Spring naar bijdragen

23 juli


igor

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 212
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hoi allen,

wat is het hier rustig! ja hoor, gaat weer beter met mij, had gisteren even een mega-dip, dan zie ik het gewoon even niet, het positieve, de toekomst, de voordelen van niet drinken.
het gezegde na regen komt zonneschijn, schijnt hier de zon al een "beetje" door de wolken heen, zeg maar.
vandaag voor die ouwe en mijzelf spareribs halen, want hij werd gisteren 70 jaar en vandaag hebben we gewoon allemaal wat meer tijd om daarvan te genieten, anders had het gisteren even snel tussendoor gemoeten en deze zijn zozozozo lekker, daar moet je echt even de tijd voor nemen moooowwow lekkell
vanavond weer deel op ned 2 downtown abby om 20.15 volgens mij, erg goede serie!
vandaag een beetje chill dagje gehad en rustig aangedaan, had ik even verdiend volgens mij.
hoe is het met iedereen? nog wat leuks doen vandaag? wat eten jullie?? van mij weet je het....
groetjes en meld me nog wel even als de botjes van de spareribs in mijn oren hangen ( je zou me vader moeten zien na zo'n maaltijd, de saus zit dan werkelijk van oor tot oor en van pink tot pink ha);)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey goedemidag allemaal, tussen het vele werk door (ooit was het rustig in het weekend) toch even tot hier geraakt. Somber weer, wind en regen. Een beetje zoals mijn gemoed.
Vandaag geen plannen, na het werk huiswaarts ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha ja lijk ontzettend op mijn vader, wat betreft de humor, denken over het leven, sociaal enz...
is mijn beste vriend ooit en zal dat ook altijd blijven, krijg een brok in mijn keel terwijl ik dit schrijf, komt doordat gevoel dat er iemand is, waarvoor je zonder vragen of wat dan ook, alles en dan ook alles zou doen.
nou ja toineneman niet zo emtioneel worden, traantjes wegpinken en ga even stukje van de tour kijken!
vind iemand ander die serie op downtown abby ook zo goed?
nog bedankt dat je zo lief en aardig bent op dit forum Jopie!, doet me goed en als ik dat zeg, dan komt het echt uit het hartje hoor.
mijn maag begint nu toch echt te hunkeren naar spareribs, zielig voor het varken, goed voor toineneman, sorry voor de vegetariers onder ons, maar ja had het geen varkentje moeten worden,hmm
groeten toinenetje:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou we zijn hier een diepe, diepe rouw, de bekende tent waar ik altijd de spareribs haal! is, daar kon je natuurlijk op wachten, met vakantie, dus gesloten mohhhhhh.
mijn vader is ontroostbaar en huilt nu gelukkig al wat zachter, dat gaat ook niet meer goed komen vandaag...... ha, diepe droevenis
mischien kan ik hem overhalen om lekker chinees of grieks te gaan eten, maar dit moet zeker even een plekje krijgen....
nou ga nu maar even mijn vader zoeken, zat net nog zachtjes te wenen in het hoekje van de schuur, lok hem wel met een glaasje wijn, tis een bourgondier he!!
nou iedereen fijne avond gewenst, maak er wat van!!! toine:brokenheart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gadverdammeseflappen!! Het is me bijna gelukt. De deur staat tegen de muur..alleen daarrond nog werken. Ben wel echt vree lastig op een vriend van me. Loopt ie te zeggen dat ie me helpen zal maar om één of andere reden laat ie het plots afweten. Hij is ook aan het werken in het huis van zijn ex dus zegt dat ie druk druk druk is. Belde hem vanmiddag om wat technische info. Nou zo druk had ie het niet :devil:.
Es kijken hoe we dat gaan aanpakken. Misschien lokken met wat geld? Venten!! :devil:

@Spike, waarom leg je het niet terug bij? Als jij om hem hebt liggen vitten zonder schijnbare reden is het toch normaal dat ie wegblijft. Een telefoontje en alles is opgelost. Hoef je niet met dat vervelende gevoel te zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi spike,

geloof me......, je moet leunen op jezelf! en vertrouwen hebben in jezelf, dan kan je ook niet teleurgesteld raken in anderen.
teveel leunen op anderen is gewoon niet goed, je kunt natuurlijk wel enorme vriendschappen opbouwen en leuke tijd hebben met mensen, maar at the end, gaat het er om dat je vriendjes bent met jezelf, kan niets en niemand je raken...
als dit even niet lukt en dat ken ik, believe me, ga gewoon wat klussen, sloop er een muurtje uit of wat dan ook, actief zijn of schrijf het van je, helpt echt.......
dit klinkt mischien makkelijk of moeilijk of soms eenzaam, maar als het lukt, geeft dat een goed gevoel.
wil niet overkomen als een of andere " draak die het wel weet", zit zelf nog midden in het proces om dat te leren!

toine:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speciaal voor jou Spike :present:
Niet te lang mee blijven rondlopen en bijleggen. Iedereen heeft wel eens een slechte dag, jij hebt die van jou gehad.

Fleurtje, goed gewerkt zenne, je kan ook misschien het internet raadplegen voor info ?? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: toine

als dit even niet lukt en dat ken ik, believe me, ga gewoon wat klussen, sloop er een muurtje uit of wat dan ook, actief zijn of schrijf het van je, helpt echt.......


