Spring naar bijdragen

donderdag 7 april


snoepje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Had het heel even druk met telefoontjes, :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: voor iedereen, maar er niet van profiteren hé niwi ??
Ja bol, even heel goed bezig, maar er zit ineens iets in mijn rug zeg, auwch. Was al aan het zoeken naar een massage in de buurt hier, maar buiten dat van mijn ex vind ik natuurlijk niets. Waar zijn nu al die masseuses als je ze nodig hebt ??

Fleurtje, joe good ?? Krijg liefje maar niet te pakken hoor ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, erg zonde, zeker voor jezelf. Heb je nu ook het gevoel dat je ons bedonderd hebt?
Ja het is vooral een hele grote teleurstelling voor jezelf man.
Jammer dat je het gisteren niet verteld hebt, niet dat je dat verplicht bent hoor, maar dan had je je nu misschien toch een beetje minder rot gevoeld.
Ik ken het gevoel van zwijgen wel hoor. Bang dat ik op mijn donder zou krijgen, en ook de angst dat mijn grootste (vriend) afgepakt zou worden.
Hopelijk leer je om zo sterk te worden dat je voordat je gaat drinken, het hier verteld. Nogmaals geen verplichting maar wel fijner, zeker voor jezelf.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Bol,
bedankt.
Mijn omgeving (zoals dit forum) inschakelen als het minder goed gaat of als ik de 'klik' maak om te gaan drinken is me nog nooit gelukt. Voel me dan schuldig dat ik anderen er mee lastig val. Voel dan dat ik me aanstel, aandachtzoekerij etc. Van die onproductieve gevoelens. Ik probeer het de volgende keer.
Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae en Gaby,
Jammer dat het niet gelukt is om niet te drinken. Jullie zullen vast balen van jezelf...Probeer dit sterkte gevoel om te buigen naar kracht! Dit baalgevoel wil je niet meer terug en die drank is het niet waard om voor te balen...Zonde van je dag!
Pak die kracht en gebruik hem!
Ik kan uit ervaring spreken dat na verloop van tijd die trekmomenten minder vaak voorkomen en minder sterk. Het wordt beter te hanteren vind ik. Al ben ik me heel goed bewust dat een terugval/uitglijder 1 glas van me verwijderd staat.

:present::):present: Hier voor jullie beide een roosje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eksje,

We, ik zit hier te werken, dat wel, maar de moeheid die ik de laatste dagen ervaar is niet meer van deze wereld. Ik moet me overal naartoe slepen, zou overal kunnen slapen, het kleinste wat ik doe krijg ik een spierkramp ergens (op de meest gekke plaatsen) en ik lijk vanalles te doen, maar niets gaat voorruit. Pffff, straks de nachtdienst weeral. Zelfs de vitamines lijken niet te helpen. En ik zit in een dikke niet drinkperiode, dus daar kan het al niet aan liggen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Rae


Voel me dan schuldig dat ik anderen er mee lastig val. Voel dan dat ik me aanstel, aandachtzoekerij etc. Van die onproductieve gevoelens. Ik probeer het de volgende keer.


Rae



Rae dat kunnen ook smoezen zijn, om je drinkgedrag om dat moment goed te praten naar jezelf.
Ikzelf heb die (smoezen) volgens mij nooit gehad, dat weet ik niet meer maar bij mij was het zo dat, als ik besloot te drinken, ik maar één ding voor ogen had en dat was, zuipen tot ik lazerus was. En het liefst zo gauw mogelijk.
En het is je tot nu toe NOG niet gelukt, misschien in de toekomst wel.
Als zou je maar proberen te zeggen dat je wel gaat drinken maar het toch ff meld. Dan heb je die stap al gemaakt.
Daarna kun je dan afsluiten. Dan heb je twee vliegen in een klap. Je hebt het gemeld, en je gaat je niet schuldig voelen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dacht al een hele tijd, waar blijft mijn lieverd en kijk daar is onze Jop weer.:heart: fijn weer van je te horen en heel fijn dat het goed met je gaat wijfie, ook met het werk.
Ik hoop zo dat je in r.l. ook hele goeie vrienden krijgt. Je hebt er eigenlijk maar een paar nodig waar je op kunt steunen en bouwen. Ja en een partner die wel drinkt, dat is net zo als de kleur rood en groen dat vloekt, die combinatie is niet goed. Maar je gaat het maken hoor, zeker weten, het heeft alleen tijd nodig. De ware komt, want als iemand het verdiend ben jij het wel.
Hopelijk gaan we in de toekomst af en toe iets van je blijven horen, want de berichten die je schrijft daar kunnen heel veel mensen kracht uit putten. Kijk zo kan het ook mensen.;):sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha, ik heb hier even over nagedacht, maar wil er toch wat op zeggen. Mijn partner drinkt ook (dagelijks) en vloekt dat? Nee. Ik wil niet zeggen dat het het gemakkelijker maakt, maar ik kan en wil niet alle mensen uit mijn omgeving bannen die drinken, alleen omdat IK er een probleem mee heb. Als ik dat doe, houd ik niemand meer over:( Het is mijn verantwoordelijkheid er anders mee om te gaan, los van wat andere mensen allemaal doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké Josje niet in alle gevallen geld het.

Zo Bol is hier lekker bezig. Printer zat verstopt dus heb ik hem schoon gemaakt met een programma. Was ie nog niet goed dus heb ik hem uit elkaar gehaald. :angry: Ja hoor goed zo Bol je bent lekker bezig, nou doet ie helemaal niks meer.:)

Sowhat, drankdromen zijn heel rot maar het geeft wel aan dat zelfs je onderbewuste aan geeft dat het slecht voor je is.:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal:present:

Wat deed het goed om weer eens iets van Jopie te lezen... ze schrijft duidelijke taal en zo herkenbaar, waar ieder wel iets uit kan pikken wat iets kan betekenen voor hem of haar. Dank je wel lieve Jopie!
fijn dat het zo goed gaat met je werk en dat je er plezier in hebt, ga zo door lieverd!:heart:

Bolletje, dat was een mooi compliment van Jopie voor jou, en daar sluit ik me helemaal bij aan, jij bent ook een lieverd!:heart:

Met mij gaat het nog steeds goed, vandaag meld ik dag 25 droog, ik bruis van de energie en ga heerlijk buiten aan het werk, ramen lappen, beetje in de tuin bezig zijn, was buiten hangen... genieten van het mooie weer. En nu eens niet gelinkt naar een terras... gewoon op een andere positieve manier van het mooie weer genieten. Ik heb er al 1 1/2 uur wandelen met de hond op zitten, dus die ligt nu uit te puffen op de koude tegelvloer in de woonkamer:D

Zo, en nu ,hup, aan de slag. Ik neem vandaag de eerste weer niet!

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allemaal,
voel me flink belabberd, vooral emotioneel, en dat gevoel geeft dat ik toch weer wil drinken, nu moet ik zo werken dus tot 20.30u vanavond ben ik ''veilig''
en ik weet het daarna moet ik gewoon de eerste niet nemen,maar er gebeuren hier zulke nare dingen en ik weet gewoon niet hoe ik daar mee om moet gaan, wordt gek van die tweestrijd, en voel me zo slap :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jopie, ik denk ook dat het voor iedereen anders werkt. En als het voor jou goed is een partner of vrienden te zoeken die niet drinken, dan moet je daar werk van maken, en ze zijn er vast wel. Leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt in je werk. En volgens mij is het ook heel gezond de keuze te maken wat afstand te nemen van de virtuele wereld en in real life verder te gaan, succes:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby, het komt ook door de kater dat je je labiel en emotioneel voelt. Als je nou vandaag niet drinkt, voel je je morgen vast een stuk fitter en zie je het misschien weer wat zonniger in. Er is natuurlijk veel gebeurd de laatste dagen. Spreek je je (ex?) vriend nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom dan direct na je werk op het forum, dan kun je hier steun krijgen en helpen we je door de moeilijke momenten heen. Kom op meid, je kan het, dat heb je de voorgaande maand al laten zien. Succes, werk ze straks. Is ook goed, afleiding:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik heb mijn ex vanochtend gesproken en dat was allemaal goed, hij zou vandaag eindelijk iets voor me doen wat al speelt v.a kerst, en voor mij heel belangrij is, nu om lang verhaal kort te maken, ik heb niets meer van hem gehoord, ???????? waarom gelof ik zo iemand, waarom hoor ik niets? geen smsje niets, ben in alle staten, voel me zo vernederd, en ik kan er m'n vinger niet opleggen, snap het niet, maar dat is idd wel de reden dat ik wil drinken, ik ga nu werken, en vraag me af hoe ik in vredesnaam m'n hoofd erbij kan houden, ik moet hier mee om leren gaan, stom dat ik m'n ex weer geloofde? AAARGHHHHHHHH........

nu werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

gaby

denk aan die tijd dat je niet dronk..hoe sterk je was
je kan het kom op..het is precies wat josje zeg..je voel je nu zwak en slap en dat komt door de drank
stoppen met je ex ..lijk wel of die je gek wil maken
dat moet je niet laten gebeuren hoor gaby..het ging net zo lekker
wat heb je hier nu aan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...