang of ik trapte weer met mijn grote voeten in een valkuil. Ik was die dikke knuppel achter de deur kwijt. Nu ben ik weer ong. 3 maanden bezig en drink dus ook niet.Dit geeft me de tijd om te voelen hoe het is om geen alcohol in je lijf te hebben en ja ook te accepteren dat dat nooit meer kan. Dit is m al heel aardig gelukt. Ook vind ik die Antabus/Refusal datgene wat mijn achterduertjes dicht timmeren. Waarom dan niet blijven slikken. De verslavingsarts heeft me verzekerd dat deze medicijnen geen nadelige invloed op je lijf hebben (Alleen als je drinkt) Alcool is veel slechter zou ik zo denken. Bol slikt ze al 20 jaar en is nog altijd tevreden ermee. Iedereen moet over zichzelf beslissen hoe lang men ze wil gebruiken. Je moet je gewoon afvragen kan ik echt zonder die stok.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was al die tijd ingelogd, maar niet aanwezig.
De overbuurman kwam een pakje brengen voor zoon.
laat hij nou ook bij de wasmachine reparateur werken die steeds
in gesprek was. Ik legde de situatie uit en hij heeft even gekeken,
2 hele sompele dingen: hoe ik een nieuw waterslot moet plaatsen, de
lekkage van de rubberen rand kon verhelpen en voor het lekkend kraantje
moet of de loodgieter komen, of van dat nieuwe tape erin. (nu even emmertje onder
gezet) en ik heb al weer gewassen! Wat een heerlijk gevoel iets zelf te kunnen en wat
balen dat ik zo verschrikkelijk moeilijk hulp kan vragen.
Maar met een B&B kan ik echtr niet zonder wasmachine en de vakantiewas lag er ook nog.
Hier zit dus nu, de gelukkige huisvrouw:D.
Nu die kaak nog, Actie harde actie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag!

Kon niet eerder langskomen ivm logée en daarna...druk, druk en nog eens druk!
Vandaag dag 43.
Vanavond naar de film, weet nog niet welke. Vriendlief wil naar "De sint". Iemand hier al geweest? En zo ja: hoe was t'ie?
Nu even samen met de kinderen thuis een bammetje eten en dan ze weer naar school fietsen.

Jane:
Niet te lang doorsukkelen met die kies hè? Straks heb je een ontsteking aan je kaakbot en ben je nog veel verder van huis! Sterkte!:present:

Toine:
Als het toch werkt zou ik me er niet druk om het je verschuilen achter Refusal. Het is al moeilijk genoeg om je drinkgedrag te veranderen toch? Gewoon doorgaan op de goede weg die je bent ingeslagen!

En nu zelf even snel wat eten...Nog 15 minuten en ik zit weer op het fietsje;)
Toedeledoki!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, hier ook weer een korter koppie haar.
Carte Blanche gegeven, maar wilde het niet korter knippen dan dit ivm mn dunne piekerige haar.
Ben er blij mee...:D

Dan nu nog even koken voor vanavond en de handbagage pakken voor de kids.
Kids vroeg naar bed en ikke naar een meeting.
Gevoel dat ik het echt nodig heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, lieve kanjers / strijders / lotgenoten:present:

Ik kom melden dat ik alwéér een terugval heb gehad van 3 dagen vanwege een fikse familieruzie, en dat net voor de feestdagen, gezellig... niet dus.
Ik heb drie dagen gedronken als een tierelier en erg genoeg kon het me geen barst schelen.
Maar nu is het uitgepraat en voel ik me zo een ontzettende loser...
Alles weer op het spel gezet, ik ben gewoon een mega-slappeling.
Dat ik het weer zover heb laten komen.
alles lijkt voor niks geweest.
Ik was altijd positief en een knokker en dat lijkt nu verdwenen.
En ik denk weer aan drank... heb zin om een fles te gaan kopen maar ik doe het niet.
Die verrekte duivel ook, *alcohol!!:devil:

ik weet ff niet hoe ik verder moet...