Jij mag ECHT nooit komen klussen bij mij :angry:

Ok ik ben er weer eens mee weg. Kijken naar de deur en hopen dat ie niet van de muur valt :o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spikie er wordt vaak gezegd dat als je drinkt je een hoop gevoelens wegdrinkt maar soms is dat niet zo, dan komt b.v. agressie er juist allemaal uit. Dan moet je leren om die kwaadheid en agressie te hanteren.
Sinds ik op het frum ben heb ik hier meer driftkikkers gezien, maar na verloop van tijd zie ik dat er wat meer gecontroleerd kwaad geworden wordt. Dus geef jezelf de tijd. Vergis je niet maar als je stopt met drinken ga je veranderen en dat kost veel groeipijn dat gaat niet ineens. Dus geef jezelf de tijd en kijk niet neg. tegen die gevoelens aan, ze horen erbij, ook de huilbuien. Laat het maar gebeuren want het moet er toch uit.
en het zit misschien ook een beetje in de aard van het beestje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spike ik klaag ff met je mee. Een super stomme dag vandaag.
Bah bah bah.

Het helpt geen zier om nu te gaan drinken, zeg ik tegen mezelf.
Nul, nada, niks.
Morgen zal ik een dikke kop heb en me super belabberd voelen.
En weg zelfrespect.

Ik ga maar in bad zitten en ff naar de videotheek.
Mezelf belonen omdat ik het zo goed doe.
Ik laat het niet verpesten door een rothumeur.

Maar het is toch weer een tegenvaller, alleen al het feit dat ik eraan zit te denken.
Daar baal ik dan weer van.

Ik doe mee met het dagpact en zal me straks weer melden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goed gezegt jopie! de tekst to lead people, walk behind them, vind ik prachtig, voel me er door aangesproken, in de zin van hoe ik ben naar mijn broer, ouders, oom enz toe.
gaat u /je nog iets doen vanavond? groetjes toine:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bedoelde onderstaande tekst van "jopie"

klaagzang maar even
als je daarna maar gewoon weer trots bent
dat jij het verdulleme zelf geklaard hebt!

want dáár moet je mee verder
met jezelf en met wat jij hebt neergezet
zelf!

niet met deze jongen
niet met mij of dit forum
niet met de hulpverlening
maar met jezelf!

maar niemand hier
zal denken dat het makkelijk is
daarvoor weten we allemaal te goed
hoe die eerste weken, maanden
misschien wel dat hele eerste jaar is
het is een struggle, waarin alles wat vast stond
weer wiebelt
en hernieuwd ontdekt moet worden.
waarin alle moed
slechts een dun laagje ijs blijkt in eerste instantie
dat nog moet groeien

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Update voor de DAGPACT! Het gaat goed, geen trek.
En het is ook wel fijn om te ervaren dat ik me niet
echt super voel, maar wel trots ben dan ik nu helder
en nuchter bij mezelf kan blijven. En zie wat gebeurd er?
Zojuist ergens een kopje koffie gaan drinken, krijg ik
tot 5x toe een flirt glimlach van de serveerster... :$
Of was het om de fooi? :brokenheart::)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 jaar, dat er toch niemand was in haar naaste omgeving om "echt" te helpen, zondere achter haar poen aan te zitten and to suck up to her, mijn god wat zonde, wordt hier behoorlijk somber van.
maar that is life and deal with it. ga zo maar even chillen en even verstand op nul.
mischien even klein schietgebedje voor haar al ben ik volgens mij niet gelovig, sla ik altijd drie kruisjes om mijn hart.....
evengoed toch allemaal een happy avond toegewenst ik ga afsluiten en chill de bill aan doen
glimlach toine

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier ook een niet zo'n lekkere dag, yoga gedaan, ff in de sauna en toen moest ik een aanhanger terugbrengen, niemand te vinden met een trekhaak (vroeger had toch iedereen zo'n ding?) N nam niet op, ik nijdig :angry:

wou van alles drinken, roken.......
ben op mijn spijkermatje gaan liggen luisteren naar m'n luisterboek, stijf van de zenuwen,maar wel in slaap gevallen, net belde N me wakker, en gooide ook weer de hoorn erop, ik vindt het best....
gelukkig heb ik niets genomen, dus ik kan gewoon vanavond naar de verjaardag, ik heb het gered :) (das weleens anders geweest, voorheen was ik dan nu al te dronken om nog naar het feestje te gaan)
bang om op het feestje te drinken ben ik niet, dan ben ik niet alleen he

ik herken het zo bij de Spike, ik ben nog nooit zo eenzaam geweest als toen ik begon te stopppen met drinken, 'toen kwam ik niet meer in de kroeg, en al mijn vrienden waren hele zware drinkers, ik zie niemand meer, dus ik was helemaal alleen, met wat AAérs, wat ik maar een stelletje stomme alci's vond :huh:
en ik durfde ze toch niet te bellen, zo'n forum als dit kon ik niet, jeetje ik was zo eenzaam, en ik haatte het, is nu wel ietsje beter maar heeft heel lang geduurd, werd ook hels als ik halleluja verhalen hoorde over mensen die stopten met drinken, mijn hele leven stortte in elkaar, aan de andere kant...
Ik leef nog wel.....

zo'n trek gehad, bijna pakje sigaretten gehaald, maar nu zo blij dat ik het niet gedaan heb,
iedereen heel veel sterkte vandaag!

*aanp zpelvoud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...