Mupke Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Heeft het met 31 december te maken Saar? Wat is het precies waardoor je juist nu zo gespannen bent?
witte Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Goeiemorgen allemaalAllemaal klaar voor de arreslee rit van vanavond??Ik ben ff met iets bezig voor hier, duurt fftot zo
Yvonne Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 quote: Originally posted by: Mupkequote: Originally posted by: SaraOverigens neem ik 's avonds na een bepaalde tijd ook geen telefoon meer op hoor. Als het echt dringend is weten ze mn mobiele nummer. Het was al na 24.00. En ik zag op de nummerherkenning dat zij het was.Ik zal het maar weer laten rusten. Vind ik echt niet normaal Mup. Dan schrik je je toch ook rot? Als wij zo laat een telefoontje krijgen weet ik gewoon dat er iets ergs is. Is al twee keer gebeurd en dat gevoel gaat nooit meer weg daarna.
blondie6173 Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Zo, ik ga nu mn boodschapjes doen en ook wat kalmerends voor de hond op de kop weten te tikken...Loopt de hele dag al naar alles te blaffen, word er zelf bijna hyper van.Eerste keer oud & nieuw voor hem, weet volgens mij niet wat hem overkomt...Laters....
bolletje Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Saar lieverd, ben je gespannen omdat je bang bent, te gaan drinken?Moghu Blondie. Kids weer gezond thuis hé lieverd? Wat zal jij je weer gelukkig voelen.Morning Muppie.
Otje Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Ik denk wel dat ik er verstandig aan doe een groen pilletje te nemen. Gewoon even een kwartje ofzo. Een slok is zo genomen. 1 sec onoplettendheid is er voor nodig....Ik denk dat prins ook wel champagne voor zichzelf meeneemt. Hij drinkt dat graag. (niet veel hoor)Dus. Groen pilletje. Owja en ik heb het even opgezocht en ze hebben 27 dagen ongeveer in een maand. 12 maanden, net als wij. Als de maan smorgens een sikkeltje is begint de nieuwe maand.Zo nog even de laatste boodschappen doen. Ik wil nog wel even een reactie geven op het gesprek van gister. Eigenlijk werd er beetje boos gekeken naar de stoppers omdat de minderaars geen plek hier zouden hebben ofzo. Minderaars kunnen toch ook hier gewoon praten, en volgens mij gebeurt dat ook. Ik denk alleen dat je niet kunt verwachten dat je van stoppers een schouderklopje krijgt. Stoppers kúnnen niet met mate drinken. Ik mag nooit nooit nooit meer 1 slok alcohol drinken !! Dat vind ik niet erg, maar ik hoef ook niet lekker gemaakt te worden...dus die verhalen sla ik over....
Annemieke Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Hoi Lieve mensen.Nou ik ben de eerste dag doorgekomen. ben wel een beetje zenuwachtig voor vanavond maar ik ga alles op alles zetten om geen drankje te nemen. mijn vriend is ook sterk dus dat scheelt.ik moet me wel vaak voorhouden waar ik het voor doe namelijk voor mezelf! ik deed het eerder altijd voor andere mensen of om niet meer om in bepaalde situaties terrecht te komen, maar dat werkt niet.ik moet leren van mezelf te gaan houden en mezelf waardig genoeg te gaan vinden om van de alcohol af te blijven en mezelf belangrijk genoeg te vinden om mijn dromen een keer waar te gaan maken.ik sta ( nu ik het puur voor mezelf doe) toch anders in dit proces. Ik hoop en bid van harte dat het me deze keer gaat lukken.En dat hoop ik voor jullie allemaal!
Annemieke Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 quote: Originally posted by: toine36dag allemaal, ik wens iedereen alvast een rustig 2011 en hoop dat ik aankomend jaar gelukkig kan zijn! ,met het leven en vooral met mijzelf, klinkt zwaar en is het ook. verder heb ik hier volgens mij alles al gezegt, gedacht bla bla bla bla blal balbnbdfnbn................ gedach toine Ik wens je een knallend 2011 toine!!
