Spring naar bijdragen

Maandag 28 februari 2011


Otje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 144
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hoi Yvon weer begin van een nieuwe werkweek.
Weet je dat ik me niet meer kan voorstellen hoe ik dat 4 maanden heb volgehouden?
Zoals ik me nu voel was ik er dus absoluut nog niet aan toe.

Moet wel weer een dagritme gaan opbouwen want nu doe ik maar wat (te weinig dus)
en vooral: invulling geven, tijd voor aktie!
(pfff word al bang als ik het opschrijf)
Wie heeft er hier nog meer moeite om een dagelijks ritme vol te houden en leuke dingen in te plannen?
Ik "verdwaal" in mezelf, heb al moeite met huis, honden en boodschappen en wat er zo bij komt aan kerkewerk en familie/vrienden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoooonou Igor, ik moet werken...
Heb een rare tussendoordienst, dus ben de hele dag en een deel van de avond wel onderdak...
En in het weekend was ik gewoon solidair met je hoor.
Ennu die kilo's .... liever niet , ben al blij met die paar onsjes die er bij mij van af zijn.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me er wel wat bij voorstellen Saar.
Maar je hebt gelijk: je moet inderdaad weer een dagritme gaan opbouwen hoor.
en zeker invulling geven..
Zal best moeilijk zijn, maar het lijkt me de enige manier om toch weer zover te komen dat je te zijnertijd weer aan de slag kunt met volle energie .
Ik maak van vrij dichtbij een persoon mee die ook helemaal thuis zit.
Langzaam maar zeker het dag en nachtritme uit het oog verliest en overdag de fut niet meer heeft om nog iets op te pakken.
En dat is best triest om te zien.
Maar ik ben er van overtuigd dat het jou wel degelijk gaat lukken meis..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag heb ik mijn afspraak bij de verslavingsarts. Krijg uitslag van bloedtest en als alles in orde is het recept voor de champix. Dan gaan we beginnen met schoon schip maken.B)

Straks ga ik mijn moeke verzorgen en dan breng ik haar mee naar mij thuis. kan ik haar wat in de gaten houden. dat betekend wel dat ik niet veel op de comp. kan zijn vandaag. Maar dat zien we wel straks.
Nu moet ik gauw wat gaan doen anders haal ik het niet vanmorgen. (ik heb zo,n hekel aan haasten:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Saar ik heb geen moeite met het dagenlijks ritme. Ik plan de dag zelf in met, dat en dat ga ik vandaag doen. Vaak komt het er niet van hoor omdat ik dan weer andere dingen zie. Maar wat denk ik heel belangrijk is, is dat je leuke dingen doet. en die zijn er genoeg je moet ze alleen ontdekken. Je hebt toch veel dingen die je leuk vind? Of misschien moet je juist niet zo veel dingen gaan doen maar één ding dat je heel leuk vind.
Ik weet wel dat, als ik bezig ben met een schilderij, ik s'avonds moeite heb om naar bed te gaan, wil zo gauw mogelijk weer beginnnen.
Dan sta ik s'ochtends op, ga gauw aan de poets en als traktatie mag ik dan weer gauw beginnen met schilderen. Het lijkt als een soort kadootje dat je dan aan jezelf geeft omdat je gepoetst hebt.:present:
Schilderde jij nu ook? Of wat zijn jouw hobby's nu ook al weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben echt iemand van de lijstjes. Boodschappenlijstjes, Lijstje wat ik de hele week ga klaarmaken voor het eten, Lijstje wat ik iedere dag MOET doen. Alleen heb ik er moeite mee om leuke dingen te plannen. Het lijkt alsof ik me dat niet toesta. Jammer van de tijd of zoiets ik weet niet wat dat is. Voel me er goed bij als ik het druk heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dees: komt vast goed met de bloeduitslagen en dan.....champix! Dus over 2 weken stoppen met roken? Heeeeeel veel succes meid :present:
Wat lief dat je je moeder bij jou thuis haalt :heart: gaat het nu weer met haar?

