Yvonne Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 En die goooooooooooood murning was voor jou bestemd Jane, had niet door dat er al weer een berichtje tussen stond:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 lekker uitgeslapen dan Yvonnede zon schijnt toch niet buiten he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Bor, de dag komt dat je niet meer wilecht niet meer wil,maar das een lang proces he:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Heerlijk uitgeslapen Jane... als een blok. En hier schijnt de zon hoor... had dikke wolken verwacht, maar is gewoon weer heerlijk zonnig ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 quote: Originally posted by: borretjeBollie; Dan wil ik je ook wat vragen daarover.Waarom dan dit volgende;Ik kan niet drinken..Hoezo? Wat voor opluchting geeft zo een pilletje?Ik heb het tot nog toe altijd alleen maar als gedwongen gevoeld dat ik niet kon.Omdat het niet kan, niet mag, dat wordt dan voor je beslist. Dus is dat zo, klaar.Waar is dan je eigen keuze?Je eigen beslissing.Dat je zegt bv; Ik drink niet omdat ik dat niet kan,niet omdat een pilletje slik, maar omdat ik van mezelf weet dat het niet goed is voor mij.En daarom wil ik niet drinken.Ik weet niet of ik het nu helemaal beantwoord heb Bor.Er wordt nu niets beslist voor mij, ik beslis het zelf. Dat is denk ik het verschil.Dat is nu mijn eigen keuze niemand zegt nu jij moet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Pfff, das dus een behoorlijk strijd Bor... en niet alleen tegen de drank.. Telkens je kont tegen de kribbe gooien... en toch doen wat er je gezegd wordt. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik ook absloluut niet kan tegen mensen die mij gaan vertellen wat ik moet doen. Dat bepaal ik altijd zelf nog .. Ik ken één iemand die eigenlijk als tweede natuur heeft om als je hem iets vertelt gelijk zelf te gaan vertellen hoe de boel in elkaar steekt en dan zegt " je moet het zo en zo doen' ... Gevolg: ik vertel eigenlijk niets meer waar hij op die manier op zou kunnen reageren... en doet hij toch een poging dan reageer ik met "oh, dat kan, maar ik kijk wel....' . Dat werkt voor mij het makkelijkst. En ik vergeet het gelijk weer vervolgens .En vaak ontwijk ik hem ook een beetje hoor. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 quote: Originally posted by: borretjeMaar kom niet aan me drinken, want als ik het wil doe ik het toch.. Dat was bij mij ook Bor. Kom niet aan mijn drank want dan vecht ik me kapot. Dat is ooit gebeurd dat ze mijn drank afpakte, en ik begon te vechten tegen 4 man. Zo erg was het.Nu denk ik wat stom dat ik me kapot gevochten heb omdat iemand van mij iets afpakte wat me zo dierbaar was.Ik heb een broertje dood aan lopen maar toendertijd liep ik uren, in de hoop dat een kennis mij wat geld wilde lenen zodat ik drank kon kopen. Zoveel had ik er voor over.Het was me echt heel dierbaar die drank.Die tijd wil ik niet meer terug, ik wil echt leven en dat kan niet met drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 goede morgen allemaal.yes zie dat borrie en harry d'r weer zijn. (zucht)ik had me niet verslapen hoor, maar was druk aan het leren. nog 1 weekje hoop ik Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Nou, eerst dan maar even een bakkie voor je Igor.. even bijkomen dan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 lekker yvonne.ben weer weg. tot laterssss Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Misschien heb ik het mis Bor,maar als ik je lees dat je niet meer wil,herken ik dat van een paar jaar terug;ik wil niet meer want het veroorzaakt te veel leed.Maar nu voelt het bij mij andersik wil gewoon niet meer.Ik hoef er geen reden meer voor te hebben,hoef het niet meer uit te leggen.Ik hoef gewoon niet meer en het speelt eigenlijk geen rol meer.En tegelijk lees ik Sha dan en denk ikwaarom kan/wil ik dat nog niet,zit daar nog angst achterom het echt alleen te gaan doenof vind ik dit forum zo een groei-mogelijkheid en leerschool?Ben daar nog niet helemaal uit, maar weet weldat ik het ook zo wil als de tijd daar is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Goedemorgen allen:)Beetje verdrietig opgestaan omdat een vriendin van mij iets naars is overkomen, kan mijn hoofd daar niet van "loskoppelen". Heb het zo met haar te doen...Har:Blij dat je er weer bent! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Eks en nu Pilates Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Bedankt Jane:present: Jij heel veel plezier bij de Pilatesles. Zag er laatst iets over op tv, lijkt me ook maar bikkelen:o Ofwel zwaar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 eks, dat naar meid. Maar probeer het toch een klein beetje van je af te zetten hoor. Hoewel ik me kan indenken dat dat niet makkelijk is.