Annemieke Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 quote: Originally posted by: womanIk denk wel dat ik er verstandig aan doe een groen pilletje te nemen. Gewoon even een kwartje ofzo. Een slok is zo genomen. 1 sec onoplettendheid is er voor nodig.... Ik denk dat prins ook wel champagne voor zichzelf meeneemt. Hij drinkt dat graag. (niet veel hoor) Dus. Groen pilletje. Owja en ik heb het even opgezocht en ze hebben 27 dagen ongeveer in een maand. 12 maanden, net als wij. Als de maan smorgens een sikkeltje is begint de nieuwe maand. Zo nog even de laatste boodschappen doen. Ik wil nog wel even een reactie geven op het gesprek van gister. Eigenlijk werd er beetje boos gekeken naar de stoppers omdat de minderaars geen plek hier zouden hebben ofzo. Minderaars kunnen toch ook hier gewoon praten, en volgens mij gebeurt dat ook. Ik denk alleen dat je niet kunt verwachten dat je van stoppers een schouderklopje krijgt. Stoppers kúnnen niet met mate drinken. Ik mag nooit nooit nooit meer 1 slok alcohol drinken !! Dat vind ik niet erg, maar ik hoef ook niet lekker gemaakt te worden...dus die verhalen sla ik over.... Ik kan me hier helemaal invinden. Ik kan echt jaloers zijn op mensen die het lukt om te minderen. Mij lukt het ook niet. En ik wil het niet eens meer proberen. Vind het knap van mensen die het kunnen maar mij helpen die verhalen niet om gemotiveerd te blijven om te stoppen. frustreerd me eerder ;-)
niwi Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 ook dat heb ik moeten aanvaarden, dat het drinken niet voor mij is weggelegd...zonder jaloers te zijn...
Sara Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Annemiek en Toine: een super einde van het oude en begin van het nieuwe jaar toegewenst!!!Blondie; hoe moeilijk het mss ook is probeer zo normaal mogelijk te doen, zo leert je hond dat er niks ergs aan de hand is.Bol, Mup en Yvon ik denk dat ik wel weet wat er aan de hand is: ik ben nl. hard bezig om mijn gevoelens weg te drukken.......................Daar ben ik dus bang voor, die gevoelens. Beter ze te laten komen ja. Nou ze zitten al meer aan de oppervlakte dus zal er eerder of later wel een huilbui uit komen.Heb nu heel erg de neiging om in mn holletje te kruipen, het bange beestje zijn.Maarrrrrrr...dat gaan we niet doen! Ik ga NU langs de boeren met de flessen Ik ben als het riet dat wel buigt maar niet barst.Dag lieverds, kom later nog wel ff voorbij.
Mupke Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 quote: Originally posted by: womanIk wil nog wel even een reactie geven op het gesprek van gister. Eigenlijk werd er beetje boos gekeken naar de stoppers omdat de minderaars geen plek hier zouden hebben ofzo. Minderaars kunnen toch ook hier gewoon praten, en volgens mij gebeurt dat ook. Ik denk alleen dat je niet kunt verwachten dat je van stoppers een schouderklopje krijgt. Stoppers kúnnen niet met mate drinken. Ik mag nooit nooit nooit meer 1 slok alcohol drinken !! Dat vind ik niet erg, maar ik hoef ook niet lekker gemaakt te worden...dus die verhalen sla ik over.... Ik wil hier nog wel even op reageren Woman.Juist omdat ik weet dat er mensen getriggerd kunnen worden schrijf ik weinig over het minderen. Niet meer dan dat het'goed' gaat. Nooit zal je hier van me lezen dat ik net iets gedronken heb, of met iets op achter de pc zit. Maar, dat maakt wel ook dat ik als minderaar weinig dialoog vind hier over dit punt. Dat mis ik weleens.
bolletje Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Lieve Saar. Het is normaal hoor dat je het liefst in een holletje weg wil kruipen. Als er veel gevoelens aan de oppervlakte zitten, ben je heel kwetsbaar.Tenminste ik voel dat zelf zo. Zou het liefst toch naar bed willen gaan en helemaal bij mezelf willen zijn. Met niemand iets te maken willen hebben, maar als ik daar aan toe ga geven, zak ik helemaal weg en dat is niet goed.Blijf maar lekker bij ons hoor en schrijf desnoods iemand een p.b. om te delen.Zo ik ga ff boodschappen doen. Tot later mensen.
Yvonne Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Misschien helpt het je als je je gevoelens opschrijft Saar. En ze wat later nog eens overleest. Mij helpt het als ik me wat minder in mijn vel voel steken wel. Elke dag een soortement van verslagje , na een poosje zie ik zelf de veranderingen, lukt het me ook beter alles op een rijtje te zetten. Mup, ik sluit me helemaal bij jou aan, helemaal mee eens.
Tatum Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Goedemorgen iedereen Ik las het allerlaatste stukje van de discussie. Zou het een idee zijn voor de minderaars om een eigen draadje te maken? Dan hoeven de stoppers het niet te lezen en kunnen minderaars ook hun eigen ei kwijt in zaken die stoppers kunnen triggeren.Goed, ik ga gauw weer aan het buffet. Ik ben gelukkig al halverwege Mocht ik jullie niet meer spreken: ik wens voor iedereen een heel goed uiteinde van dit jaar en een heel erg goed 2011
Yvonne Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Leuk he Tatum, dat voorbereiden..... Gewoon lekker op je gemakkie.... Jij ook een heel fijne jaarwisseling...
witte Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Wat ik jullie toewens in 2011Igor:Nog steeds heel veel moed om door te zetten en dat je lieve knabbel en babbel je door de lastige momenten mogen heen helpen.Toine:Ik ben heel blij dat je voor jezelf gekozen hebt om niet te drinken vanavondEn ingezien hebt dat er nog veel werk aan de winkel is, na het stoppen met drinken.Als jij je voornemens kan bevechten, en ik weet niet waarom, maar ik denk dat je krachtig genoeg bent, dan kom je volgens mij verder dan je ooit geweest bent.Yvonne, Mupke en HarryDat wij dezelfde weg mogen volgen die we tot nu toe volgen.Gestaag verder gaan en in geval van nood, lastige situaties en moeilijke momentenDat we de hulp van de andere forumgenoten durven aan te roepen.BlondieIk een hele diepe knieval wil maken, hoe jij je door de laatste twee weken heen heb geslagen.De angst om je kinderen voorgoed te verliezen, lijkt me een angst die bijna niet te doen is voor een moeder.Je hebt het toch maar mooi gedaan. Super knap!!Niwi.Blijf onze rots in de branding aub.Sara:Geniet lekker van alle rust die je nu weer terug krijgt. Mocht je weer werk vinden, dan weet je nu tenminste wat je wel en niet aan kunt.Petje af dat je tot het laatste moment ben gebleven op je werk, onder de omstandigheden die er waren.Dhen, Blijf je boompje water gevenJane. Veel gezondheid met je kaak en hopelijk wordt je dochter een bekende volleybalspeelster.SusanaBlijf onze vrolijke noot. Heerlijk dat alles bij jou weer goed gaatDesiIk vind dat je echt trots op jezelf mag zijn. Een hoop geploeter vooraf, en nu lekker de vruchten plukken. Dat je er maar veel mag plukken volgend jaar.Kore:Heel veel gezondheid en dat je revalidatie maar voorspoedig mag verlopenMeiskedat je voor iedereen maar een grote rots in de branding blijft hier op adb en dat je maar veel knuffels mag uit blijven delenEkstertje/YalalaWaarschuwing waarschuwing waarschuwing voor het hele oud en nieuw gebeurenMoeheid is een grote trigger.Ik vind jullie ook alweer zo een mooi duo, hou alsjeblieft vol zo samen.Juist nu na de bekende 3 maanden. Trek elkaar er doorheen en zoek steun als het niet lekker loopt.Meld je op de draad voor je drank inschenken gaat....TatumLekker genieten in je nieuwe huissie samen met je dochter.AnnemiekLekker samen oplopen met ons in het nieuwe jaar. Goed dat je al van start bent gegaan.Fleurtje:Jij ook veel woongenot in je nieuwe huissie SailorSucces met de refusal, maar vooral ook heel veel gezondheidDruppieDat je maar snel verlost wordt van je gips en een klein beetje contact met je omgevingWant ik wil weer leuke verhalen lezen wat je zoal meemaakt onderweg met je doggie, want met die verhalen heb je me al vaak echt hardop lachen laten lachen achter de pc.Wijffie:Eindelijk lekker wonen en een goed contact met je zoon wens ik je toeWillIk hoop dat je rust gaat vinden in jezelf en in je nieuwe woningIk wens je veel succes daarmee in het nieuwe jaarTobbetjeVeel succes met de behandeling bij Tactus. Hopelijk brengt dit je waar je al de tijd al naar toe wiltBambam en FrancescaJullie wens ik rust, spiritualiteit en gewoon een lekker getrouwd leven.Nijn Mooi dat je ADB bent geworden. Ik wens je er veel succes meeWomanSucces bij de psych je hebt er lang genoeg op moeten wachten en veel spirituele liefde samen met je prinsJopieVeel succes als buschauffeuse en ik wens je heel veel knuffels toe in welke vorm en van wie dan ook, zolang jij je er maar goed bij voelt .BolletjeVoor jou zal het een heel nieuw jaar worden. Met nieuwe invulling.Ik hoop dat je schilder Kunsten (jaa met een grote K, dat lees je goed)Je daarbij zullen helpen. Je hebt het goed gedaan voor je mannetje en volgens mijMag je daar best trots op zijn. Kijk er met veel genoegen op terugEn ik hoop echt dat je is een keer gaat exposeren, durf jezelf te laten zien dmv je schilderijen!!Rapilos/TwinnyGeniet lekker van je LATex in 2011 en pas ook een beetje op jezelf, altijd maar zo rennen, vraagt om af en toe ook een rustmomentjeMeisje66Succes met lezen MarcSucces met niet drinken en hou de muziek als uitlaatklep. Dat er in 2011 maar mooie nrs geschreven mogen worden, waardoor jij je nog beter kan uittenZooo ik hoop dat ik niemand vergeten ben.En anders ff zeggen hoor, want dat is niet leuk.Mezelf wens ik op momenten dat ik me zielig voel, alles toe wat ik nu niet hebGelukkig heb ik veeeeeeeel meer momenten dat ik me goed voelen dan wens ik mezelf niet veel toe, want over het algemeen ben ik erg tevredenmet wie en wat ik nu ben.En als laatste wens ik mij en mn maatje toe dat we elkaar maar net zo goed in de gaten mogen houden als het afgelopen jaar:heart:Aanpasssing: toch nog mensen vergeten pottedorrie
Susana Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Witte:...voor je mijn beste wensen..je bent een lieverd!! en trouwens iedereen...ik wil bedanken iedereen voor de steun, dankzij jullie heb ik mijn leven verandert, ben net terug van wandelen en ik dacht:ik heb zoveel om te danken deze jaar...en jullie zijn een van de reden!!
niwi Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 dank u, witte....en iedereen ook een spetterend en droog 2011
Susana Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Ik wil alleen delen dat vandaag voor me is wel een emotioneel dag...nog een jaar zonder mijn familie uit mijn land...ben wel huilerig vandaag...maar oke gelukkig is alleen maar vandaag..
witte Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Suus, volgens mij kun je niet lachen als je nooit huiltDat is zwaar zonder familie en juist op dagen als deze voel je het extraJe mag best wel ff huilen hoorIs heel normaal als je je op een dag als deze eenzaam voeltSterkte ermee
niwi Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 en dat al diegenen die nog gebukt gaan onder het juk van de drank tot inzicht mogen komen...
Yvonne Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Jeeeeeetje Witte, wat heb je er een werk van gemaakt. Wat lief. Ik wens jou ook een heel fijn 2011 straks, met heel veel mooie momenten. Suus, is inderdaad helemaal niet gek dat je een huildag hebt hoor. Kan het me best indenken :present::present::present::present::present::present::present::present:Hoop dat dit je een ietsiepietsie opvrolijkt, zet maar lekker op tafel...
Susana Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Lieve Yvonne..bedankt voor de bloemen...zeker wordt ik vrolijk van..Lieve Witte: jouw worden doen me heel goed..Ben nu lekker erwten soep en olie bollen aan maken...meer nederlands kan ik niet worden..haha
bolletje Geplaatst 31 december 2010 Rapport Geplaatst 31 december 2010 Lieve Witje:present:Wat ben je toch een scheetje. We gaan er allemaal iets van maken hoor. Ik wens jou natuurlijk ook een heel fijne jaarwisseling toe. Je bent een kanjer.Ben net boodschappen wezen doen en je wordt toch door mensen aangesproken zo van"Goh ik heb iets in de krant gelezen"Of "Joh is dat J?????Moet dan iedere keer weer opnieuw vertellen dat J. niet meer leeft, en dan schiet ik toch weer vol. Of mensen bellen je op.Vervelend maar het geeft wel aan dat mensen belangstelling tonen. Iedereen zegt wel dat het nu tijd is om aan mezelf te gaan denken en lekker te gaan leven.Dat geeft toch aan dat ik het goed gedaan heb en dat steunt me.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden