Spring naar bijdragen

Zaterdag 25 juni 2011


Susana

Aanbevolen berichten

Je zou het bij de gemeente eens kunnen proberen Lenie,
Daar kun je bijzondere bijstand aanvragen voor noodzakelijke uitgaven.. en dat zijn die reiskosten natuurlijk wel.
Die bijzondere bijstand kun je krijgen als je een bijstandsuitkering heb en ook als je dat niet hebt.
Gewoon eens informeren dus.
Niet geschoten is altijd mis..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 195
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Een vriendin van mij is laatst naar de sociale dienst geweest omdat ze het met haar Wia uitkering niet redde en ze kreeg zelfs de vereniginskosten gedeeltelijk vergoed van haar zoontjes voetbalvereniging. Daar keek ik toch wel van op. Er schijnen heel veel mogelijkheden te zijn als je de weg maar weet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo Bolletje, jij kan goed met geld omgaan! Chapeau!

Hier nu alles klaarstaan voor morgen, twaalf flessen!
Zit ook een heerlijke port bij. Ik vraag me af of ik niet
de kwaliteit moet checken, wil natuurlijk geen verassingen ............

Wou er vannacht al uit vanwege mijn bezorgdheid over de kwaliteit
en voelde een enorme verantwoordelijkheid opkomen om het te proeven,
maar ik dacht, die twee maanden gooi ik niet weg.
Forum was leeg dus ben gaan slapen.

Ik vindt het heel erg maar ik heb er heel veel moeite mee soms pfffff.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan, ik vind het heel goed van je dat je niet "geproefd" hebt! Kan me voorstellen hoe moeilijk dat is. Kan je de flessen niet ergens neerzetten waar ze iets minder goed bereikbaar zijn? Bijvoorbeeld in je box (als je in een flat woont) of schuur? Of bij een buur die het begrijpt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik las even over d schuldsanering en vetpotten.
Hou me ten goede maar bij schuldasnering en
lage inkomens wordt er ook veel kwijgescholden.
Geen gemeente belastingen en rioolrechten betalen.
Het maxiumun aan huusubsidie, het maximum aan
zorgtoeslag en zo zijn er nog een aantal dingen
waar vrijstelling voor wordt gegkregen.

Zelf heb ik helemaal nergens recht op,
gelukkig maar.
Aan de andere kant, het is natuurlijk niet fijn als je in de schuldsanering
of bijstand zit.
Er wordt wel hulp geboden.

Ik ken een dame die is er na drie jaar helemaal uit,
geen schulden niets meer.
Maar zoals ik al zei, ze heeft vrijstellingen voor veel zaken gekregen.
Dus helemaal hulpeloos ben je niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi iedereen,

Wat een pokkeweer is het. Ik kijk uit naar de tropische temperaturen die volgende week gaan ontstaan ;)

Op maandag 6 juni jl. heb ik besloten om in één keer helemaal te gaan stoppen met drinken (na de laatste jaren 10+ glazen drank per dag te hebben gedronken).

Ik heb geregeld dat ik tijdelijk bij mensen kan "logeren", zodat ik niet alleen ben. Daarnaast heb ik samen met mijn hulpverlener van ADB en de huisarts een plan gemaakt om te stoppen met behulp van medicatie.

Maandag 6 juni nog even flink gedronken om vervolgens de volgende dag vroeg op te staan en te beginnen met de "kuur".

- Chloordiazepoxide 25 mg (tegen ontwenningsverschijselen);
Eerste dag 4, 3e dag 3, 2e dag 2, laatste dag 1 (detox duurt vier dagen).

- Acamprosaat (Campral ®) 333 mg (3 x 2 per dag), ter ondersteuning van terugvalpreventie. Dit medicijn zorgt ervoor dat je minder zin hebt in alcohol. Het is nog niet bekend waarom dit medicijn bij 1 op de 5 mensen werkt. Volgens mij werkt het bij mij heel goed!

- Ik heb het aversiemiddel Antabus ® 400 mg tot mijn beschikking, maar ik heb besloten om hier geen gebruik van te gaan maken.

- Thiamine (B1) 50 mg, bij slechte voedingstoestand 100 mg. Hier ben ik tijdens het drinken al mee begonnen(april dit jaar). Ik heb zo'n grote pot vitamine B complex gekocht bij de kruidvat waar van de meeste B - vitamines 100 mg in zit. Vreemdgenoeg is dit bij een apotheek niet verkrijgbaar.

