Spring naar bijdragen

Dinsdag 9 augustus.


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 165
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goede morgen allen,

Dag 20.... 20 dagen aan wir war van emoties in de bol. Gek genoeg niet om de alcohol maar om het hoe, wat, waarom. Schrijven helpt om alles te ordenen. Alsof ik een bibliotheek aan het inrichten ben. Het lukt aardig om zaken onder woorden te gaan brengen ook naar "buiten" toe. Enige wat ik niet duidelijk kan maken aan de buitenwacht is hoe de alcoholist in mij het kon winnen van de mens in mij. Je bent het, maar toch is het een gescheiden iets. Wijsheid komt... maar moeilijk om uit te leggen.

Ik reageer niet veel meer, daar ik blijkbaar toch heel kwetsend ben geweest naar sommige mensen. Het spijt me oprecht. Ik liep met mijn ziel onder mijn arm op dat moment. Over het algemeen zijn het juist gevoelige mensen die naar alcohol gaan grijpen. Ik ben een gevoelsmens, en ik flapte eruit op dat moment waar ik op dat moment ook van overtuigd was....

Ga vandaag weer een droge dag tegemoet.

Liefs en nogmaals excuus.

Fleur! Chapeau! Fijn jou te lezen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Witje, goedemorgen,

Heb juist het stukje van Fleur gelezen gisterenavond en ben zwaar onder de indruk. Meisje hoe jij bent gegroeid de laatste maanden is bijna te straf voor woorden en heb er dan ook alleen maar bewondering voor. Je leest heerlijk en je begint meer en meer op een lichtend voorbeeld te lijken voor zovele anderen (me, myself and I incluided). :present::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

even ingelogd om An een
:present: te sturen.
Eén maand, de kop is eraf.
En nu, stug volhouden.
;).

Fruit,
mooi, zo zie ja maar wat stress en
vooral werkstress al niet met een mens
kan doen.
Een plan is héél belangrijk, zomaar wat doen,
of erger nog, niets doen heeft mij ook nooit
verder geholpen.



Stoppen met drinken maakt ruimte vrij voor
beslissingen, een ander leven en doen
wat ik graag zou willen doen.

Niet allemaal in één keer gerealiseerd,
maar wel mogelijk.
De drank laten staan brengt nieuwe
opties en kansen in het leven.

Ik moet er wat voor doen,
maar uiteindelijk heb ik ook wat.
Meer plannen maken meer dingen die zijn uitgesteld
kan ik nu realiseren.

Elke dag niet gedronken is pure winst,
de énde dag wat minder leuk dan de andere.
De winst is er, en daar doe ik het voor.

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: bolletje
Dagpact dinsdag.



An.



Bol.



Joris.

Susanna.


Zo, ik ben soep aan het leten trekken voor het weekend, dan is dat alvast klaar.
nu nog m'n bed verschonen en dan houd ik het voor gezien vandaag.
Ik merk dat ik gisteren veel te ver over mijn grenzen heen gegaan ben. Vind dat toch heel moeilijk om eerder te stoppen met werken.
Ik voelde me gisteren wel moe op een gegeven moment maar dan heb ik zoiets, nou wat rustiger aan doen dan kan ik nog wel een tijdje door gaan.
Maar morgen ga ik het dus echt anders doen. neem niet alles meer over en stop eerder. Dan maar niet hoor. De diertjes worden toch wel verzorgd, maar ik ga morgen echt eens goed opletten tot hoever ik kan gaan.
Moeilijk moeilijk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by: bolletje
quote:


Originally posted by: bolletje




Zo, ik ben soep aan het leten trekken voor het weekend, dan is dat alvast klaar.

nu nog m'n bed verschonen en dan houd ik het voor gezien vandaag.



Zeg, bolletje,
die soep voor het weekend kan ik nog enigzins begrijpen....
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja woestijnvos ik weet het. Ik vind het alleen zo ontzettend moeilijk om te doen. Wanneer ga je over je grenzen heen, wanneer is het moment van stoppen, zeggen tegen jezelf nu is het genoeg. Ik voel dat pas als het veel te laat is. heb daar heel m'n leven al last van hoor. Moet dit echt gaan leren.
Typisch verslaafden kwaaltje:)
Eigenlijk zou ik gewoon ff moeten gaan slapen maar daar heb ik in het verleden nog al wat moeilijkheden mee gehad. Het dag-nachtritme verstoor je zo gauw hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@An :present: zo herkenbaar...

nu net getraind, en ik kan jullie zeggen dat het waardeloos ging, mijn lijf heeft echt wel een optater gehad van al die drank en dat vieze roken, echt was duidelijk te merken, dus weer een extra motivatie om er vanaf te blijven!

zo wat liep ik tegen mezelf aan net zeg, maar wel trots dat ik ben gegaan, het is weer dat doorbreken van gewoontes he, net ff m'n 12 stappen boek opgezocht, ga daar vanmiddag weer eens wat in lezen, tot vanavond ben ik ''veilig'' want dan moet ik werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...