ekstertje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Goedemorgen,Jopie GEFELICITEERD en maak er een gezellige dag van! Borretje:Heftig! Staat er een termijn voor die uithuisplaatsing en weet je zoontje hier al van? Al die veranderingen voor hem, lastig. Sterkte:present:Will:Heel veel sterkte vandaag, ook met de andere zieken. En gevoelloos vind ik je niet hoor, denk dat je hooguit jezelf wat probeert te beschermen en dat is alleen maar goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Wat moet dat moeilijk zijn.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Doe dat laatste maar niet Bor...Maar rug recht is altijd een goeie en dapper strijden ook:present:En voor je zoon strijden en droog blijven is een mooi doel toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Bor, meisje take care. Je kunt niet garanderen dat je nooit meer drinkt.Dat kan niemand. Blijf gewoon dag na dag je best doen.Meer kun je niet doen.Jopieeeeee, van harte meid met je 35 ste verjaardag. Je ziet er met het jaar jonger uit:DB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Borretje:heart:Heel veel kracht en wijsheid gwenst!Behalve jou moreel te steunen,zouden wij als ADB misschien iets concreets kunnen doen?Dat zou ik heel graag willen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Niet drinken is altijd goed Bor. Een begin. Mensen hebben niet zomaar vertrouwen terug. Laat je niet ontmoedigen, het komt goed, ooit. Niet drinkenis al goed en een hele goeie stap. Doe stille voort zou Rudy zeggen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kore Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Ik denk zelf b.v. aan contact met een actualiteitenrubriek,of ombudsman o.i.d.Protesteren bij het gerechtsgebouw is ook een goed plan.En het dan wel goed voorbereiden natuurlijk, Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 That's the spirit!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ekstertje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 En dan kun je helemaal lang wachten tot hij weer thuis woont:o Dus doe maar lekker niet dat wat jij denkt dat ze willen;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Goeiemorgen allemaalIk weet ook niet zo goed wat ik hierop moet zeggen Bor.Behalve jou vragen of het misschien een idee dat we er hier zijn voor Borretje diemoeite heeft met niet drinken en dat we het scheiden van Bor die moeder is.Ik bedoel daarmee dat je het moedergedeelte samen met de hulpverlening doet, en niet hier ophet forum.Ik denk dat dan niemand zich hoeft in te houden als jij om hulp vraagten jij geen verwarring en boosheid hier oploopt, waardoor de kans bestaat dat je daarom gaatdrinken.Ik weet het niet, maar dit is wat in mn gedachte schoot. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Jopie van harte gefeliciteerd met je verjaardag.Maak er een mooie dag van.:DB) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Bor. ik zat net te denken maar is het geen idee om B.J.Z. eens te adviseren om hier eens een kijkje te nemen en jouw berichten te lezen. Misschien zien ze dan jouw strijd met de alc. en de moeite voor jouw kind.Maar misschien heb je dat al gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
witte Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Ok Bor, sorry dat ik je niet goed gelezen heb.Het was maar een idee om het voor jou wat makkelijker te maken.Ik wens je er in ieder geval veel sterkte mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Goedemorgen frummers,Proficiat Jopie en nog vele jaren.Borretje sterkte meid.t is niet te geloven na al die moeite die jij al gedaan hebt.Om maar direct met de deur in huis te vallen : Ik heb afgelopen zaterdag een uitglijder gemaakt. Ik voel me daar zo slecht over dat ik er eigenlijk niet meer wil zijn. Ik verfoei mezelf nu nog meer als anders. Waarom is het zaterdag niet meer gelukt? Ik ben er nog niet achter. Ik weet nu wel dat drinken ECHT niet voor mij weggelegd is. Het gaat altijd fout. