Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 mei


Mupke

Aanbevolen berichten

Geluk zit in jezelf Basia,
Je moet het alleen nog vinden. In iedereen zit het geluk.

Het wat je verwacht. Bij de buren is het gras altijd groener.
Ik heb heel wat geld geïnvesteerd om het geluk te vinden maar dat werkt niet.

Geluk zit in kleine dingen. Je moet ze natuurlijk wel zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 313
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nou...ff paar sigaretjes gaan roken...:D

Ik was niet echt echt boos en al zeker niet op iemand specifiek. Ik vind het alleen zo triest.
Weet je wat ik persoonlijk een beetje mis?
Interesse..het maakt niet uit of je mindert of stopt. Stoppen wordt heel vlug toegejuigd omdat de meesten niet kunnen minderen en het ook voor de meesten een noodzakelijk kwaad is. Een posting van een minderaar heel vlug in de kiem gesmoord met 'tja ik zou het niet weten, ik kan nu eenmaal niet minderen'.
Heel vreemd want er zijn hier wel zeker zes minderaars regelmatig op het forum. En zelfs al zouden ze er niet zijn. Dezelfde ongeschreven regels gelden.
Minderaars moeten putten uit dezelfde discipline.
Minderaars moete komaf maken met dezelfde triggers. Ze moeten andere patronen vormen en worden geconfronteerd met trekmomenten die ze moeten overbruggen.
Dus eigenlijk is het heel gemakkelijk om zich daarin in te leven maar meestal wordt daar niet op doorgegaan. Anderzijds vroeg ik onlangs twee maal iets omtrent minderen aan personen die er mee bezig waren en kreeg daar ook geen respons op. Was het zich geviseerd voelen? Was het niet willen praten over omdat het vreemd voelt?

Hoop op een kanteling..
:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
fleurtje


Minderaars moeten putten uit dezelfde discipline.


Minderaars moete komaf maken met dezelfde triggers. Ze moeten andere patronen vormen en worden geconfronteerd met trekmomenten die ze moeten overbruggen.




Heel juist Fleur.

Toch zou ik niet kunnen deelnemen aan dergelijke discussies. Heeft niets met jaloezie of zo te maken. Wel met angst dat ik teveel mee zou gaan in het idee van minderen. Dat zit in me. Zelfs nu denk ik nog steeds dat ik sociaal kan drinken. Niet dat ik dat per sé wil, ik drink liever niet in het bijzijn van anderen. De laatste 5 jaren is dat ook maar een paar keer gebeurd want ik ben een solitaire bingedrinker. En toen bleef het inderdaad bij een glas of minder dan een half glas en de rest van de avond niets. Toch zijn er bepaalde momenten ... zeldzame .. waar ik baat zou hebben bij een paar gezellige slokken in gezelschap. Dat houd me wel bezig. Dus zoiets wil ik niet verder triggeren; niet echt kwestie van desinteresse maar van bescherming.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een reactie, waarom mag iemand niet gewoon wat drinken, als hij/zij daar goed mee om kan gaan.
En ook als hij/zij er niet mee om kan gaan is het een eigen keuze.
Je begint altijd nuchter aan je eerst glas.

DUS je weet waar je aan begint.
Wie zijn wij dat we dan direkt klaar staan om met het bekende vingertje te wijzen.........
We zijn toch op dit forum omdat we NIET zo heel goed met drank om kunnen gaan.

Waarom oordelen, als iemand denkt dat hij/zij sterk genoeg is om te drinken, eigen keus niets mis mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik weet het niet hoor.
Ik heb hier toch het grootste deel van de tijd als minderaar rondgelopen op het forum. En nog nooit heeft iemand tegen me gezeghd dat dat niet oké is en dat ik moest gaan stoppen.
Dat ik dat nu wel gedaan heb is eigen keus. Wat mij betreft kan alles hier samen, stoppers en minderaars.

Wat niet kan is hier binnenkomen om te melden dat je net zo een heerlijk glaasje .... :P op hebt. (vind ik). En wat niet hoeft is hier schuld bekennen als je iets gedronken hebt.
Nou, veel meer te melden blijft er dan niet over als je minderaar bent. Of wel? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen mag van mij drinken, feesten, gek doen, dronken worden, elkaar op de bek slaan, alleen ik drink niet omdat ik het niet kan, niet wil en niet hoef te drinken. Ik ben alcoholist en die ziekte zorgt ervoor dat je niet kan drinken zonder in de grootste ellende te komen.

