Spring naar bijdragen

Vrijdag 14 januari 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal:D

Gisteren nog lang bezig geweest met verzamelen van de stukken voor de aanvraag van de WSNP. Daarna gelukkig wel in slaap gevallen en in 1 ruk doorgeslapen (toch weer eens een uurtje of 5).

Vanochtend alleen nog mijn motivatie schrijven waarom ik in de WSNP toegelaten wil worden...

Vanmiddag gesprek met psychiater betreffende het onderzoek naar Autisme/ADHD bij mij.

Mijn dag zit weer vol.


Desi; Succes met je stage en je evt. sollicitatie.
Igor; Doortrappen... ;)
Eks; Lekker rustig opstarten als de kids naar school zijn. Heb ze hier ook net de deur uitgewerkt, nu tijd voor mijzelf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 151
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeie morgen Sowhat.

Wat is dat toch vreemd hé Igor. We weten dat we het niet bij een paar glaasjes kunnen houden, maar opdat moment geloven we er wel in. Waarom kunnen we nu niet denken dat het niet kan. Waarom houden we onszelf voor de gek.
Ik heb dat ook vaak tegen mezelf gezegd, en daarbij voelde ik toch een hoop angst, en wist dat het fout ging.
Om die angst niet meer te voelen, ging ik nog vroeger drinken.
Bij een paar slokjes was die angst weg. Niet vanwege de alcohol, want daar was het dan nog te vroeg voor, maar omdat ik weer toegegeven had. En omdat ik dan zo baalde van mezelf dronk ik ook heel vlug, zodat ik niets meer voelde. Vreemd hoe een mens in elkaar zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sowhat en Bol

Zouden we dan toch verslaafd zijn ?
Zodra ik toegaf aan de trek en ging drinken was het hek van de dam en was het nooit genoeg.
Zolang ik die eerste niet neem, verdwijnt de trek vanzelf en kan ik met trots weer een dag bijtellen aan mijn alco-vrije leventje.
Niet vechten, maar gewoon accepteren dat de trek er is en uitzitten, dat werkt bij mij...
En zoals Rudy zegt "Delen=Helen"
:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja zolang je de eerste niet neemt Blondie maar dat is nu juist de pest. Ikzelf ben niet sterk genoeg om de eerste niet te nemen. Heb geen doorzettingsvermogen. Als ik besloot om te gaan drinken, hunkerde heel mijn lichaam er naar. Dan schakelde ik al het andere uit. Er bleef dan alleen de angst over. Wetende dat ik weer zwakker was. Weten dat ik de volgende dag met een kater zou zitten, maar die angst was het ergste.
En mijn angst drukte zelfs het normale denken uit. Ik weigerde dan te kijken naar de consequenties. Er was maar een ding belangrijk, zo gauw mogelijk zuipen en die rotgevoelens niet meer voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

smorgens iedereen, hier alles goed, heb sinds oud en nieuw geen drup meer aangeraakt
wou even reageren op Igor, ik ken dat gevoel ook maar je moet erkennen dat het niet bij 2 glaasjes blijft, 2 glaasjes is onvoldoende om je spanning van dat moment weg te halen en bovendien maakt het drinken van een glas je een stuk minder weerbaar, dan zeg je al snel 'ach, wat maakt het uit...'

Ik probeer dit de laatste tijd vooraf te bedenken, en dat behoed me wel om impulsief te drinken.
Hoewel... afgelopen zondag stond er bij het avondeten plots een glas wijn voor mijn neus, ik dacht meteen 'ach, het is zondag, wat geeft het, lekker genieten' en nam een slok (!!!).
Mijn dochter zat naast me en keek met zo'n treurige blik naar me dat ik opeens besefte NEE, NIET DOEN ! en ik heb het glas wijselijk laten staan.

maar het blijft een strijd, ben ook nog steeds erg nerveus maar daar moeten we doorheen, dat lees ik bij jullie allemaal

heb een fijne dag, liefs Elvira

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad de mens zit heel raar en krom in elkaar....mijn reden om te drinken is: ik denk, ik heb de hele week zo braaf geweest, ik ga nooit uit en bla bla...dus ik heb recht op 1 dag het te doen....terwijl ik weet dat het is beter om het niet te doen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen allen!

Werkers onder ons: heb een goede werkdag!

Desi: fijn nu je weet waar je naar toe gaat, mag je nu op een andere plek rondsnuffelen? Wanneer ga je officiëel beginnen eiegenlijk? Of is dat het al (afgezien van die vacature)?

Blondie: ik vind het echt zóóó knap hoe je het allemaal volhoudt, hier van mij:
:present::present::present::present::present::present::present::present::present::present:

Susana; hè wat naar dat je ziek was, blij te horen dat je nu weer aan de beterende hand bent!

Igor: hier idem dito :$:(..........ben gisteravond ook weer voor de bijl gegaan..................
Herken het jojo-en erg. Wat denk je; kunnen we maatjes worden? Ik had sinds 3 januari niet meer gedronken dus meer dan een week en das een record tot nu toe. Dacht ook echt dat ik het vol kon houden..........Weliswaar niet de hele fles gedronken maar toch.....genoeg om als een blok in slaap te vallen op de bank en dus lekker niks meer hoeven voelen of denken.