Lijstjes van things-to-do heb ik wel en die doe ik ook.
Probleem dat het daarbij blijft. Geloof dat ik langere termijn doelen moet stellen?
Leef erg bij-de-dag en als ik niet oppas word ik inderdaad zo iemand die dag en nacht door elkaar haalt, dat is me al eens gebeurd.
Hobby's....ja Bol, daar zit een sterk punt. Dat moet ik mezelf waard gaan vinden. Ik wil beginnen met lezen, ik denk steeds dat ik dat toch niet kan maar als het moet blijk ik er geen probleem mee te hebben, flauwekul dus. Geen idee waarom ik het uitstel, heb notabene wel de stap gezet om weer boeken uit de bieb te halen maar die liggen braaf op tafel......

Zo en nu achter de pc weg, is ook gevaarlijk :D
Latersssss.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Sara, ik heb 37 jaar gewerkt en hoef nu niet meer
te werken.
Elke dag ben ik nog verbaasd, er zit nog en soort van"moeten"
in mijn systeem.
Wat ik belangrijk vind is elke dag op tijd opstaan, ik ga er elke
dag uit, dus naar buiten, weer of geen weer.
Ben op een tekencursus gegaan en ik doe yoga.
Verder elke week nog één dag therapie en ben ik aan
het uitkijken naar vrijwilligerswerk.

Natuurliujk ken ik jouw situatie niet mar wellicht heb je er
iets aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen mensen,
straks lekker spinnen en de week is weer äktief" begonnen.

Saar ik heb ook zo'n 40 jaar gewerkt en zit nu zonder.
Omdaty ik om de week mijn dochter nog hier heb, houdt dat me
eigenlijk wel alle weken in een ritme. Maar als ze er niet is, heb
ik ook wel de neiging de tijd als een soort vakantie te zien.
Soms ben ik er ontevreden over en dan ga ik weer zoeken naar part-time
of tijdelijk werk, al dan niet vrijwillig. Maar veel animo zit daar niet achter.
Ik ben te oud voor de arbeidsmarkt en voel me nog te jong om genoegen te nemen
met werkeloos zijn, zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina en Jane ; dank voor jullie reactie :present:
Het opstaan lukt me wel alleen ga ik niet op tijd naar bed.....waardoor ik 's middag een uutje plat moet.
Ook ga ik elke dag naar buiten, moet wel met de honden waarmee ik ook 1 à 2 x per week ga trainen (is ook sporten voor mij).
Vrijwilligerswerk doe ik voor de kerk en dat is soms druk en soms niet maar geen vaste tijden.
Ik moet nog leren ervan te genieten dat ik dingen "mag"doen en bovenal dat mijn leven zin heeft, niet doelloos is (geworden).
Het is heel moeilijk voor mij om weer de draad van mijn eigen leven op te pakken nadat mijn man is weggevallen, al is dat nu alweer 5 jaar geleden. We mochten maar 7 jaar samenzijn. Daarvoor had ik een leuke baan en diverse hobby's...........lijkt een ander leven, andere persoon...........toch ben IK dat (geweest) en moet diezelfde persoon nog ergens onder verstopt zitten, weliswaar met de nodige littekens erbij, maar toch...............
Bij de psych leer ik beetje bij beetje die weer terug te vinden.
En hier op het forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gpedenmorgen allemaal

zo heb eerst eens alles bij gelezen

ik lees van mensen die niet werken hier
ik ga ervan uit dat jullie dan ook een uitkering hebben?
ik weet niet waar jullie wonen ,,,maar waar ik woon is het zo als je een uitkering ontvang
dan moet je daar wat voor doen...vrijwilligers werk of je gaat een werkplaats op
en zo gauw mogelijk aan het werk,,naar je situatie kijken ze niet..kids of lichamelijke klachten...of geestelijk...ze zouden het liefst zien dat ik 40 uur gaat werken per week
de opvang kost dan nog meer voor ze dan dat ik verdien
en zie me kinderen dan alleen s avonds een uurtje
belachelijk:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Desi,

ik ben ook een beetje aan het mantelzorgen voor mijn Pa,
ben reuze blij dat ik dat kan doen.
De kleine dingen doen het hem dan, even koffie drinken,
wat kleine hand en spandiensten, toen ik werkte was dat full time en
nog eens 24/7, dan kwam het we vaak niet van of het was naar
mijn zin te weinig.
Mijn Pa is kan en wil nog veel zelf maar op je 81e kan je best wat hulp gebruiken.
;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...