Dappere Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Forum leden,Ik stel voor om een competitie op te zetten om niet te drinken.We beginnen allemaal op 0 dus de kansen zijn voor een ieder gelijk.Het klinkt gek om over zo een gevoelig onderwerp een spel element in te voeren maar het is bewezen dat het stimuleert. Aanmelden tot woensdag. Wiet doet er mee?De winnaar ontvangt voor zijn leven lang waardering van iedereen maar vooral van hem of haar zelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaap Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Wat zijn de spelregels? Ik heb wel een vermoeden. Spelletjes zijn altijd goed. Kijk naar de domino. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nien Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Ik ben benieuwd wat het inhoud:) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 maar dan wel wie drink lig eruit...en hoelang moet die competitie gaan duren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Ik denk dat een wedstrijdje "wie blijft het langste droog" niet erg verstandig is. In een wedstrijd heb je verliezers en een winnaar. Wie wil er op een forum, waar we in principe allemaal gelijk zijn, immers allemaal verslaafd, nou verliezen, dus minder gelijk zijn dan de anderen. En zou de winnaar gelijker, cq beter zijn dan de anderen?? Volgens mij schuilt er het gevaar van oneerlijkheid in zo'n competitie. Zal een "bijna winnaar" die toch een terugval krijgt, dit melden?? Ik weet dat ik in actieve verslaving een enorme bedrieger en leugenaar ben en ook erg slecht tegen m'n verlies kan. Het heeft mij enorm geholpen om voor MEZELF de keuze te hebben gemaakt dat ik niet meer wilde drinken en daarvoor een nieuwe kijk op het leven moest ontwikkelen. Ik heb dat gelukkig niet alleen hoeven doen, ik had (en heb nog steeds) hulp en steun van verslaafden die al langere tijd clean zijn. Ik heb ook vooral veel van mijn terugval (2,5 jaar geleden) geleerd doordat ik dat open en eerlijk kon delen met deze "ervaren" herstellenden. Ik verloor met m'n terugval niets (zoals in een competitie) maar won er erg veel mee. Voor mij is nuchter leven geen wedstrijd die ik win als anderen verliezen, maar een voorwaarde om tevredenheid en voldoening voor mezelf te ervaren. Met vriendelijke groet,Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Koh, Ik heb de overwinning op mezelf behaald.Dat lijkt me ruim voldoende.Groet Kohtje.P.S Aristoteles vond dat ook.--------------------------------"Ik noem hem dapperder die zijn begeerten overwint dan hij die over zijn vijanden zegeviert; want de moeilijkste overwinning is de overwinning op zichzelf."Ari.aanp, Fout. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 ja als ik dan het antwoord van Kohtjelees dan denk ik inderdaad dat het niet zo goed idee is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jan1000 Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 We zitten reeds in een tournooi met onszelf, met ieder voor zich weer andere omstandigheden. Ik zou zeggen gun eenieder zijn eigen tournooi en laten we elkaar ondersteunen daarbij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 18 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Ok, ok, ok....ik snap de tegenwerking maar het idee is om er sterker van te worden. De winst isniet het belangrijkste.Ik heb het gevoel dat elke dag dat ik niet drink een overwinning is.Om vals te spelen neem je jezelf in de maling.Het mooiste zal zijn als we allemaal winnen.Betreffende het afvallen.....Als het goed gaat vertellen we dat op dit forum maar als het slecht gaat ook. Daar is dit forum voor bedoeldNogmaals het lijkt mij een uitstekende stimulance en eventueel kunnen we zeggen, we doen het t/m 30 april. Dat is ook zo een datum waar velen van ons tegen aan hikken toch. Dan maar hopen dat we allemaal winnaars hebben.Ik hoor het wel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 april 2011 Rapport Share Geplaatst 18 april 2011 Noem het dan liever een pact Dapperedan zijn we samen sterk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dappere Geplaatst 19 april 2011 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 april 2011 Dan noemen we het een pact maar dan wel tot 1 mei. ook goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marc Geplaatst 19 april 2011 Rapport Share Geplaatst 19 april 2011 Hallo Dappere,Het lijkt me beter om maar gewoon een vers draadjeonder de naam '1 mei pact' te starten.Dit draadje zakt dan vanzelf naar beneden als er niemandmeer iets op post en wordt automatisch verleden tijd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden