Spring naar bijdragen

Vrijdag 19 - 08 - 2011


Susana

Aanbevolen berichten

quote:


Originally posted by:
Rae

Hoi, sneller terug dan verwacht. Kom mijn droogmelding van deze morgen ongedaan maken. Heb net spul gekocht. Zat heel de namiddag al te broeden op mijn irritatie en droefnis over die dwaze discussie gisteravond en vanmorgen en andere onzin op een themadraad hier. Wandeling door 't stad heeft me uiteindelijk de das omgedaan. Teveel prikkels en teveel gedachten over de liefde.




Dat was 1 augustus. De laatste keer dat ik gedronken had, naast gisteren.

Ik zie hier geen vermelding van lamzuipen of hoeveelheden. Vind het echt verbazend dat dit berichtje respectloos, ongepast en egocentristisch is op een ADB forum. Pft.

Wat een onzin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 149
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja Rae toch hoop ik dat je het vertrouwen weer terug krijgt. We zitten hier tenslotte om een verslaving. Ik zou het heel sterk vinden als je gewoon blijft doen waar je behoefte aan hebt kerel. Bovendien leert een ander ook eerlijk te durven zijn.:heart:

Fruithapje, ik las dat alles goed is gegaan met jouw knuffeltje? Wat ontzettend fijn voor je. En nu is er toch weer een hoop spanning weg en kun je weer verder gaan met je leven.:moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, ik kan me voorstellen, dat alles niet loopt zoals je wenst.
Veel lotgenoten hebben door deze draad greep op de drank gekregen.

Dat je wilt drinken, so be it, maar het forum is hier niet debet aan.

Het valt mij op dat je heel je drankprobleem buiten jezelf legt.

Het forum, de liefde, de hele santenkraam.

Waar is Rae in dit alles.
Je moet een zekere verantwoordelijkheid naar jezelf toe hebben.
Begrijpen en aanvaarden dat drinken geen oplossing biedt.
Er wordt een scala aan redenen en oorzaken plus gevolgen ten tonele gevoerd.
Feit is dat je wilt drinken Rae.


En de liefde en een slok dat blijft steken in wilde dromen.


Met een slok op heb ik nooit echte liefde ervaren.
Ik maakte alles stuk.
Geen vrouw die hierop zit te wachten.

Rae pak jezelf bij kop en staart en koppel een bepaalde gemoedstoestand
los van drinken.

Sterkte.

P.S ik spreek niet over erotiek in de liefde, maar ook dan
bleef ik hoog op de berg steken, zonder normale afdaling.
Maar daar wordt soms anders over gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Soothe,
dat is een beetje naast de kwestie. Ik ben nu ook niet in 'drink-modus'. Ik ben gisteren uitgegleden, maar ik doe met evenveel energie verder om adb te worden.

Kan ook niet zo goed verdragen dat zulke dingen voor mij ingevuld worden. Ik maak me geen illusies over alcohol. Ik ben alcoholverslaafd en dat is de enigste reden waarom ik drink. Er is geen achterliggende problematiek of diepe oorzaak voor nodig. Ik drink, want ik drink. Daar heeft dit forum en de liefde niks mee te maken. Dat neemt niet weg dat het gegeven 'trigger' wél een rol kan spelen. Daarmee omgaan is leren en leren.

Ik heb ook nog nooit van mijn leven gedacht dat alcohol een oplossing voor iets is, tenzij je zelfmoord strikt genomen als oplossing ziet. Dat laatste is wel verleden tijd. Of ja, allicht mag je zo'n dingen hier niet zeggen. Ik heb ook geen enkele verantwoordelijkheid gelegd bij het forum voor mijn drinkgedrag. Ik was indertijd gewoon zo dwaas om een pact aan te gaan en dat heel au sérieux te nemen.

Afin, excuus als ik misschien effe te scherp uit de hoek kom, maar moest er toch effe uit. Ben dat werkelijk beu om altijd weer die clichés over alcohol over mij heen te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, ik ben blij dat je zinvol reageert.

Ik hoop dat je het niet als een aanval zag, wat ik niet denk gezien je reactie.
Rae, ik kwam in mei en tot november was het terugvallen.
Dat het omgaan met drank een heavy iets is, is mij volstrekt duidelijk.

Waarom schrijf ik nog zo af en toe?
Natuurlijk sterkt het mij ook bepaalde dingen te lezen.
Het mag vreemd klinken, maar ik heb het gevoel dat er aan mij
ook nog behoorlijk te sleutelen valt.
Dus nog steeds in een soort leerproces. Lang hè:huh:

En verder vind ik het fijn als iemand een klein stukje meeneemt
van hetgeen ik ook doorleefde.
Een beetje vertellen, dat leven zonder de verslaving mogelijk is.
Niet makkelijk, zeker niet.

Rae houd hoop.

En ga goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemiddag,

mooi weer buiten!
net even gewogen en toineneman weegt nu 90 kilo schoon aan de haak!
mijn broer kwam net van zijn werk en ging even naar een lokaal kroegje hier, maar had nog niet het vertrouwen om mee te gaan.
bang om te gaan drinken ben ik niet, als dat gebeurd, is het niet anders, maar gewoon geen zin in kater,
want als ik los ga, dan ga ik los, altijd alles of niets, moeten we ook maar eens veranderen, brrrr
vanavond wat pasta en lekkel chil de bill misschien nog wat studeren, ben nu bezig met PHP webdesign en moet zeggen, valt mij vies tegen om weer in een leerritme te komen
morgen touren BBQ en genieten van een mooie zomerdag, fitness is dicht, dus komt goed uit.
hoe is het iedereen? hoop dat iedereen probeert op zijn of haar manier te genieten van het leven
kijk de laatste tijd steeds op veronica the bing bang theorie, erg lache, lijk erg op sheldon, weet niet of ik daar blij mee moet zijn ha, so be it.
gaan jullie doen of eten?
ben uitgeluld oeps uitgepraat................... groeten aan je voeten laterss toine:wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

was ik weer:) kon ineens vanaf gisteren niet meer inloggen:( maar wilde me dus nog voor gisteren droogmelden. Tot nu toe vandaag ook weer, weet niet of er nog een dagpact was, maar die had ik met mezelf wel. Net wezen rennen en nu koken met een glas water bij de hand. ik heb trouwens in geen tijden zo lekker kunnen rennen, geen last van een kater, dat rent een stuk lekkerder. Ben in de happy-modus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hannah fijn voor je:present:


je lijk op mijn, kan me ook zo druk voor alles maken
en achteraf is het allemaal goed gekomen

geniet er maar van zondag
zet je wekker,,neem een poepzakje mee ...en gewoon vragen voor de zekerheid met overstappen
het wordt lekker weer dus geniet er maar van:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah als een het verdiend heeft om nu eens een beetje te genieten een even een mazzlpik te zijn ben jij het wel. ik hoop echt dat je veel energie op gaat doen deze dagen zodat je er weer een hele tijd tegenaan kunt gaan:)

Vervelend Janneke dat je niet in kon loggen maar geweldig goed dat je het droog gehouden hebt. En omdat Hannah het geluk had een bos bloemen te krijgen en jij niet, krijg je ze van mij. Hier komen ze :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: Zo zet ze maar gauw in een vaas.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...