Tobbertje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Dankje Toine en Druppeltje...ja ik weet dat het goed is dat mijn man niet boos is geworden anders was het nog erger geweest.Ik ga gewoon weer voor een droge dag.Weer beginnen met frisse moed, en dat zou moeten kunnen want buiten is het koud genoeg...We laten de moed niet zakken. Samen staan we sterk.Liefs, Tobber:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Topie ik ben het helemaal eens met Toine en Drup, zeker w.b. de Refusal. Misschien dring ik die vaak op maar ik weet van mezelf dat dit zo goed werkt en hoop dat anderen dat ook mogen ervaren.Je weet niet waarom je nu weer drinkt? Misschien de feestdagen? Maar dat is misschien niet zo belangrijk, vaak wist ik ook niet waarom. Meestal gewoon voor de kick en het vergeten. Me losser voelen.Maar je weet dat je het kunt, je hebt het jezelf en ons laten zien. die Toppie zit ook in jou hoor vergeet dat niet.En die komt ook weer terug je hoeft hem alleen maar te roepen en er naar te luisteren.En misschien is een maatje goed voor je, we willen je, denk ik, allemaal helpen. Houd je haaks lieverd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Tobbertje, hoe herkenbaar helaas...Zelf 2 keer na een stopperiode van 4 maanden opnieuw gaan drinken. Noem het een terugval, maar balen deed ik! Ik vond het zo frustrerend om weer op dag 1 te moeten starten:o Voelde me een loser...Dat is denk ik ook de reden dat ik onder bij mijn handtekening mijn stopdatum zet en een dagenteller. Omdat ik weet dat wanneer ik weer ga drinken ik die dagenteller en stopdatum aan moet passen. Dus dat helpt een beetje...Ik zie wel dat ik heb geleerd van die uitglijders. Voel me toch een beetje sterker nadat de eerste baaldag voorbij is. Herken mijn triggers wat beter en hoop dat dit me helpt bij volgende moeilijke momenten die gaan komen. En denk eens aan al die dagen die je niet hebt gedronken? Allemaal winst! Allemaal rustdagen voor je lijf om gezonder te worden. Dus nu jezelf herpakken, leren van je "fouten" daar zijn ze voor;) Kijk terug waarom je bent gaan drinken, wat leverde het je op? Hoe kun je het de volgende keer aanpakken? En dan ertegen aan!En voor je het weet voel je je weer ToPPertje:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 En Eks is weer weg: kids halen:)Toedeledoki:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Joost Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Hallo iedereen.Heb de laatste weken niet meer geschreven en ook niet meer gelezen. Heb het draadje van vandaag even door gescrolld en zie dat er meer mensen zijn die Refusal gebruiken. Ik sta vandaag 6 weken droog, zonder moeite eerlijk gezegd. De eerste twee weken elke dag refusal geslikt maar ik had zoveel last van de bijwerkingen dat ik ben gaan spelen met de dosering. (In overleg met mijn huisarts natuurlijk.) Voor mij werkt 2 x in de week 1 pil het beste. Maar wel moet ik de pil rond een uur of 10 's avonds innemen, dan heb ik bijna geen bijwerkingen de volgende dag. Hebben de refusallers ook zo'n last van bijwerkingen? De laatste anderhalve week heb ik zelfs helemaal niks meer geslikt en dat gaat heel goed. Geen triggers meer en geen behoefte om te drinken. Maar het feit dat de pillen er liggen geeft veel rust! Als het moeilijk wordt is een pilletje zo genomen. Toch?Het is bijna angstig hoe goed het gaat. Kijk met veel vertrouwen de feestdagen tegemoet en in het nieuwe jaar de cursus bij de VNN, ook al drink ik niet meer lijkt het me verstandig het traject af te maken en er achter komen waar het fout gegaan is.Hoop dat het iedereen hier ook goed gaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Fijn Joost, dat het zo makkelijk gaat,ik hoop dat je wel alert blijft, want euforieis al een trigger op zich. Woman neemt ook incidenteel een pilin als ze een lastige situatie aan ziet komen, verder doen mensen hetzoals het bij ze past en ja in overleg met je arts, lijkt me het veiligst.We hebben een feestdagenpact als je mee wilt doen; bij thema's. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Wat lees ik Blondie... ook al afwasmachine kapot? Ik ga zometeen alle troep die erin staat ook maar afwassen. Kan hem niet aan de praat krijgen Tobbertje heel veel sterkte met dag 1. Het gaat je lukken meid. Je kunt het.Joost: Ik slik Antabus en voel me er goed bij. Alleen een ijzersmaak in de mond die maar niet minder wordt.Wel een enorme stok achter de deur. Is iedereen aan te raden.Het schijnt absoluut niet slecht voor je lijf te zijn dus waarom niet doorslikken? Alcohol is stukken slechter en uiteindelijk dodelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Ik slik refu al zo'n 20 jaar en heb nog steeds last van die ijzersmaak. Of het moet iets anders zijn. Kweet niet of, als je het aan je schildklier hebt, je ook die ijzersmaak hebt. Voorlopig houd ik het maar bij de refu.Wil trouwens ff zeggen dat ik me toppie voel. Hopelijk de rest ook Tis hier heerlijk behagelijk, heb lekkere dingen op tafel staan wat wil ik nog meer buiten een schone afvoer want die zit hier weer eens een keertje verstopt:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Zelfde afvoerproblemen Bolik gooi er af en toe ontstopper doordat helpt weer even en verder het afwaswaterdoor de WC, die is op een andere put aangesloten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Helaas zit ik dus nog steeds te wachten op de vaatwasmachineboer, Desi...Vertik het om te gaan afwassen;)Jammer genoeg door het wachten op de reparateur niet kunnen helpen bij mn zus...En zit me hier het ongans te irriteren aan mn voormalig partner.Houd zich niet aan de afspraken gemaakt bij de relatietherapie en hangt dagelijks aan de telefoon of probeert van alles aan te grijpen om langs te komen.Zo krijg ik nog mn rust niet !!!Zennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn (thnx Jopie, deze hou ik erin...) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Heb net ook ontstopper door de afvoer gegooid. Helpt nog niks. Grrrrr.........Goh Bolletje. Ik heb het ook aan de schildklier maar wist niet dat die ijzersmaak daar ook van kan komen. Weer wat geleerd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Ik heb een sms gestuurd dat ik vrijdagavond 20.30 zn spullen buiten zet, en dat ie maar moet zorgen dat hij er dan is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Sowhat, na 10 dagen ga je je echt lekker voelen. Daar kan je naar uitkijken is echt héél prettig ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Sowhat en Toppertje, sterkte met het volhouden, gewoon zorgen dat er geen kater meer komt, of die nu licht of zwaar is...Ach, hoor mij nu praten terwijl ik weet hoe moeilijk het is, maar hou vol meisjes, er is geen alternatief.Woman, geen idee wat ik moet zeggen maar wil dat je weet dat ik meeleef, dat gevoel dat je nu hebt, die twijfel, herroepen... zeggen dat je het zo niet bedoelde.Ik ben een man maar ik ken dat, die gevoelens zijn op Mars en Venus hetzelfde.Sterkte en wees wijs, wat dat is kan alleen jij bepalen.Een geweldige passionele verliefdheid is heerlijk, maar als het de opmaat is naar een ondermaats leven...Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Ik krijg zo ff bezoek. Dochter van de kabouter was bij hem op bezoek na twee uur rijden maar hij heeft ze na 10 min. weer weg gestuurd. Vreselijk voor die meid. Dus komt ze zo ff hier naar toe. Ga een lekker warm bakkie kof voor haar zetten.Later lieve kanjers. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Dank je Harry. Als ik nu toegeef dan blijft dit altijd zo. Als ik dan eens een andere mening heb dan smeert ie em. Ik heb 4.5 jaar zo'n relatie gehad, dus ik weet wat voor pijn ik mezelf bespaar. Nu doorbijten is straks rust en vrijheid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Middag allen Brrr, wat is het toch koud in huis als je na een dag werken binnenkomt. Ik moet denk ik toch overdag de verwarming maar iets hoger zetten. Mezelf een beetje verwennen.Alles goed hier? Ik moet nog bijlezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Hoi Mup,Een klokthermostaat regelt dat voor je.Het gemak dient de mens en kan ook Mup dienen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 O ja, goeie tip. Daar zal ik me in mn vakantie eens over buigen. Kan ik dat zelf installeren denk je?Ik moet zeggen dat ik er een beetje van baal dat mijn beide dagpactmaatjes niks van zich laten horen hier. Wat betekent dat? Het maakt in wezen niks uit. Ik heb me eraan gehouden. Maar het voelt niet fijn dat zij niks melden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Hoi allemaal,Ben ik weer even.Lekker keuteldagje vandaag.Vanmiddag lopend met fiets aan de hand, dorp ingeweest.Twee grote fietstassen achterop.Mijn fiets is mijn pakezel zeg ik altijd maar.Mup, jammer dat je maatjes niets ye melden hebben.Geen bericht is goed bericht misschien?Bol,Verwen de dochter van kabouter maar een beetje hoor.Maar dat is jou wel toevertrouwd denk ik:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Desi,Misschien rare vraag,Maar kan er geen ijs in je afvoer zitten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Ja, dat kan jij Mup.Dezelfde draadjes die nu naar je thermostaat gaan en voor het instellen gewoon de gebruiksaanwijzing volgen.Krijg je een hoop plezier van, O Yeh Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mupke Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 quote: Originally posted by: SowhatHahaha,ik zie bij mijn thermostaat geeneens draadjes Dan moet je hem eerst demonteren Sowhat.Volgens mij is zo'n klokthermostaat niet eens zo duur. Toch? Ik kan mezelf wel slaan dat ik dit nou niet eerder bedacht heb. Nogmaals dank voor de tip Harr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Dochter van de kabouter is weer weg. Volgens de arts van het verpl. tehuis is hij nu in een terminale fase. Maar we houden er allemaal rekening mee dat dit weer een toneelspel is. Wel is z'n bloeddruk en hartslag er laag, maar dat is ook altijd geweest dus weten we het niet meer. Ook zijn dochter weet nu niet precies meer hoe het nu verder moet. We wachten maar af. De vader van de kabouter is ook 5 x bediend dus kan het zo maar zijn dat de kabouter dadelijk toch weer uit deze situatie komt.Nou ik ga nu ff rustig liggen want voel je erg gespannen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rapilos Geplaatst 21 december 2010 Rapport Share Geplaatst 21 december 2010 Tjee Bol,Valt niet mee voor je meid, al die onzekerheid.Kan me voorstellen dat je daar gespannen van word.Goed idee, even gaan liggen:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden