Spring naar bijdragen

Woensdag 23-08-2011


Susana

Aanbevolen berichten

Vanmiddag mijn schoonzus aan de tel. gehad. De operatie van mijn zwager is goed gegaan, dus ik slaakte een zucht van verlichting.
Ben vandaag bewust bezig geweest met me zoveel mogelijk te ontspannen en dat is wel goed gelukt. Ik weet dat als ik me gespannen voel, zeker met familie omstandigheden, mijn trek ook meer wordt. Ik ben trouwens al bijna 14 dagen bezig om me een paar keer per dag te ontspannen. Dat doe ik gewoon tijdens m'n werk. Even denken, Bol rustig adem halen. Zo het er nu naar uit ziet, doe ik weer de hele week met één pakje sjag. Dat was voorheen vier en een half tot vijf dagen. Dus roken is een goeie graadmeter voor mijn gemoedrust.
Verder gaat het ook weer beter met de Bolle zelf. Het rotte gevoel wat ik een paar weken had, doordat ik te ver over mijn grenzen gegaan ben bij de D.A. is ook zo goed als weg. Dit komt denk ik ook doordat ik het heel rustigaan gedaan heb en niet hard voor mezelf uit gerend ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 219
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hallo allemaal! Ben erg blij en een beetje trots! Dag 2 hier, dag 4 droog, en eerste dag naar de supermarkt en zonder drank thuisgekomen..:-) Merk wel omdat ik dit nu serieus aanpak, het vooruitzicht van nooit meer een wijntje drinken me niet super vrolijk maakt. Dit weekend is er bijvoorbeeld heel veel leuks te doen in de stad. Hoe doen jullie dat? Niet heen gaan, of juist wel en het ondergaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvette, als je jezelf niet vertrouwt, niet gaan
of iemand meenemen aan wie je belooft niets te drinken,
die kan dan sociale controle uitoefenen en drinkt dan ook niet natuurlijk
om jou te steunen. maar maak het jezelf niet te moeilijk, leuke dingen
blijven terugkomen en als je je ze de dag erna nog herinnert blijft die
herinnering ook leuk:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yvet knap hoor meid. 4 dagen droog dan doen er velen je niet na.:)
Dat feest is dat het weekend te doen? Ja ik persoonlijk vind het altijd erg riskant om, nu het zo lekker gaat en je al een paar dagen droog staat, om dan het risico te nemen om het uit te proberen. Je weet misschien nog niet wat je aan kunt.
Ik voelde me, toen ik net gestopt was best wel trots, maar ook erg onzeker over het wel of niet naar feestjes gaan. Op een gegeven moment was ik op een feestje en vond er toen geen zak aan, gewoon omdat ik niet mee kon drinken. Iedereen kwam in een soort roes en ik zat daar als enigste nuchtere tussen. Nu ga ik zelden naar feestjes, gewoon omdat ik niet drink, maar soms wel het gemis daaraan voel, als ik tussen (gezellige ) mensen zit, die gewoon lekker aangeschoten kunnen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar sie, eenzaten. Niets behalve den drank houdt u tegen:

I wanna love you and treat you right;
I wanna love you every day and every night:
We'll be together with a roof right over our heads;
We'll share the shelter of my single bed;
We'll share the same room, yeah! - for Jah provide the bread.
Is this love - is this love - is this love -
Is this love that I'm feelin'?
Is this love - is this love - is this love -
Is this love that I'm feelin'?
I wanna know - wanna know - wanna know now!
I got to know - got to know - got to know now!

I-I-I-I-I-I-I-I-I - I'm willing and able,
So I throw my cards on your table!
I wanna love you - I wanna love and treat - love and treat you right;
I wanna love you every day and every night:
We'll be together, yeah! - with a roof right over our heads;
We'll share the shelter, yeah, oh now! - of my single bed;
We'll share the same room, yeah! - for Jah provide the bread.

Is this love - is this love - is this love -
Is this love that I'm feelin'?
Is this love - is this love - is this love -
Is this love that I'm feelin'?
Wo-o-o-oah! Oh yes, I know; yes, I know - yes, I know now!
Yes, I know; yes, I know - yes, I know now!

I-I-I-I-I-I-I-I-I - I'm willing and able,
So I throw my cards on your table!
See: I wanna love ya, I wanna love and treat ya -
love and treat ya right.
I wanna love you every day and every night:
We'll be together, with a roof right over our heads!
We'll share the shelter of my single bed;
We'll share the same room, yeah! Jah provide the bread.
We'll share the shelter of my single bed -

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh ja Dhen. Ik heb je getallen gelezen. En even nagerekend hoeveel 600 flessen in 30 maanden dan per week is. Schrikbarend. Ik kan wel geloven dat je er zelf ook van onder de indruk bent als je terugkijkt.
Gruwelijke hoeveelheden zijn dat toch. Blij dat je dat niet meer hoeft he? :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goh die Bor. dat zijn toch een hele hoop dingen waar je nu mee bezig bent. en wat heel fijn is, is dat je man ook gestopt is met drinken. Zo word je er mininmaal mee geconfronteerd.
En wat me ok heel fijn lijkt is een buddy die je altijd kan bellen. je staat niet meer helemaal alleen in je gevecht.
Tekenen? Kleur je ook in met vetkrijt of iets anders? Of houd je de tekening zwart wit? Wat teken je zoal?
Merk je al wat van het afbouwen van de AD?
Tja en de zitting van je zoon. altijd een heel pijnlijk onderwerp. Ik hoop dat het in jouw voordeel is, en dat ze zien dat jouw wil en medewerking er is.:sun:
Je kan heel trots zijn op jezelf meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gelukkig dat het weer wat beter met je gaat he? Ziek en misselijk is maar niks.

Ik ben (en was) niet sjaggie Spike. Beetje somber. Nog steeds wel eigenlijk. Het zal wel vanzelf weer weggaan.
Ik ga maar weer hopen op een mooiweer weekend. Heb nog geen voorspellingen gekeken. Misschien moet ik dat ook maar niet doen en me er gewoon door laten verrassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
Jaap

Heb vanochtend een fitheidstest moeten doen, maar mijn hartslag en bloeddruk zijn te hoog. Zou dat van het drinken komen?


En hoe zou ik het normaal kunnen krijgen, iemand een idee? (Moet ik zeker gaan sporten?)



Met goede voeding en beweging moet je een heel eind komen. Hebben ze je advies meegegeven of moet je het zelf uitzoeken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
bolletje

Nou Luzac ik heb wel eens gehoord dat Tactus geen mensenvlees lust dus dat is al een groot voordeel.
:)



Desalnietteminnogtansniettegenstaandedat ik je een goed gesprek met Tactus wens:heart:



Dank je Bolletje het gesprek heeft me gebracht waar ik wezen moet, een vervolg afspraak, een medisch onderzoek. Over 2 dagen verjaar ik en zondag nog een feestje en dan is het gedaan. Dan gaat de streep er onder en ga ik ik een start maken om mijn alcohol inname te verlagen. Ik zit nu dagelijks op zo'n 10 glazen alcohol en voor een vrouw als ik is dat veel te veel. Mijn lichaam lijdt eronder. En ik ben de enige die hier verandering in kan brengen. Mijn doelen zijn reeds voor mijzelf vastgesteld en dat is het eerste begin.

Waar ik zelf heel blij van ben en de gedachte alleen al is dat ik vandaag nog niets gedronken heb :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...