Spring naar bijdragen

Vrijdag 6 mei


Mupke

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 313
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hey Harry,
Ik had hetzelfde idee als jou vroeger.
Ik wil sociaal drinken en niet die uitspattingen die ik de laatste jaren heb.
Mijn probleem is dat als ik er 1tje neem dan is het hek van de dam. Soms ging het goed maar 9 van de 10 keer ging het mis. Resultaat: vrouw boos want bellen deed ik niet, weekend was weg omdat ik dat nodig had om bij te trekken. Door de week niets drinken want mijn werk mocht niet lijden.
Vroeger kon ik wat ik mij kan herinneren wel sociaal drinken of kon ik er toen beter tegen?
Ik heb een brie delging waar drank heel gewoon wordt gevonden. Zij kunnen er echter beter tegen en kunnen ook eens zeggen: het is genoeg geweest.

Ik weet dat er instellingen zijn die streven naar minder drinken maar dat zeggen zij vooral omdat er anders bij het begin teveel mensen af vallen.
Je moet er echter zelf achter komen dat drank vergif voor je is en op dat punt bevindt ik mij nu.

Nogmaals, als het iemand van ons lukt om sociaal te drinken chapou.

Weet je wat ook nog een punt is: ik wordt helemaal geen leuk persoon. Ik wordt een aggresief stuk vreten terwijl ik normaal de goedheid zelf ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap het wel Dappere,

Ik schijn ook niet bepaald leuk te zijn als ik dronken ben, niet agressief of zo, gewoon vervelend.
Dat wil ik dus niet meer en dat gaat ook niet meer gebeuren.
Dat is een van de grenzen met consequenties bij overschrijding.

Laten we hier vooral doorgaan met wat we voor ogen hadden.
En blijkt het doel onbereikbaar, dat we niet beschikken over de juiste uitrusting om de reis te volbrengen dan moet de koers bijgesteld worden.
We moeten het allemaal zelf leren en ervaren, het is niet anders...

De een kan het direct, de ander na tig keer mislukken en sommigen nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even droog melden en welterusten wensen, vanavond alcoholvrij rose bier gedronken, binnen no-time 6 blikjes op, en geirriteerd dat ze op waren, dus duidelijk verslavingsgedrag. niet te vaak doen dus.....

ga morgen wel bijlezen, nu echt slapen :lips:
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...