Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 januari 2011

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Alcohol, 't is toch wat hé !! Net efkes in het resto van vrouwlief pizza povero gaan eten (neef uit Italië is overgekomen om mee in keuken te werken, bakt bangelijke pizza's) maar deze keer met colaatje en bruiswater (spa rood op zen hollands) ipv van met 2 liters wijn. En weet je, voor mij is da kweetni hoe speciaal terwijl da voor de andere mensen doodnormaal is, een mens kan toch raar in elkaar zitten hé.

Maar 't goe nieuws is da vrouw en zoon 1 in 't resto aan 't werken zijn (vollen bak) en dus laat thuis zijn en zoon 2 is naar vrienden dus: ik heb het kaske van den TV voor mij alleen !!! Wat een goei begin van 't weekeinde (lelijk hé ...)

En da weekendpact gaan we met z'en allen halen, zonder twijfel.

Ik hoor/lees jullie nog wel, liefs, muf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond saam!
Plof ff bij jullie op de bank, goed?

Josje: ik doe ook mee aan het weekendpact!!!

Will, man wat een afschuwelijke ervaring, brrrrrrrr krijg er de bibbers van.
Wat raar eigenlijk dat er geen waarschuwingssysteem is zoals bijv. bij achteruitrijdende vrachtwagens, zo moeilijk is dat toch niet te bedenken (maar ik ben a-technisch). Heel erg ja ook voor de kraanmachinist.... Praat het van je af of zoek afleiding inderdaad. Sterkte man. :heart:

Bol; ohhh jeeee nou ik zal duimen hoor dattie lekker van jou wordt!
Jij hebt hem vast al van de stank afgeholpen en gaat hem straks wat spek op z'n ribbetjes geven, hè?
Ow :$ denk ineens dat ik ook wel door jou vertroeteld zou willen worden, maar ben geen iniminichihuahua :D hihihi, helaas.............

Zie veel nieuwkomers: allemaal welkom hier!:present:

Waar is Mupke toch gebleven? Die deed vorig weekend nog mee met t pact.
MUP?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha nu moet ik toch bekennen iets niet te begrijpen.
Muffin, normaal gesproken kan ik het vlaams wel volgen maar wat zijn in hemelsnaam "bangelijke" pizza's???? Ik krijg er geloof ik heel verkeerde gedachten bij zoals pizza's om bang van te worden enzo :huh: maar dat zal niet. Vertel/vertaal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké duidelijk Muff, nou zou graag een keer bij jullie komen eten hoor :P
Is je vrouw italiaanse? Als dat te privé is niet antwoorden hè. Maar omdat je het over de broer had.
Waar komt die vandaan als ik vragen mag? Mijn man kwam uit Napels weet je, dusse.....de enige echte goeie pizza's komen voor mij dan ook uit Zuid-Italië :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo snoepje,

Hoe ervaar ik da? De eerste dagen moeilijk, slecht slapen, twijfels krijgen etc. En dan wordt het gevaarlijk, na een paar dagen word je euforisch, alles gaat beter en je begint te denken; ik ben erdoor, mij kan niks meer overkomen. Dan moet je oppassen, want die euforie kan je net terug op weg zetten naar dat eerste glas.

Ik heb natuurlijk al vrij veel ervaring met stoppen met drinken (vecht al zeker 25 jaar met mijn alcohol duiveltje) en ik zie de valkuilen van ver, alleen is de kunst om daar niet aan toe te geven, om gevaarlijke situaties in de moeilijke momenten uit de weg te gaan en daar ga ik dan al ne keer de mist in. En raar genoeg (heb het daarstaks al aangehaald) op momenten dat het goed gaat, dat er bv iets te vieren valt. Het zal me haast nooit gebeuren als er problemen zijn of ik me down voel. Voor mij zijn het raar genoeg de gelukkige momenten die het gevaarlijkst zijn.

