Spring naar bijdragen

23 juli


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik doe mee aan het dagpact Prima,
heb vanavond een etentje
en niet dat ik daarbij wil drinken
maar ik vind het wel lastig te zien
als anderen daar teveel en te snel bij drinken
dan denk ik wel eens iets van
if you can't beat them, join them,
zoiets dus.

Primula
Jane

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen Jane. Heb je al op het dierendraadje gekeken? Heb de naam Woopsie uitgekozen. vond die erg leuk.:)
Nee hoor s'nachts is hij lekker rustig. maar hij is wat afgevallen dus ga ik hem toch wat meer voeren. 8 uur tussen de voedertijden is gewoon veel te weinig.
Verder ga ik zo krenten en rozijnen halen zodat ik hem wat over kan wennen. Die vind ie lekker joh.
Heb ook gedroogde vruchten gekocht, maar die zijn nog te hard dus moet ik die wellen.
Verder is hij echt heel erg lief en maakt al hele leuke geluidjes, en kijkt me echt aan als ik tegen hem zit te praten. God wat zijn ze intelligent zeg. Hij neemt in zich op.
Puck vind het maar een rare kip. Vind Sepke veel mooier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen.

Vandaag dag nr. 3. Weer een compleet nuchtere/ontnuchterende dag. Kind is nog immer compleet van slag, ik maak me grote zorgen om hem. Hij deed het juist zo enorm goed op school.... Ik heb al contact met een makelaar voor een tijdelijk onderkomen. Hopelijk belt hij vandaag nog terug. Huurwoningen zijn hier niet een twee drie voorhanden. Lange wachtlijsten. Duim maar dat hij vandaag nog contact opneemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stom, ik was helemaal in love.

Ik heb sinds een half jaar een nieuwe collega. Maar - vrouw in de bouw - ik zie mijn collega's maar 2 middagen per jaar. Voor de rest staan hun op de bouw en ik zit op kantoor.

Maar deze nieuwe collega trekt alle aandacht. Toch weet ik dat hij woont bij zijn broer en schoonzus. Hij gaat ideaal op vakantie; precies wat ik wil. Met caravan en auto. Maar toen hij "wij" noemde wist ik dat hij broer en schoonzus bedoelde. :(

Toch niet zo ideaal :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaby ik las je gisteren ff terug en wou toch nog even een klein iets schrijven.
Het is zoals Mups zegt, je hoeft niet alles dat je niet leuk vindt te accepteren. Je kan mensen in weze niet veranderen en dat is iets dat je accepteren moet maar over bepaalde handelingen kunnen wel compromissen worden gesloten.
Het maakt eigenlijk niet uit waarom jij het lastig vindt dat N blowed. Feit is je vindt het lastig. Moet je je daarom er volledig aan aanpassen? Nope mijn idee.
Ik heb in mijn vroegere jaren heel wat gediscussieerd over het al dan niet verslaafd kunnen geraken aan wiet of softdrugs. De rasechte gebruikers beweerden bij hoog en laag dat je aan zoiets niet verslaafd kan geraken. Mijn inziens wel. Alles waarvan je één of andere bevrediging uit krijgt kan verslavend worden. Vergelijk het met drinken: het hoeft in de meeste gevallen niet maar het kan anders zouden wij hier niet zitten. Ik was een rasechte blower..toen het op een bepaald moment moeilijk werd voor mij om aan wiet te geraken ben ik overgestapt op drinken. Het was voorhanden waar en wanneer ik wou en het gaf niet diezelfde roes maar het was een roes.

Als N geen probleem heeft met het laten van, waarom is het voor hem dan zo moeilijk om het te laten als ie naar jou komt? Ik zeg daarom niet dat ie een probleem heeft met wiet. Voor hetzelfde geld is het gewoon een héél eigenwijs iemand en heeft ie het gevoel dat ie onder je sloef zit als ie moet doen wat jij vraagt.
Zo iets van 'zeg jij moet men leven toch niet gaan controleren' en 'waarom moet ik dat opgeven omdat jij bv niet met drank omkan en daar consequent mee gebroken hebt?'.
Tja...Als ie probleem nr 1 heeft (te afhankelijk van wiet) dan zou ik zeggen dat is een verloren strijd. Je kan niet iemand doen inzien dat hij te afhankelijk is van. Zeggen dat ie moet minderen zal net daarom enkel verzet met zich meebrengen. Net als bij een alcoholist.
Bij probleem nr 2 (zijn gevoel van eigenwaarde) is er nog ruimte voor afspraken en is het alleen een kwestie van er op een rustige manier over te praten. Als hij van je houdt zal hij daar rekening mee houden. Zo gaat dat in de liefde. Als hij het te moeilijk vindt wil hij gewoon niet genoeg investeren in jullie relatie. Dan is het gewoon kappen met die handel.

Het is net hetzelfde als zou je bij iemand zijn die drinkt. Je hoeft niet te breken met iemand die af en toe een keer drinkt. Daar kunnen afspraken rond gemaakt worden.
Het ligt aan jou om te zeggen waar jouw grens ligt en aan hem om te bepalen waar hij in tegemoet kan komen. Iets accepteren in een relatie om deze gewoon staande te houden werkt in mijn ogen op een bepaald moment averechts. De frustratie zal dan altijd en altijd blijven.
Dus wat wil jij van hem? Is dat voor jezelf duidelijk en zoja zie je daar ruimte tot een compromis?
Als je wilt dat ie volledig kapt met het spul kan je beter uit de relatie stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor je reactie Fleur, mooi geschreven, ik zou N nooit vragen te stoppen met blowen, daar geloof ik niet in, ik gelof wel degelijk dat het verslavend is, maar die discussies ga ik niet aan, nooit gedaan ook, als ik N hoor zeggen dat ie er niet gelukkig van wordt, denk ik; zou je er dus ook mee kunnen stoppen, maar dat kan ie helemaal niet, dus is het een verslaving, en het is erg lastig om daar met hem over te praten, gister liep ie ook weer weg, dat herken ik wel,want vond het ook heel niet leuk als mensen mij soms (voorzichtig) aanspraken op mijn drinken, maar hij zegt; ''je hebt er geen last van'' dus waar maak je je druk om?

ik g avanavond naar een verjaardag, dus Primula zet mij maar bij het dagpact, had gister eigenlijk al besloten vandaga geen refu te slikken, zodat ik morgen.... :$
maar toch maar ingenomen,

nu rennen naar de yoga, tot later lieverds, mooie dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...