Bol heel herkenbaar zoals je het omschrijft, en jij ook Elvira.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Susanna.
maar hoe je het draait of keert, we moeten smoezen verzinnen om toch te gaan drinken. Dus we weten ook hoe slecht het voor ons is om te gaan drinken. Iemand die niet verslaafd is hoeft dat niet.
Konden we nu maar denken dat, als we besluiten om te gaan drinken, dat we bezig zijn met smoezen, en dat het gewoon heel slecht voor ons is, dan zouden we misschien kunnen besluiten om het niet te doen.
Het blijft voor ons zoeken naar een juiste weg. maar dat is zo verdomd moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook voor mij is het net hetzelfde, het kan nooit bij 2 glazen blijven en het probleem bij mij is dat eens het eerste glas ingeschonken (vooral dan wijn) gaan er binnen het uur nog ne keer 4 of 5 bij (in ons restaurant valt da ni op, das de huiswijn en daar staan nen hoop flessen van klaar) en dan is het hek van de dam. Ik kan er echt goe tegen en twee flessen gaan er op korte tijd in en dan durf ik al ne keer een grappa (of meer) pakken en op den duur ben je gewoon stomdronken alleen (volgens mijn directe omgeving) hoor je of zie je het niet aan mij. Raar hé, maar 's morgens voel ik het wel. En het slorpt je ganse energie op, je blijft langer in bed liggen en je kan ni vooruit, je laat dinges liggen die je zou moeten doen etc.

Ik voel me nu na 5 dagen nuchter ontzettend veel beter en dat zou genoeg moeten zijn om er voorgoed vanaf te blijven maar da "slecht" gevoel bij drinken vervaagd en na een tijdje zeg je dus: ach, 't was allemaal toch ni zo erg hé en je begint terug met "eentje" .....

Het is en blijft een boeman, die alcohol en bovendien een slechte raadgever want je vangt dinges aan (en gaat zaken zeggen) die je nuchter nooit zou doen of zeggen.

Dus trachten nuchter te blijven is de boodschap. Vandaag dag 5 en morgen dag 6, verder kijken we ni hé.

Nog een prettige en nuchtere dag gewenst, liefs, Muf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje: groot gelijk....bij me is zo gek dat door de week wordt ik niet verleid door alcohol, ik denk niet eens aan, ik moet zeggen dat ik vind alcohol niet eens lekker, bij mij gaat om het effect, het is de drug dat ik heb gekozen....en ik weet in godsnaam niet eens waarom want ik heb een heel leuke leven, leuke kinderen, man, hond, werk, etc etc...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch het verhaal van de TIQ's nog maar eens gelezen.............zinvol, en een houvast ook.

Muff lijkt me idd moeilijk als je een restaurant als 2e thuis hebt zeg.
Ossebucco.................mmmmmmmmmm:P
Maar er staat ongetwijfeld nog veel meer lekkers bij jullie op de kaart :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Saar, Muffin en Jop.

Maar Jop. is het dan zo erg dat je bang bent? Ik heb het gevoel dat het toch normaal is dat je je onzeker voelt, het is nog al niet niks.
Je hebt de verantwoording voor een hoop mensen die jij vervoerd, je moet zorgen dat je bijtijds bent, misschien de angst dat je een halte vergeet of zo, maar het lijkt mij vooral zo spannend dat je die verantwoording hebt.
Dat zal toch wel over gaan als je het werk langer doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge Joop!
Wat je maar kort noemt zeg; zijn toch 7 uren. Met de spits erin. Knap hoor.
Ja teveel adrenaline heeft een negatief effect, dat is geen "gezonde" spanning meer.
In het begin leek je het wel te kunnen 'handelen'; hoe komt het dat je nu gespannen bent?
Doordat je een paar "foutjes" hebt gemaakt? Of leg je de lat te snel hoog?
Je bent nog maar in de beginfase hoor, wees niet te streng voor jezelf, hè?
Je hoeft nog niet alles meteen te kunnen en foutloos te zijn, bovendien is foutloos zijn niet menselijk :)
Maja, zie wie het zegt :D........probeer de relaxtheid van het begin eens terug te halen?
Fijn dat je zo'n mooie dag had gisteren!
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Susana

Bolletje: groot gelijk....bij me is zo gek dat door de week wordt ik niet verleid door alcohol, ik denk niet eens aan, ik moet zeggen dat ik vind alcohol niet eens lekker, bij mij gaat om het effect, het is de drug dat ik heb gekozen....en ik weet in godsnaam niet eens waarom want ik heb een heel leuke leven, leuke kinderen, man, hond, werk, etc etc...





Maar hoe ben je als je gedronken hebt Susanna?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blondie: kan me dat heel goed indenken, t is ook niet niks wat er op je bordje ligt zeg.
Als ik nou het medelijden met je overneem, kun jij dan weer verder? :heart:
Zie je erg op tegen het gesprek met de psych?
Heel veel sterkte en succes vandaag meid!

Ga de honden uitlaten.
Laterssssssssssss

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, weer opgeknapt uit de douche...
Lekker effe toegegeven aan mijn verdriet en flink gejankt.
Lucht op, nu actie !!!

Sara; :heart:
Dank je.
Jij hebt het deze dagen ook niet makkelijk gehad.
Zorg maar goed voor jezelf.
Zie niet op tegen gesprek met psych, eerder gevoel "eindelijk zover".
Zie eerder op tegen de bergen werk ivm schuldsanering en huisvesting, maar ga daar vandaag (dus nu) hulp bij vragen.
Kan het gewoon niet alleen, is teveel.

Martens;
Veel plezier in de sneeuw.
Aangeboden te komen helpen, maar niks meer van je gehoord...
Jammer.
Had je graag een handje geholpen met je verhuis.
Mochten er nog kleine klusjes zijn in huis na terugkomst uit de sneeuw, dan weet je me te vinden... ;)

Josje ; Groot gelijk... Ga jezelf maar lekker laten verwennen !!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...