Spring naar bijdragen

Maandag 11 april 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

Goeie avond lieve kanjers, Bol is weer thuis hoor.
Alles is goed gegaan, en het weer was ontzettend goed en fijn. We hebben vaak buiten gezeten, en veel gepraat,
zeker met mijn schoonzus.
Ja W. drinkt toch wel erg veel. Ik heb geprobeerd met hem te praten maar ik merkte dat hij het iedere keer weer ergens anders over wilde hebben. binnenkort wordt hij opgenomen. Dan gaat ze kijken of ze hem weer in een beetje normale ritme terug kunnen krijgen. Nu ligt hij zo'n 16 uur per dag in bed, en als hij eruit komt gaat hij al gelijk weer aan de wijn. Jammer hoor.
Verder heb ik veel aan mijn manneke gedacht. Dat kan ook niet anders want heel z'n familie was er zaterdag.
Ook in het bed waar we met z'n tweetjes geslapen hebben was nu heel anders. Heb daardoor toch slecht geslapen.
Verder heb ik Puck ontzettend gemist, wat houd ik toch veel van die kleine zeg maar ze is er weer hoor, en alles is ook goed met haar gegaan.
Ik mag niet klagen, het was een fijn en leerzaam weekend. Was alleen m'n Refu vergeten mee te nemen, maar die heb ik net nog ingenomen.
Is alles hier ook goed gegaan?:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Heej lieve kanjers / knokkers / lotgenoten...:present:

Ik meld dag 29 droog, de vijfde droge week is aangebroken. Dus ja, ik kan wel zeggen dat het goed gaat. Ik ga zo door, dat is zeker!

Goh, Bolletje, best heftig weekendje gehad zo te lezen... Gaat het verder wel een beetje goed met je?
dikke knuffel van mij in ieder geval!:heart: Je bent een lieve kanjer.

Liefs, Tobbertje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond allen.

top josje, 3 maanden, loop je 1 maand op mij voor.
jammer dat je er weer aan gaat beginnen, mij zou dat niet lukken.

maar goed ik zit vandaag op dag 65:clock: en ik ga door.
succes josje ik hoop dat het je lukt.

ik blijf even hangen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
snoepje

josje


lees dat je weer wijn op heb..en hoe smaakte het eerste slokje


toen ik het las en jou plan dacht ik gelijk ..wil ik ook ..moet ik toch ook kunnen


maar weet van me eigen als ik drie glazen op heb dat ik dan ook die vierde neem


want er gaan er bij mijn maar 4 uit een fles..heb het al zo vaak geprobeerd


maar ben op dit moment wel jaloers..maar toch in me achterhoofd wordt ik gewaarschuwd doe het niet



Snoepje.......blij te lezen dat je in je achterhoofd gewaarschuwd blijft.....ikke niet alleen verder hè, wel saampjes met jou hoor....moet ik straks AL die bossen bloemen ontvangen na een jaar :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Snoep...ik dacht ook genezen te zijn tot ik gisteren ergens zat waar volop de alcohol in het rond ging en ja...even dat momentje van....mmmmm een biertje zou nu toch wel even lekker zijn.
Gelukkig dat mijn gezelschap geen alcohol drinkt dus dat maakte het een stuk makkelijker...nee, ik ben op weg en ben goed bezig mag ik zelf zeggen maar of ik genezen ben.....NEE, als ik de eerste weer zou nemen dan is Sha terug bij af....

En die bloemen gaan we over een jaar samen innen...trots samen zittend op een terrasje aan de fris :)
met een blik van 'kijk ons eens hoever we het al hebben geschopt'...:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sha, ik heb helemaal niets tegen een positieve opstelling en positief denken.
Ik hoop van harte dat je het enorme boeket voor een jaar droog gaat verdienen.

Wat ik bedoel is dat iemand die 3 maanden niet gedronken heeft en meldt dat ze voorzichtig weer gecontroleerd wil gaan drinken alleen maar te horen krijgt hoe vreselijk mis het kan gaan en ook wel zal gaan.
En dan wordt direct daarop, heel toevallig, nog eens aangehaald hoe lang anderen het al volhouden en nog gaan volhouden, heel toevallig inderdaad...
Komt bij mij meer over als een verdekte manier om iemand te vetrellen wat een loser ze is.
Terwijl het juist heel dapper is dat ze het hier durft te melden, iedereen hier kent de mores van het forum, gelukkig legt niet iedereen zich er klakkeloos bij neer.
Wat bereikt wordt met de huidige opstelling van het forum is dat mensen die gecontroleerd willen drinken afhaken of hier verzwijgen dat ze niet helemaal alcoholvrij zijn
En dat terwijl de naam van het forum juist Alcohol De Baas is, en niet Nooit Meer Alcohol.

En dat negeren: normaal gesproken krijg je altijd wel een reactie als je je aanmeldt, nu ik de mening van het gros van het forum niet deel...

Harry

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Harry...

ja lees 'lieve' want ik stel jouw mening namelijk zeer op prijs!!
allereerst fijn om te horen dat je niets tegen een positieve opstelling en positief denken hebt
dat is namelijk iets waar ik mij zelf enorm aan probeer vast te houden tijdens dit hele proces rondom de alcohol.

mijn reactie op Snoepje was voor haar bedoeld...
maar ik zie nu terug lezend dat jij, denk ik, doelt op het verhaal van Josje?
aangezien mijn reactie voor Snoepje was bedoeld en wij Prive ook contact hebben weet in ieder geval Snoep dat ik haar alles behalve een loser zou vinden...
wie geeft mij namelijk het recht om iemand zo te noemen....denk ik dan
dus mocht iemand mijn berichtje aan Snoepje anders hebben opgevat .....
dit is in ieder geval niet mijn bedoeling geweest

betreft het melden door Josje...knap als zij dat kan en wil en zeer zeker knap dat zij dit hier durft te melden.
het was dan ook zeker niet de bedoeling in het mailtje voor Snoepje om anderen af te schilderen op een verdekte manier als 'losers' ...
of hen dit dan ook maar op enige manier te laten denken...
overigens denk ik dan wel...wat is een loser en wanneer ben je dat?
mijn inziens niet naar anderen toe hier op het forum
iedereen zijn eigen keus en daar heb ik respect voor...of je nu minder drinkt of wilt stoppen
ik weet als geen ander waarvoor iedereen hier is...
allemaal om Alcohol de Baas te worden, iedereen op zijn manier

Liefs Sha :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi,
en het zal zo blijven Harry
want er blijven stoppers en minderaars
en mensen die het niet gaan redden
of nog in het vallen en opstaan zitten.
Dus het enige wat wij ervan kunnen leren is, wat zegt
de situatie ons? Wat zegt onze reactie ons over onszelf?
Gaat dit om Josje of gaat dit om jouzelf nu?
Meestal schrijven we een ander een subjectieve reactie,
en als ik mezelf soms teruglees, denk ik vaak; die kun je zelf
beter tegen jezelf zeggen (en ernaar handelen).
Ik ken hier minderaars en respecteer ze erg, zij kunnen iets wat ik niet kan.
En inmiddels ook niet meer wil.
Dat er niet vaak over geschreven wordt, of het positief wordt benadrukt is meer
om dedenen die nog worstelen, niet op het voor hen verkeerde been te zetten.
Ook die reden is al vaker langsgekomen.
Je kunt je afvragen of stoppen verheerlijken ook niet triggert als je nog worstelt,
maar het is allemaal helpend bedoeld en daar gaat het hier om, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...