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Bor, ik heb gisteren de hele dag erover gepiekerd. Voel me nog niet ietsje beter en verfoei mezelf echt. Ik heb er wel van geleerd en mijn laatste twijfels zijn nu weg. Ik weet nu zeker dat ik niet kan drinken als een :normale' mens.Maar ik vind dit voor mijzelf een grote tekortkoming. Ik faal dus. Ik ben niet normaal. Zo voelt het.Vrijdag nog een gesprek gehad met een therapeut. Ik ben in cognitieve therapie. Misschien heeft dat teveel bij me losgemaakt.Ik heb veel moeten huilen die dag, iets wat ik heel lang niet meer heb gekund, al stond me het huilen vaak nader dan het lachen. Zaterdagavond (iedereen was op stap, maar ik ging niet mee!!). Het was nog niet de bedoeling. Het kwam op laat tijdens de avond. Zo raar. Och eentje kan wel weer!!!! Kon dus niet!. Daarna toen P. thuis kwam ruzie gemaakt erover .Vreselijk. Het is nu uitgepraat maar mijn gevoel is niet beter geworden. Wat een s....boel.Als ik daarbij optel dat ik nog altijd met een zieke knie zit en nog het ergste geen werk kan vinden dan is het cirkeltje rond voor mij en ik zie geen opening op het moment. Bahhhhhh:wacko: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Ik kan het even niet laten,Desi en Bor ook, en ikzelf dus ookde redenen zijn hooguit belangrijk om herhaling te voorkomen,maar die redenen blijven komen, en anders andere redenen wel, het maakt niet uit.We kunnen alleen ons gedrag erop aanpassen; niks in huis halen!ons zelf beschermen waar dat kan en hulp vragen, meteen als de trek komt, bij wie dan ook!!!Niemand heeft garanties, iedereen heeft de verantwoording over zichzelf en als we optellen wat een schade er al is aangericht bij anderen, bij onszelf, wat voor risiko zullen we dan nog nemen!Dus geen woorden, maar daden meiden!!!heren ook natuurlijk! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Het heeft me nog meer ellende opgeleverd. ff de vergetelheid was wel fijn. Ik voelde me heel rustig maar al gauw voelde het weer als: nu moet ik doordrinken om dit te behouden. DAT is het gevaarlijke punt en ik kan dit dus niet aan. Mijn zorgen zijn alleen nog groter geworden. Het heeft geen zin om dan nog te drinken. Dit heeft weer het bewijs geleverd. Ik had schijnbaar nog mijn twijfels. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Nee ik weet het nu wel zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Jane@ Wij hebben een kast waar wat drank in staat voor bezoek of zo, want anders drinkt niemand bij ons. Op deze kast zit een sleutel die er altijd vanaf is. Sinds een paar maanden weet ik wel waar die ligt maar ik heb nooit de behoefte gevoeld om hem te openen. Nu was die behoefte opeens heel sterk. Stom hoe dat dan gaat. Ik wilde dat ik ht kon terugdraaien. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Lieve Dees,Hoelang heb je nu niet meer gedronken? Het is goed te ontdekken dat je niet kunt drinken, nooit meer, maar vergeet nu a.u.b. niet dat je het een tijd WEL gered hebt. Die kracht zit er ook bij je je moet hem alleen weer aanspreken, en niet gaan denken dat je er niet meer wilt zijn.Daarmee ontkracht je de sterke Dees, want die is er zeker ook.Kom weer wat meer op het forum want dat deed je erg goed. Toen heb je het ook droog gehouden de laatste tijd. Dat kan weer terug komen meid, nogmaals geloof in jezelf. Je hebt allebei de kanten in je. De vechter en de verliezer. Het is jouw verantwoording, en keuze welke je aanspreekt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 mogge....even terug lezen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Dat heb ik vaker gelezen Desi hier,misschien ook wel van jou, dat weet ik niet.Maar berouw komt na de zonde he.Als de zonde naar de achtergrond verdwijnt, verdwijnt dat berouw ook mee.ik weet dat ik belerend tik en misschien niet echt helpend ben,maar maak me echt zorgen.Als ik lees dat er drank in huis moet zijn voor partners/visite, anderen, dan staat de deural weer op een kier. Die moet dus gewoon dicht!Partners willen maar wat graag die verantwoordelijkheid delen en zorgen dat zij het beherenvoor de keren dat er iets in huis moet zijn. En anders maar even niet!We maken onszelf ook wijs dat visite moet kunnen drinken.Ik heb nu een paar keer geen drank in huis gehad en eerlijk gezegd was dat een verandeming.Ik snap best dat dat niet altijd kan, maar wij moeten zorgen dat we er niet aan toegeven en we mogendaar hulp bij vragen.Ik ga lekker naar het strand nu,lees vanavond laat verderkom op he meiden Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Borretje en Desi..heel veel sterkte van mijn kant.ik ben in gedachten bij jullie.Jopie van harte gefeliciteerd!!ik ga even een fikse wandeling maken met de honden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 30 mei 2011 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2011 Hoi Isa.Leuk dat je er weer bent. Bij mij is het dus ook mis gegaan.Ik zit midden in diverse sollicitaties dus kan me dit ook niet permiteren.Mijn zelfverzekerdheid heeft wel een flinke knauw gekregen. Wil dit ook nooit meer meemaken.Ik hoop voor jou dat jij je werk kunt behouden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden