Spring naar bijdragen

Woensdag 23-08-2011


Susana

Aanbevolen berichten

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Soothe, hoe wist je dat hij betonstorter is? Goed geraden.
Over het stoppen of minderen ben ik nog niet uit, maar lees al lang genoeg mee om te weten dat als je wilt minderen, beter eerst kunt stoppen.

Het was geen meedrinken, ik kreeg en literfles cadeau en het was ook niet onbewust. Ik deed een vreugdedansje en riep verheugd dat ik al 8 dagen niets gedronken had.
Dus het was niet de schuld v.d. bouwvakkers, maar van mijzelf.

Mooie discussie trouwens over de werking v/h forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 219
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Lieve Lidia,
Wij (denken) dat we meester zijn in het verbergen van ons drankprobleem, maar hebben in het geheel niet in de gate dat meeste mensen het n.l. wel zien. Ze zeggen er misschien nooit iets over, omdat dat niet netjes is, maar ze hebben dat wel degelijk in de gate hoor.
Tja en niet alc. verslaafden weten niet wat het is om verslaafd te zijn, dus bieden makkelijk één drankje aan, omdat ze denken dat verslaafden het daarbij kunnen houden.:)
Het is de kunst om dit af te wijzen en je daar ook sterk in te gaan voelen.
Ikzelf groei altijd enorm als ik zeg, "nee dank je, ik drink niet". Soms krijg je een reactie van "Goh knap hoor, ik kan het niet". Maar niet iedereen weet dat ik verslaafd ben. toch zijn er wel veel mensen die het wel weten, ik schaam me daar niet voor, zeker als ik zeg, ik ben een alci in de w.a.o Wettelijk Alc. Ongeschikt:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag niet klagen over te weinig reacties, hartelijk dank. Ik weet het natuurlijkk wel, maar theorie en praktijk liggen in dit geval ver uit elkaar.

Het giet hier. Ik ga maar eens de 2 ramen doen die ik vorige week zou doen.
Dat krijg je er van, komt nergens meer toe. bah!!
Heb ik mss als die klus af is, een voldaan gevoel en geen drank nodig. Trouwens dat had ik al beloofd aan Witte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Lidia,

De tuinman en ik dronken wijn en de bouwvakkers bier.
------------------------------------------------------
dat is toch samen drinken.

Zo lees ik het.

Maar meedrinken of wegeven, een drinker wil graag dat een ander meedoet.
Dat geeft het gevoel er niet alleen in te staan en de"vreugde" van het moment te delen.

Nu doessen.

groet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi bolletje, onze hele organisatie draait om vriendjespolitiek..en daar ben ik niet goed in. Ik ben gewoon eerlijk en wil mijn werk goed doen. En ik vind het moeilijk met mensen om te gaan die achter de ellebogen hebben. Ik kan er wel wat van zeggen, maar dat helpt niet...dan wordt je uitgelachen..letterlijk..al gezien bij een collega. Veel collega's zijn het met me eens, maar durven niet te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even een frisse neus halen Summer is zeker niet verkeerd. Ja en vriendjespolitiek zie je overal, en is verrekte moeilijk om daar mee om te gaan, ik zie het bij de d.a. soms ook. Mensen worden voorgetrokken, of inderdaad ellenbogenwerk. Daar is moeilijk iets tegen te doen als proberen daar boven te staan en je werk goed te doen voor je eigen gevoel. Maar leuk werken doe je dan eigenlijk niet meer.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 30 maanden geen alco, 1 keer aan een open fles geroken, 1 keer een verdacht paaseitje
uitgespuugd, 1 keer overwogen waar er in vredesnaam alco in zat en in huis was, ontelbare keren
trek gehad maar niet gedronken, 7500 euro niet opgedronken, ruim 600 flessen rum niet leeggedronken.
Van al die fraaie cijfers vind ik die ruim 600 het meest confronterende. 30 maanden is niet zo moeilijk,
ergens tijdens het stoppen worden dagen gewoon maanden, het blijft gelukkig geen dagelijkse strijd.
Mag hier eigenlijk geen merknamen noemen maar goed, in nl niet te koop denk ik en na 30 maanden
niet vergeten, Liberty. Nou als het mij iets niet bracht dan was het vrijheid maar dat begreep ik niet toen ik dronk.

Geen drank meer nodig hebben vind ik wel bevrijdend. In het begin was ik bang, zonder borrel
kan ik dat of dat niet, maar dat bleek allemaal reuze mee te vallen, ik kan alles wat ik met drank kon.
Het gevangen zitten bleek te zitten in m'n verslaving, de gedachte dat leven zonder een vluchtroute
onveilig is. Ik vind het wel eens eng of moeilijk en zoek ook wel eens naar de uitgang in m'n gevoelens,
maar ergens in deze 30 maanden ben ik dat leuk gaan vinden om te doen. Drinkend was het meer
de nooduitgang nemen, snel weg van mijn lasten, alles wat het leven zo moeilijk maakte.
Niet-drinkend is er nauwelijks een nooduitgang, alleen maar een weg terug in m'n emoties,
leren begrijpen waarom ik gevangen zat in mezelf. Naarmate ik dit meer begin te begrijpen
is er steeds meer emotionele vrijheid en minder last. Hierbij is een schuldvraag niet interessant,
het doel is niet iemand (mezelf of een ander) schuldig maken aan mijn verslaving.
Het doel is wel vrij te zijn van wat maakt dat ik denk een verslaafde te moeten zijn.

Na elke emotionele dip volgt een inzicht, een begrijpen van een emotie die mij m'n leven lang
vast zette. Hier heb ik er niet 1 van maar meerdere, toch levert elk stukje begrepen en verwerkt
weer wat meer vrijheid op, vrij om te zijn wie ik ben, vrij te zijn van mijn bang zijn, vrij te zijn
om niet altijd de veilige weg te kiezen, vrij te zijn om mijn mening te hebben en die te durven uitten,
de vrijheid om me te voelen zoals ik me voel enz. Hier ben ik heel blij mee, al die vrijheden
mogen van mezelf, niet dat ik ze allemaal zomaar durf te uit te voeren maar de last van dat ze
niet kunnen of mogen lost steeds meer op. Ze kunnen dus verdwijnen zonder drank en als ik dat ervaar,
me vrij voel van ballast, verleden, schuld, plicht, haat etc. dan ben ik heel blij dat ik op een dag gestopt
ben om te denken dat die vrijheid in m'n fles liberty zat, me vertwijfeld bij de bodem van de fles
afvragend: was dit het ? Ik hoef nu alleen maar in mezelf te kijken, mezelf en de ander te zien,
een mens heeft heel wat meer in zich dan de bodem van een fles. ;):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Spike, bizar die zelfvernietiging, ben het zelfs op een gegeven moment zelfhaat gaan noemen,
snapte niet hoe dat kon, zo'n hekel aan mezelf hebben en dat terwijl het niet hoeft,
maar voordat ik dat weer begreep ;)

Bol, de tijd gaat wel, ik vind dat geld en die aantal flessen wel errrug veel, moest er
een rekenmachientje bijpakken om te kijken of het wel klopte.

Ha die Meiske, fijn dat je nog steeds voor me uit loopt zo te zien (dhen=dhendro) ,
knuf terug, voor je 30 maanden + B):present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...