Spring naar bijdragen

woensdag 13 juli

Gast jopie

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 239
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mick, ik rook ook.
Een rot verslaving is het.

Toch zou ik me op één ding te gelijk vastleggen.
Een enkeling lukt het.
Maar twee verslavingen ineens aanpakken is heel moeilijk.

Het niet drinken geeft al stress genoeg.
Als iemand het kan vind ik dat heel knap,
Maar vaak loopt de druk zo hoog op,
dat er weer gerookt of gedronken wordt.

Easy does it.

Nu wil ik dus van het roken af, en dat is een portie lastig.Pfffffffffff:angry:
Je ziet ik heb ook zo m'n zwakte.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albertina,

Heel droevig! Wat een enge verslaving is alcohol toch. Wat ik al eerder schreef... het lijkt wel, wanneer je een keer goed/echt gestopt bent en dan toch weer voor de bijl gaat, dat het dan zoveel erger is.

Sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Soothe, ik begrijp wat je zegt. Waar ik een 'beetje' last van heb, is perfectionisme. Ik vind roken een heel slechte gewoonte/verslaving en als ik stop met drinken en ik sjoemel dat roken er nog een beetje doorheen, dan voel ik het/me niet volledig. Alsof ik iets half doe, waardoor ik niet helemaal goed bezig lijk te zijn en dat hierdoor de alcohol ook dichterbij is. Ja, dat lijkt een excuus, maar zo voelt het wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Mick

@Soothe, ik begrijp wat je zegt. Waar ik een 'beetje' last van heb, is perfectionisme. Ik vind roken een heel slechte gewoonte/verslaving en als ik stop met drinken en ik sjoemel dat roken er nog een beetje doorheen, dan voel ik het/me niet volledig. Alsof ik iets half doe, waardoor ik niet helemaal goed bezig lijk te zijn en dat hierdoor de alcohol ook dichterbij is. Ja, dat lijkt een excuus, maar zo voelt het wel.

Mick,

is deze ook niet uit het smoezenboek?
Tegelijk willen stoppen omdat het anders
niet perfect is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er bijna 43 jaar over gedaan om zo ver te komen als waar ik nu sta. Proberen te stoppen, weer voor de bijl gaan, och dan stond ik weer ff droog en mocht mezelf een groot kado geven, Zuipen:o ja maar ik zou het maar één keer doen. Dan stopte ik weer een tijdje. Maar die tussenposen werden hoe langer hoe korter.
Ach dan doen we het anders, ik ga gecontroleerd drinken. Een dag drinken en dan een week niet want dan slikte ik een refu. Die week werden 5 dagen 4 dagen en toen dronk ik ineens 2x per week.
Het leek net bij mij dat, hoe meer ik weer begon te drinken, hoe groter die oogkleppen werden, ik hield mezelf weer voor de gek, en niet zo zuinig ook
Wat ben ik blij dat ik toen gezocht heb voor een forum waarin ik een stuk herkenning zag.
Ik was niet meer alleen in m'n strijd.
En door toch konstant te kijken naar wat drank in combinatie met Refu. teweeg brengt, durf ik nu echt niet meer te drinken. Want wat ben ik vaak ziek geweest. En dat allemaal voor een paar uur (plezier):(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, volgens mij ben jij DE Hannah, het kan niet anders!

Volgens mij heb ik VANDAAG nog niet EEN smoes verzonnen B)

Maar ik ken Soothe al een dagje langer.
Verder gaat het met mij heel slecht, daar valt niks gezelligs over te zeggen.

Ik heb nu maar geaccepteerd dat de drank het mijn hele leven lastig zal blijven maken.

Albertina, wat triest van je maatje. Maar ik sta er niet van te kijken, zo'n terug val is gewoon heel gevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Spikie,
Natuurlijk mag je schrijven dat je je lamlendig voelt hoor, we kennen dat allemaal. Maar er komt echt een eind aan dat zal je zien.
Proberen vol te houden geeft alleen al een hoop energie omdat je met iets positiefs bezig bent. Dan gun ik je van harte.:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond allemaal. ik heb niet terug gelezen. er is iets vervelends (meerdere :D ) gebeurd vandaag en ik weet even niet of ik links , rechts of welke kant uit moet . ik weet het geen reden om te drinken weet even geen weg............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...