Spring naar bijdragen

maandag 16-5

Lenie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 189
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede middag allemaal,
Gisteravond wilde ik mij nog even melden en las eerst bij alvorens in te loggen en viel midden in "geharrewar".
Nu gebeurt dit wel vaker en er werd wel eens gezegd dat dat nieuwe mensen tegen zou kunnen houden mee te doen. Anderen waren van mening dat als iemand zich meldde er dan direct aandacht voor zou zijn.
Ik weet dat dat ook zo is, maar nu stond ik niet van buiten naar binnen te kijken, maar wilde en kon zelf de huiskamer in en besloot dat toch maar niet te doen.
Voor ik naar bed ging, veel te laat, heb ik de draad nog afgelezen, zoals ik gewend ben.

Met mij gaat het goed, hoofd is nog niet helder, maar wat kun je verwachten. Verder erg moe, heb hier geleerd dat over me heen te laten komen en doe dat dan ook gelaten.
Dankzij dit forum merk ik dat het meelezen toch van grote invloed is geweest. Nu ga ik voor de lange termijn en i.p.v. de korte, dus niet "a drink will fix it",mijn moeheid dus, maar zet om 23 uur nog maar eens een pot thee en ben daar tevreden mee. Laat dit forum dus aub openbaar blijven, want zoals ik zullen er duizenden zijn die slechts door meelezen geholpen kunnen worden. Voor sommigen is het een grote drempel om zich aan te melden. Bij mij heeft het jaren geduurd, was het niet eens van plan. Bovendien, iemand die geen alcoholprobleem heeft vindt het hier heus niet (lang) interessant.
Dus mijn dank aan jullie en tactive is groot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Jane
Heb jij de film op Ketnet nog gezien gisteravond? Ik wilde eigenlijk niet kijken omdat deze Ierse verzetsfilms zo heftig zijn, vooral omdat het echt gebeurd is en in feite nog niet afgelopen. Was bang dan niet te kunnen slapen en/of ervan te dromen. Bovendien had ik heel weinig geslapen en wilde niet te laat naar bed, maar De weg naar Mekka had vertraging en zo kwam ik toch in die film terecht. Vond hem heel goed, maar ook heel indringend en durfde daarna niet direct naar bed te gaan. Ging dus verder in het boek van Isabelle Allende "het eiland onder de zee". Heel toegankelijk en meeslepend om te lezen. Kon het pas met moeite om 1.30 uur wegleggen. Ja, dat is ook een gevolg van niet drinken, je leest gewoon door en weet de vlg. dag ook nog wat je gelezen hebt.
Ben benieuwd wat jij ervan vond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lidia, ik heb m ook gezien.
Ik wist bijv. niet hoe erg de Britten waren daar
en was ook geraakt toen de Ieren het onderling
met elkaar aan de stok kregen. Trieste geschiedenis.
Was ook erg onder de indruk hoor.
Ik ben trouwens een groot fan van de Canvasfilms, geen reclame,
goeie filmhuisfilms vaak en redelijke tijdstippen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Loontje,

Wat goed dat je het zo hebt aangepakt met die bruiloft. Heerlijk dat ze het ook nog begrijpt! Het was zeker wel moeilijk om het uit te leggen? Dat zou het tenminste voor mij zijn.
Je hebt echt voor jezelf gekozen! Prima meid.

Lytse.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep ik begin ook wel te merken dat het stoppen weer moeilijker wordt. Het lijkt wel of ik bewezen heb dat ik het kan. Ik had al ook al weer stiekeme plannen. Voor later. Maar goed. Plannen zijn plannen. Het klinkt heel cru maar het verhaal van Frisse Jan zette me weer met beide benen op de grond.

Volhouden hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jane

ik vecht tegen een relatie die niet te winnen val
mijn drank probleem heeft ook met de relatie te maken
weet nu wel dat het door te gaan drinken niks oplos en ik me eigen nog slechter gaat voelen
en als ik ga drinken is het over dan begin ik niet meer over nieuw
dan maar vechten en er doorheen en hopen dat ik het win

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoep, als je nee tegen drank kunt blijven zeggen
heb je de grootste overwinning ooit behaald.
Relatieperikelen worden rampzalig met te veel drank erbij.
Wat je schrijft dat je probleem van drank daar ook mee te maken is klopt
en kun je ook omdraaien: de relatieproblemen worden ook altijd groter door drank.
sterkte meis!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...