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Luitjes, ik ga ook aan de slag.. zie tot mijn schrik dat het al half tien is....Laterrrrrrrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Eks. het doet altijd pijn als iemand die je dierbaar is, iets naars is overkomen, maar het geeft ook aan dat je heel veel met haar op hebt.Ik hoop dat het gauw beter zal gaan met haar en jij je ook weer wat beter gaat voelen.Heb je iemand waar je er een beetje mee kunt praten zodat je toch wat kwijt raakt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Komt goed hoor, bedankt. Ik ben een makkelijke prater, maar ook erg gevoelig. Trek me dingen van een ander snel aan en natuurlijk al helemaal als het iemand is die je dierbaar is. Ik kan het dan moeilijk van me af zetten en wil dan zo graag iets voor diegene doen. Maar vaak kun je enkel luisteren. Weet wel dat dat ook voldoende is, maar het liefst zou ik ook in praktische zin van alles doen. En een flinke knuffel geven..dat ook, maar dat gaat niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Liedje, laatste van Paul Simon, omdat ik me lekker voel en dat ieder toewens... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Hee die Harry, fijn je te zien. Leuk liedje.Zijn die oorlelletjes van PS je wel es opgevallen? Zag het vandaag, raar wat een mens toch op kan vallen. Zag ook een dood vogeltje op de weg, leek alsof het recht uit de lucht was gevallen. Ook al zo raar....hebt em maar begraven, hij was nog helemaal gaaf.Vandaag belangrijk gesprek op mn werk, spannend maar dat gaat goed komen. Wil zo ff iemand bellen over een baan maar durf ff nog niet zo goed. Nog 1 kopje koffie.Heb heel raar gedroomd vanacht. Ik had een kind:huh:, t was wel een lieve, mocht de sportauto, een corvette, lenen van mn zus, die ze helemaal niet heeft. Hij stond naast mn ouderlijk huis geparkeerd en ineens wastie weg???? Maar dat kon helemaal niet want er stond een andere auto voor! Oh ja, en ik had straf van mn ouders en moest in een kooi. Nou moe.En dan vraag ik me wel es af waarom ik soms zo moe ben als ik opsta.Die Corvette was overigens heeeel erg gaaf. Pffffff en nou mag de dag nog beginnen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Goedemorgen,shame on me!!! ik kom net mijjn bed uit.Ik ben altijd al om 5 á 6 uur wakker, zo ook vanmorgen, ik dacht daar ben ik zo zat van,laat ik nog eens proberen wat te slapen.En, ja hoor, eindelijk is het eens gelukt.Uitslapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Harry,fijn je weer te lezen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Had het niet gezien die oorlelletjes, moest er even voor terug.En nu heb ik het ook gezien, en dan blijf je er ook naar kijken Ik heb er heel lang geleden nog in gereden, een Chevrolet Corvette, da was leuk joh... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Teveel Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Thanks allemaal, blij dat ik nog welkom ben.Ga nu maar wat doen.Moet vanavond om 7 uur examen afleggen in R.dam, misschien nog maar even doorbladeren.Fijne dag,Harry Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 26 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2011 Bor, ik denk nog ff over je bericht, herken erg veel in dat verzet en de kont in de krib gooien.Ik heb het lang erg zielig gevonden dat ik niet kon drinken. Dat was in de tijd dat ik nog dronk en vreselijke ruzies had thuis over mn gezuip. Ik wilde OOK wat anderen konden. Dus was ik vreselijk zielig als dat niet kon. Ik kan je niet v ertellen waarom dat verandert is. Wel weet ik dat ik heb geaccepteerd dat ik niet sterker ben dan die drank. Ik kan het gewoon niet. Kapotte klokkleppen zei één van mn beste vriendinnen altijd. "BB, jij hebt kapotte klokkleppen. Klok kwam van dat geluid wat een mens kan maken als hij iets drinkt.En zo is het. Ik kan niet drie dinken, één of twee. Ik wil altijd meer. Nu ik accepteer dat ik niet zielig ben dat ik niet drink en er zoveel andere dingen voor in de plaats komen heb ik daar rust in gevonden. Het is namelijk niet zo dat ik niet MAG drinken. Het is ook niet zo dat ik niet KAN drinken. Ik mag het en ik kan het. Ik DOE het niet meer.Ik kan ook niet helemaal zeggen dat ik niet meer wil want soms heb ik best zin in een biertje. Dat MAG. Ik DOE het alleen niet. Als ik op een zonnige dag/zwoele avond al die mensen op een terras lekker een biertje zie drinken zou ik er ook wel eentje lusten. Maar ja, laat dat eentje maar weg. Dat lukt me niet dus kies ik ervoor het niet meer te doen. Ik kan beter helemaal niet drinken.Heb wel een tijd gehad dat ik thuis had afgesproken vier alcoholconsumpties op een avond te drinken. Ik vond het HEL. Wanneer zal ik de eerste nemen, niet zo snel drinken want ik mag er maar vier. Neem ik wijn bij het eten of drink ik nu nog een biertje....AAARRRRGGGGHHH, echt niet te doen voor mij.Na een vakantie had ik mijn dieptepunt blijkbaar bereikt en ben ik gestopt. Hoe en wat is me nog altijd een raadsel. Was het mn Hogere Macht, een ingeving een weet ik veel wat. Maakt niet uit. Ik ben gesopt, werd me ervan bewust dat ik het alleen niet zou redden en heb allerlei hulptroepen ingeschakeld. En daar ben ik elke dag dankbaar voor.Bor, ik hoef niet meer en dat wens ik jou en iedereen toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden