Spring naar bijdragen

vrijdag 25-3-2011


PROUD2BME

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 249
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

U geloofd het of niet, maar ik heb vandaag de hele dag friet mogen snoepen tijdens het werken.
En voor een frietfanaat zoals ik zei de gek is dat een super toffe ervaring! :D Friet eten en er ook nog voor betaald krijgen! Kon nie beter vandaag!

Ik hoop dat jullie ook een supertoffe dag gehad hebben! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Josje, er was ooit een draadje bij thema's of tips over alcohol in het eten. Ik zie het helaas niet meer staan. Het is zeker niet zo dat alle alcohol verdampt. Er blijft meer in zitten dan men meestal denkt. Zelf heb ik er geen probleem mee als er in een restaurant een beetje alcohol in een saus gebruikt is, maar ik neem geen desserts met alcohol. Bij vrienden zou ik aangeven liever niet, en zeker niet in de soep. Bij een stoppoging in het verleden voelde ik de uitwerking van de alcohol in de soep die een vriend er ruimschoots in had gekieperd......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen ik haak even af, ben zo hyper als wat! Leestekens aanbrengen kost me de grootste moeite omdat ik er geen rust voor heb. Zo ook het zappen op tv gaat veelste langzaam, ik zit weer echt in mijn super enthousiaste, euforische en hyperfase van mijn eerste daagjes stoppen en alleen maar positieve dingen ervaren.

Ik denk dat ik beter even kan gaan liggen en mijn hersenen verwerkingsrust moet geven. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor jullie antwoorden, ik zal nog eens even dat draadje proberen te zoeken. Slik in ieder geval geen refusal of iets dergelijks. Heb ook geen idee waar ze de alcohol in willen stoppen. Ik had het trouwens ook toen ik net gestopt was, ik was zo onrustig en dacht: ik neem wat Bach druppels, ik denk wat proef ik toch? En ja hoor, zat ook alcohol in. Nou, ik ga even zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het gevonden en naar boven gehaald. Ondertussen al aangegeven bij die vrienden dat het niet uitmaakt, dacht inderdaad dat het zou verdampen. Nu wat wijzer. Ik ga er ook niet meer achteraan, voel me toch al zo'n zeur met hen, ik zie het morgen wel. Weet het nu in ieder geval voor een volgende keer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon lekker eten en verder niet meer aan denken Josje
enne trouwens je bent geen zeur hoor en dat zullen ze ook echt niet van je vinden.
Het is een terechte vraag van hen, ze nemen je in ieder geval serieus, zoals
het hoort als je echte vrienden bent;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had een lekkere bloemkoolsoep opgeleukt
met een pakje kaasfondue Josje, heel niet bij
nagedacht en al was ie heerlijk, ik kreeg er een
soort van opvlieger van en werd er onrustig van ook.
Heb nog nooit een pan zulke lekkere soep in de WC gegooid,
maar het zat me toch niet lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het je niet lekker zit, is het goed om te doen Jane, wel jammer van die heerlijke soep.;) Ik kijk morgen wel waar het in zit en kan het dan altijd niet nemen. Hmm, wel goed dat je dat even zegt witte want bij hen vind ik het altijd het meest lastig, ze drinken, roken, blowen en slikken zo nu en dan een pil. Mijn vriend doet vrolijk mee. Ik heb hen nu een paar keer gezien sinds ik gestopt ben en voel me continue alsof ik me moet verantwoorden bij hen, me aanstel of zeur. Maar ik kan het inderdaad ook anders bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet toch maar even eerlijk zeggen, maar heb lastige dagen. Last van pms ondanks het SJK en de teunisbloemolie. Ben veel meer met alcohol bezig dan de hele afgelopen tijd. En ik wil het er echt niet steeds over hebben, maar het lijkt inderdaad te komen door de 3 maanden die ik mezelf gesteld heb en die nu dichtbij komt. Het wakkert juist de trek aan, het straks weer 'mogen' als ik zou willen. En ik weet ik moet in het nu blijven en niet teveel vooruit kijken, vandaag drink ik niet, maar het stemmetje blijft zeuren. Vreselijk, word er naar van. Als het forum en mijn maatje er niet waren, was ik ws. alweer gezwicht. En het feit dat ik een belofte aan mezelf doe en aan mezelf verplicht ben dat na te komen, dat helpt ook. Moest het even kwijt, misschien lucht dat op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit al in het weekendpact witte, ik grijp alles aan:huh: Heb gisteren ook al negatieve en positieve ervaringen beschreven. Misschien helpt het door het gewoon op te schrijven. Komt ook omdat mijn vriend morgen ook nog wil blijven slapen bij die vrienden. En ik wil dat niet, dat wordt laat (de vorige keer sliepen ze bij ons, ik lag om 3.00 uur in bed, zij om 5.00 uur ofzo) en ik word de hele avond geconfronteerd met drank en noem maar op. Niet gaan is ook geen optie. Is gewoon een lastig dilemma. Misschien moet ik mijn vriend toch duidelijk maken dat het teveel gevraagd is voor mij op dit moment.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is volgens mij een van de grootste punten in het stoppen met alcohol.
Je partner gebruikt er wel lustig op los en jij niet meer...
Pfff das een heel lastig dillema
Ja lijkt me ook heel moeilijk voor je.
Kun je van te voren niet met hem afspreken dat hij lekker blijft en dat jij daar niet moeilijk over doet
en dat hij niet moeilijk moet doen op het moment dat jij wil afhaken??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich is het een mogelijkheid, ik zal er toch wat mee moeten. Ik denk er even over na. Ja, een drinkende partner is lastig, ik weet nog toen ik aanmeldde dat Jane daar toen al wat over zei. Maar het mag geen excuus zijn.

Ga er nu even uit, ben wat onrustig, log later op de avond nog wel even in, dank witte:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeetje josje wat een lastig parket zit jij in,
kun je niet van iemand één Refupilletje krijgen
dan ben je beschermd en kun je oprecht zeggen dat je
door medicijnen niet kunt drinken.
het is natuurlijk uitstel tot de volgende konfrontatie, maar
3 maanden is een bekende periode van getriggerd worden, ik had het ook.
En volgende keer heb je al je besluit genomen en staat er sterker in hopelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...