Mensen die hun drankgebruik onder controle weten eigenlijk niet hoe gelukkig ze zijn. Alhoewel een leven zonder het goedje natuurlijk ook heel veel goede kanten heeft (bv voor je gezondheid) maar je mist toch altijd dat gezellige, een glaasje bij het eten, onder vrienden etc. Maar als ik dan sommige van die vrienden echt dronken zie worden denk ik tja, das toch ook ni alles. Ik heb het grote "nadeel" dat ik ongelooflijke hoeveelheden drank kan verzetten en toch nog min of meer normaal funtioneer terwijl rond mij de één na de ander "perd total" valt. Dus ik denk dan, zie/hoor nu die zatte mensen terwijl ik zelf zeker zo veel op. Maar ik begon de laatste tijd ook veel te ver te gaan, het was meer coma zuipen, ik ben dan ook een paar keren van mijne stoel geduikeld met alle gevolgen vandien en da was dan nu het sein om mijne handrem nog eens ne keer voor ne lange tijd op te trekken. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dat doe met dagelijks een halfke antabuse anders betrouw ik mezelf niet, straf hé.

amaai wat een verhaal, zal nu het woord maar efkes aan iemand anders laten .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha! Jopie in da house :)
Hoe was het vandaag? Viel het mee, ook de 2 nieuwe lijnen?
Slecht weer hè, of heb je geen last van de regen?

Hoorde ik nou dat het weerbericht droog weer voorspelde?
Nou hier regent het pijpenstelen zeg, bah.

Oh ja, wil ik nog ff vertellen: ik zit nog steeds te broeden maar een paar eitjes beginnen al barstjes te vertonen dus het eerste kuiken kan zo komen :D
Kan er nog niet veel over zeggen maar misschien ziet mijn toekomst er een beetje anders uit straks.
Denk werk te kunnen creëren voor mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hello Sara, alora anche tu parli Italiano? Io non troppo, ma abastanza per fami capire .....

Neen, mijn vrouw is van opleiding Licenciaat Romaanse talen (Frans/Italiaans) en was jarenlang getrouwd met een Sard (uit Sardinië dus) en die hebben samen sinds 1992 een Italiaans restaurant en in de keuken werkt nog steeds haar ex, zijn broere, een neef (dus allemaal sarden) en nu ook haar oudste zoon. Wij wonen ook gedeeltelijk in Sardinië.

Napels zien en sterven!! Mijn belangrijkste klant zit in Napels en ik kom daar dus zeg maar een 4-tal keer per jaar (dit reeds gedurende zeker 15 jaar) en ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat de Napolitaanse keuken waarschijnlijk één van de beste in wereld is. Wij hebben vrienden die een juwelieerszaak hebben in Sorrento en boven Sorrento (in St.Agatha) vind je één vd beste restaurants van Italië (zelfs Europa), Don Alfonso (www.donalfonso.com). Op zijn vlaams: bangelijk restaurant. Als je ooit de kans krijgt (bv op uitnodiging ofzo ...) moet je da zeker ne keer doen.

Restaurants zijn een beetje mijn hobby (zit beroepshalve veel op restaurant en dit zo'n beetje wereldwijd) dus als je iets wil weten, vraag gerust ....

Smakelijk !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey muffin

ben wel blij met je verhaal
had net een gevaarlijk moment
maar ben maar aan de thee gegaan

ik kon ook een hoop verzetten hoor
soms wel 2 flessen en functioneerde ook nog hoor

en inderdaad de momenten dat je gezellig met elkaar zit met een glaasje wijn die ga ik zo missen
vrijdag is altijd mijn avond als afsluiting van de week met lekkere wijn erbij
dan genoot ik juist extra
maar zit nu maar achter de laptop met thee
maarja het moet voor een beter leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah si signore, va bene, ma la Sardegna è anche bellissima! Avete una casa li? Come siete fortunati!!!
En hier in Holland zitten ook veel Sarden hoor.
Ben het met je eens wat betreft de Napolitaanse keuken :P, geniet elke keer weer en heb dan ook nog de mazzel dat ik alle schoonfamilie daar heb dus.........jammie! Helaas kan ik het niet betalen om er zo vaak heen te gaan, ben dus best jaloers :$.
Nou laat ik dan meteen maar 1 kuiken uit het ei laten komen:
ik wil workshops italiaans koken gaan geven :D hihi.

Goed te lezen, Joop :heart:, still going strong hè?
Enneuhhhh...........lentekriebels?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...