- Aan de "kuur" heb ik zelf het "medicijn" Melatonine toegevoegd om beter te kunnen slapen. Dit kun je het beste via de huisarts bestellen. Zelf gebruik ik pillen van 5 mg. In Melatonine zit een stof die je lichaam zelf ook aanmaakt, maar nu krijg je er dus wat meer van binnen. Geen heftig slaapmiddel dus.

Ik was heel bang toen ik begon op 7 juni jl., omdat ik begin dit jaar een koortsdelier heb gehad. Bang dat ik weer een delier zou krijgen als ik in één keer zou stoppen. Dit is gelukkig niet gebeurd. Ik heb geen ontwenningsverschijnselen gehad, zelfs geen trillen.

Het is nu 25 juni en ik voel me een heel ander persoon, die stiekum erg trots is op zichzelf. Als ik over mijn laptop heen kijk zie ik een grote collectie wijnflessen in het wijnrek in de keuken staan, maar het is nooit in mij opgekomen om daar één van open te trekken, ik fantaseer er zelfs niet over. In de supermarkt, waar alle drank staat, voel ik mij ook niet anders. Ik denk alleen maar:"wat een genot dat ik niet een fles mee MOET nemen". Alleen als ik mensen op een terrasje zie zitten met een glas koud bier, dan kan ik wel even enorme trek krijgen. Na een groot glas Rivella of Cola is dit gevoel snel weer verdwenen.

Emoties/ gebeurtenissen in het verleden - die ik altijd heb proberen te verzachten met drank - komen nu wel exra hard aan. Het is dus niet zo dat ik fantastisch in mijn vel zit ofzo. Van mijn behandelaar heb ik wel begrepen dat trauma's e.d. beter te verwerken zijn wanneer je geen alcohol drinkt (vooral de verwerking in je slaap). Na maanden nauwelijks gegeten te hebben eet ik nu ook weer drie keer per dag. Veel en gezond voedsel!

Na 10 jaar gedronken te hebben, wat de laatste drie jaar enorm uit de hand is gelopen, had ik niet verwacht dat het zo "makkelijk" zou zijn om te stoppen. Het steuntje in de rug van de medicatie, de wil om ECHT te stoppen en mensen om je heen hebben, actief blijven is wel noodzakelijk geweest om te komen waar ik nu ben.

Ik wil de leden die mij hebben gesteund via het forum (en PM's) enorm bedanken. Dit heeft mij ook enorm geholpen. Het gevoel krijgen dat je niet de enige bent.

Iedereen een goed weekend gewenst!
Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja en i.p.v. duur wasmiddel kun je gewoon met vloeibare groene zeep wassen, daar wordt alles supperschoon van.:) en hagelwit zeker als je het in het :rose:jetje hangt.

Jemig zeg Rick, wat ontzettend knap van je om ineens te stoppen. Ja waar een wil is is een weg zegt men altijd maar als veel mensen jouw berichtje zouden lezen zouden ze daar een enorme steun aan kunnen hebben. Je moet dit bericht maar uitprinten en inlijsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poeh hee Rick,
dat is niet niks wat je hier schrijft.
Je hebt een grote hobbel genomen,
goed voorbereid zo te lezen.
Het echte werk is natuurlijk gestopt blijven
en alle dingen die nu loskomen nuchter aangaan.
ik hoop dat je het vervolgtrajekt ook samen gaat
doen met mensen die je kunnen helpen en steunen,
danm gaat dit vast en zeker lukken. Respect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat ik het Bier weer bedwongen heb, vandaag! Dat komt doordat de AH hier tot 22.00 uur open is. Vandaag was ik even in de stad, bij het Kruitvat, omdat ik er van mezelf echt even uit móest. Voel me al dagen niet helemaal jopper. Ook vandaag: heel moe. Onrust. Onbehagen. Om terug naar huis te gaan, kom ik langs AH. Zó'n trek! Maar ik dacht: nee Zus, niet doen! Eerst naar huis, eten, lezen, computeren enzo. Dan zie ik later wel weer. En nu is de trek verminderd. Door de langere openingstijden kan ik het dus uitstellen. Waren de winkels tot 18.00 uur open geweest, had ik eerder de drang gehad om bier te kopen omdat ik dan zéker zonder zou zitten straks. En wie weet hoe hard ik het dan nodig heb. In dit geval dus een keer een positief: van uitstel komt afstel.

@Gunn, hoe gaat het me je nieuwe fiets? Rijdt ie goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja, vergeet ik nog wat ik wou zeggen: ik heb steeds maar het gevoel dat dit onbestemde rotgevoel met alcohol eerder over is. Voorheen ging ik een "biersessie" plannen. Dan kocht ik wat bier en ging dan met muziek op youtube mijn tranen losmaken. Dán kan ik huilen. Nu komt er niets uit, het lijkt wel alsof het gevoel binnenin me blijft simmen.

Moeilijk om mee om te gaan. Hoe doen jullie dat?

(nu even nieuws kijken, ben zo weer terug. Moet toch op de hoogte blijven hè.. :))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huhh?? Ben ik écht de enige hier op dit moment :o?? (dat zie ik in de online gebruikerslijst)
O jee.... Met mijn vorige post heb ik jullie toch niet allemaal naar Appie Heyn gejaagd hè.. :D

Nou, ik ga van m'n avond genieten met een leuke film en verder dag 10 alcoholvrij.
Iedereen een fijne avond en morgen clean weer op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Yvonne

Je zou het bij de gemeente eens kunnen proberen Lenie,


Daar kun je bijzondere bijstand aanvragen voor noodzakelijke uitgaven.. en dat zijn die reiskosten natuurlijk wel.


Die bijzondere bijstand kun je krijgen als je een bijstandsuitkering heb en ook als je dat niet hebt.


Gewoon eens informeren dus.


Niet geschoten is altijd mis..




maandag meteen even horen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Desi

Een vriendin van mij is laatst naar de sociale dienst geweest omdat ze het met haar Wia uitkering niet redde en ze kreeg zelfs de vereniginskosten gedeeltelijk vergoed van haar zoontjes voetbalvereniging. Daar keek ik toch wel van op. Er schijnen heel veel mogelijkheden te zijn als je de weg maar weet!



ja klopt...dat wist ik dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
albertina

ik las even over d schuldsanering en vetpotten.


Hou me ten goede maar bij schuldasnering en


lage inkomens wordt er ook veel kwijgescholden.


Geen gemeente belastingen en rioolrechten betalen.


Het maxiumun aan huusubsidie, het maximum aan


zorgtoeslag en zo zijn er nog een aantal dingen


waar vrijstelling voor wordt gegkregen.




Zelf heb ik helemaal nergens recht op,


gelukkig maar.


Aan de andere kant, het is natuurlijk niet fijn als je in de schuldsanering


of bijstand zit.


Er wordt wel hulp geboden.




Ik ken een dame die is er na drie jaar helemaal uit,


geen schulden niets meer.


Maar zoals ik al zei, ze heeft vrijstellingen voor veel zaken gekregen.


Dus helemaal hulpeloos ben je niet.



klopt...heb ik ook allemaal.
zeg ook niet dat ik hulpeloos ben...kan soms alleen even het treinkaartje niet betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: Zuske
O ja, vergeet ik nog wat ik wou zeggen: ik heb steeds maar het gevoel dat dit onbestemde rotgevoel met alcohol eerder over is. Voorheen ging ik een "biersessie" plannen. Dan kocht ik wat bier en ging dan met muziek op youtube mijn tranen losmaken. Dán kan ik huilen. Nu komt er niets uit, het lijkt wel alsof het gevoel binnenin me blijft simmen.
Moeilijk om mee om te gaan. Hoe doen jullie dat?


Zus, ik denk dat als je drinkt, je het gevoel van zelfmedelijden wel mag toelaten, terwijl ons altijd geleerd is dat zelfmedelijden een verkeerd gevoel is.
We hebben dit gevoel niet voor niets gekregen dus vind ik dat er iets mee gedaan moet worden.
Als ik moeilijk zit en niet kan huilen, ga ik mezelf heel zielig vinden, kijk soms in de spiegel naar mezelf om dat gevoel maar te laten komen. Dan komen de tranen wel, in het begin moeilijk maar als ik me blijf concentreren op al m'n ellende die ik heb en gehad heb, dan komt het verdriet terug. Zodra ik ga denken, wat zit ik hier op de bank te doen, of stel je niet zo aan dan is het gevoel weg.
Maar je echt concentreren op je verdriet, dan moet jij eens zien.
Daarvoor is het gevoel van zelfmedelijden erg goed, niet om er in te verzuipen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zuske,

M'n fiets rijdt super! Echt, er is 2 á 3 generaties aan fietstechnologie aan me voorbij g'gaan. 't lijkt wel of 'k op lucht voortb'weeg! Heerlijk! 't was even een investering (295 Euro), maar hier kan 'k weer een jaar of wat mee vooruit.

Goed, 'k ben voorzien voor 't weekend. G'noeg water, frisdrank en and're essentials. 'k ga nu weer Eternal Sonata (X360) spelen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...