Spring naar bijdragen

Competitie


Dappere

Aanbevolen berichten

Forum leden,

Ik stel voor om een competitie op te zetten om niet te drinken.
We beginnen allemaal op 0 dus de kansen zijn voor een ieder gelijk.

Het klinkt gek om over zo een gevoelig onderwerp een spel element in te voeren maar het is bewezen dat het stimuleert.

Aanmelden tot woensdag. Wiet doet er mee?

De winnaar ontvangt voor zijn leven lang waardering van iedereen maar vooral van hem of haar zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat een wedstrijdje "wie blijft het langste droog" niet erg verstandig is. In een wedstrijd heb je verliezers en een winnaar. Wie wil er op een forum, waar we in principe allemaal gelijk zijn, immers allemaal verslaafd, nou verliezen, dus minder gelijk zijn dan de anderen. En zou de winnaar gelijker, cq beter zijn dan de anderen??

Volgens mij schuilt er het gevaar van oneerlijkheid in zo'n competitie. Zal een "bijna winnaar" die toch een terugval krijgt, dit melden?? Ik weet dat ik in actieve verslaving een enorme bedrieger en leugenaar ben en ook erg slecht tegen m'n verlies kan.

Het heeft mij enorm geholpen om voor MEZELF de keuze te hebben gemaakt dat ik niet meer wilde drinken en daarvoor een nieuwe kijk op het leven moest ontwikkelen. Ik heb dat gelukkig niet alleen hoeven doen, ik had (en heb nog steeds) hulp en steun van verslaafden die al langere tijd clean zijn. Ik heb ook vooral veel van mijn terugval (2,5 jaar geleden) geleerd doordat ik dat open en eerlijk kon delen met deze "ervaren" herstellenden. Ik verloor met m'n terugval niets (zoals in een competitie) maar won er erg veel mee. Voor mij is nuchter leven geen wedstrijd die ik win als anderen verliezen, maar een voorwaarde om tevredenheid en voldoening voor mezelf te ervaren.

Met vriendelijke groet,
Kohtje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koh, Ik heb de overwinning op mezelf behaald.
Dat lijkt me ruim voldoende.:)

Groet Kohtje.

P.S Aristoteles vond dat ook.
--------------------------------
"Ik noem hem dapperder die zijn begeerten overwint dan hij die over zijn vijanden zegeviert; want de moeilijkste overwinning is de overwinning op zichzelf."

Ari.



aanp, Fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, ok, ok....ik snap de tegenwerking maar het idee is om er sterker van te worden. De winst isniet het belangrijkste.
Ik heb het gevoel dat elke dag dat ik niet drink een overwinning is.

Om vals te spelen neem je jezelf in de maling.
Het mooiste zal zijn als we allemaal winnen.

Betreffende het afvallen.....Als het goed gaat vertellen we dat op dit forum maar als het slecht gaat ook. Daar is dit forum voor bedoeld
Nogmaals het lijkt mij een uitstekende stimulance en eventueel kunnen we zeggen, we doen het t/m 30 april. Dat is ook zo een datum waar velen van ons tegen aan hikken toch. Dan maar hopen dat we allemaal winnaars hebben.

Ik hoor het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...