Liefs, Tobber.:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Blondie...

voor jou heb ik zooooveel bewondering meid; echt jij bent een kanjer! Ik heb wel elke dag een stukje dagdraad gelezen en heb jouw ontwikkelingen gevolgd... Jij bent een echte knokker, RESPECT!!!
Jij bent voor zoveel mensen een voorbeeld... vooral je Kalmte Moed en Wijsheid...
Ik heb grote bewondering voor je en je geeft me ook wel weer kracht om verder te gaan op het droge pad... ik moet gewoon niet zo slap zijn om voor een fikse confrontatie naar de drank te grijpen.
Het is het niet waard. Punt.

Jij bent echt een wereld-wijffie!!:heart:

Liefs, Tobber:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is nog het ergste dat ik een soort huisarrest heb... onze hond is gesteriliseerd afgelopen vrijdag en mag maar korte wandelingen.. anders kon ik eens lekker met de hond verstand op nul en wandelen in de natuur... Gaat niet dus.
Constant binnen zitten en de hond in de gaten houden... vermoeiend hoor. Ze heeft energie teveel, het is een Akita en die wil lang wandelen en uitrazen op het uitrenveld... maar dat gaat niet... erg frustrerend voor zowel hond als baasjes...

Vanavond krijg ik gelukkig een vriendin op bezoek dus dat is wel gezellig. Met een kop warme chocolademelk bij de kerstboom... wordt het toch nog gezellig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey verdorrie Toppie, waarom ben je dan niet op het forum gekomen? Daar zijn we toch voor? Het is in het begin zo goed gegaan. Iedere keer als je nu drinkt krijg je hoe langer hoe meer een hekel aan jezelf en iedere keer raak je minder gemotiveerd om weer opnieuw te moeten beginnen. Dat is het erge aan het geheel. Je bent nu al twee keer in korte tijd, de fout in gegaan.
Heb jij ook een maatje? Misschien moet je dat eens doen dan kun je wanneer je je weer zwak voelt, even aankloppen bij hem of haar.
Dan sta je er niet helemaal alleen voor. Als jij kiest om te gaan drinken ben je in principe heel alleen. Je blijft met al je sores alleen zitten terwijl als je een maatje hebt, die jou er overheen kan trekken.
Toe meid, probeer het eens. Je zal zien dat het helpt.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lieve ToPPer,
En inderdaad ik ben een knokker.
Ook ik ben niet in 1 keer gekomen waar ik nu ben en ik ben er nog lang niet.
Ik ben door vele diepe dalen gegaan, vele keren een terugval gehad.
Maar iedere keer ben ik weer opgestaan en heb ik mijn lering getrokken uit mijn terugval.

Ook jij kan het, daar ben ik zeker van...
:sun:

Pact ToPPertje ? : Wij nemen de eerste vandaag niet !!! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bol, Blondie en Toine...:heart:

heel erg bedankt voor jullie lieve adviezen en bemoedigende woorden...
Ik had idd aan de bel moeten trekken. Maar dat is te laat...
Nu ga met mezelf een contract afsluiten dat ik straks aan mijn man laat lezen, die het ook moet ondertekenen... klinkt misschien belachelijk maar als ik iets zwart op wit heb staan dan is dat voor mij een overeenkomst net als het tekenen van een hypotheek-akte...
En dan ga ik een kleine wandeling maken met onze viervoeter...

tot morgen lieverds!
Ik ga het droog houden vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslaving is een toestand waarin een persoon fysiek en/of mentaal van een gewoonte of stof afhankelijk is, zodanig dat hij/zij deze gewoonte of stof niet, of heel moeilijk los kan laten. Het gedrag van de persoon is voornamelijk gericht op het verkrijgen en innemen van het middel, of het handelen naar de gewoonte, ten koste van de meeste andere activiteiten.

Eén punt voor Blondje :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statistisch is het een gegeven dat per jaar een groter aantal mensen overlijdt aan de gevolgen van alcohol, (inclusief de hele problematiek daar aan voorafgaand) dan dat van alle andere illegale middelen bij elkaar. Hoewel hier niet een risico-factor kan worden afgeleid, kan wel worden geconstateerd dat het aantal alcoholisten in Nederland aanzienlijk groter is.

Be aware

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...