Fijne dag iedereen.
Geen alcohol.
Sjef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik dacht ook , ik kan matig drinken, maar het is mij zelf voor de gek houden. Als iets fout gaat dan ging ik toch doordrinken, ik heb vandaag besloten voor het eerste keer in mijn leven om echt te stoppen, ik geloof niet meer dat ik kan minderen met succes, er komt altijd een dag dat ik ga doordrinken zoals gisteren, nu zit ik met een rot gevoel van misselijkheid , vermoeidheid , zelf ben ik licht duizelig, En dat alles veer omdat ik wilde alles onder controle hebben. Ik behoor tot deze mensen welke gevoelig zijn en welke alcohol probleem hebben, en voor me bestaat niet matig blijven drinken, stopen voor goed is de enige oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat we wel eens vergeten is dat we ADBers zijn
of hopen te worden en blijven. Niet meer en niet minder.
En hoe we daarmee om willen gaan is heel persoonlijk, als
het je helpt te biechten en de reacties te krijgen, prima, daar zijn we
solidair voor. Zeg je niks ook prima. Ieder blijft in zijn/waarde en mag
hier halen wat nog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Mupke, het is zeker niet makkelijk om te stoppen als ik denk dat ik matig kan drinken, Ik heb met roken gestopt nu nog alcohol. Nooit meer een glas, ook niet een glas champagne. Ik was nog nooit zo verzekerd als vandaag, Ik blijf op deze forum om de steun te zoeken en om te laten zien dat ik niet meer drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Mupke



Nou, veel meer te melden blijft er dan niet over als je minderaar bent. Of wel?
:D



Wat heb je hier in godsnaam al die tijd gedaan dan?

Maar waarom zou een minderaar niet mogen zeggen dat ie heerlijk genoten heeft van 2 glazen wijn of 5 voor mijn part. Als je daar niet tegen kan en daardoor ook gaat drinken zal je dat ook in het echt overkomen. Tenzij je iedereen en alles uit je leven weert wat met alcohol te maken heeft. Dat is een zeer uitzonderlijke keus.

Ik vind het persoonlijk veel vervelender om die verhalen te lezen van mensen die terugvallen. Die het zwaar hebben. Niet dat ze dat moeten laten. Vooral niet. Daar is het forum voor. Maar dat grijpt me aan.

Om heen ga ik dagelijks om met mensen die drinken. Die er van kunnen genieten. Maar ook die makkelijk te veel drinken. Die misschien ook wel een alcoholprobleem hebben. Ook daar heb ik meer moeite met de laatste groep. (Herkenning)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn geen discussies Rae. Het is een tekort aan interesse naar het proces van een minderaar naar mijn gevoel.

Ik zie geen verschil tussen minderaars en stoppers. Hier op de site zou het sowieso niet mogen zijn. Het is een alcohol de baas site.
En ik krijg een beetje het ***** van het altijd willen beschermen van anderen. Iedereen die hier toekomt denkt aan minderen, wil meestal ook vandaar vertrekken. Of ze willen onmiddelijk stoppen maar vallen tot grote ergernis wel 10000 keren op hun bek en komen dat melden. Heel raar of zelden stopt iemand onmiddellijk zonder boe of baa. De knop is om.
Als de knop om is zal een minderaar hier geen trigger zijn. Voor ieder ander dat het een trigger is? Die hebben nog niet oprecht gekozen. En alleen oprecht kiezen houdt je van het straat.
Mijn mening.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Mupke, dat vind ik wel wat kort door de bocht.

Er valt heel veel te melden als minderaar. Ook dan heb je een plan, ook dan heb je triggers waar je mee moet leren omgaan. Ander gedrag wat je aan moet leren. Ook bij is het met redenen ergens fout gegaan waardoor ik de maat niet meer kon houden.

Ik zeg toch ook niet: als je stopt met alcohol, heb je ook niet veel meer te melden dan: het is gelukt vandaag of het is niet gelukt vandaag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het forum kan je zeker helpen Basia. Grootste deel moet je zelf doen. Meld je hier maar gewoon als je het moeilijk hebt. :)


Zeg Jane4!! Morsige Mup? :angry: (daar moet ik met Witte nog een hartig woordje over sprkenen trouwens) Ik heet liever kippebil. :heart::D


Ik ga wel de zon in nu. Lekker puh! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werk niet in een kroeg, en kom er ook niet veel meer.

Nee ik woon in een woongroep. En heb het daar erg naar mijn zin. Dat van die mensen die te veel drinken is niet dagelijks, maar toch wel af en toe. Ik mijd dat trouwens ook hoor in een gezelschap van veel dronken mensen heb ik niets meer te vertellen. Maar goed, het blijven mensen waar ik om geef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Jaap


Wat heb je hier in godsnaam al die tijd gedaan dan?




Vooral veel gelezen Jaap. Ik heb veel gehad aan de ervaringen van de anderen hier. Veel herkenning gevonden. Vaak dingen gelezen die me aan het denken gezet hebben.
En tussendoor veel kletspraat gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Josje, was inderdaad een beetje kort door de bocht. Laat ik maar zeggen dat ik weinig behoefte had er hierover te schrijven.
Stoppen of minderen is vooral een kwestie van doen. En welke trucs ik gebruikte om te minderen? Gewoon niks in huis halen. Dat was de enige die werkte. Daarom ook uiteindelijk besloten te stoppen want als je drinkt zodra je het in huis hebt, zit het probleem toch wat dieper dan je zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...