Spring naar bijdragen

Woensdag 23-08-2011


Susana

Aanbevolen berichten

Oei Gaby dat zijn dan spannende dagen zeg. Ja vreemd hé, dat je niets aan je vader ziet. Maar het zou ook kunnen betekenen dat je vader goed opgewassen is tegen de operatie, dat geeft dan toch wat meer hoop.
Mijn zwager wordt vandaag geopereerd aan een slagader in de hals die dicht geslibt is. Dit vanwege een herseninfarct die hij pas geleden heeft gehad.
Doordat hij heel veel gezopen heeft, en een paar jaar geleden zijn maag heeft verloren, is zijn conditie een heel stuk minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 219
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goeiemorgen Jopie
Ben je vrij of heb je late dienst?


gaby en bolletje dikke duimen maar ivm die operaties.


Goffer ik had ff lekker een eind willen fietsen vandaag
regent t weer grrrr
Ik heb nog nooit zoveel gelezen in een vakantie, nah
ja toch maar weer aan een nieuw boek beginnen dan vandaag
Je mot toch wat he met dit weer.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou lekker hoor voor je Gaby
een weekie zon, geniet er maar lekker van.


Ik heb geen idee Spike
Vrijwillgerswerk zou als eerste in me op komen
maar daar ben je al mee bezig.
Alhoewel dat ook nog weer ff op zich laat wachtten natuurlijk
Misschien iets anders tot die tijd?
Koffie schenken in bejaardenhuis bijv.
Je komt toch uit de horeca??
Of in Amsterdam heb je toch ook van die eethuizen
waar ze gratis voedsel verstrekken??
Zoiets, tot je die opleiding mag gaan doen??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja Spike, eenzaamheid is vreselijk, en ik dronk daar ook vaak op (vicieuze cirkel)

maar wellicht is nu echt al het gif uit je lijf, stoppen met drinken is niet niets, misschien was dit ook nog wel een staartje van de afkick? heb ik ook heel veel last van gehad!

Sterkte meis!

ik ga wat doen, ik moet wat gaan doen, hup schop onder de ....

auw :angry:

fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Spike,
Goed te lezen dat het beter met je gaat.
Nee, niet direct zo'n ervaring mee.
Misschien kort door de bocht, maar plan
en onderneem activiteiten die bij je budget
passen. En ja, gewoon DOEN.
Ik ga bijv. één per dag minstens ergens
koffie drinken. Ben je toch onder de mensen
en soms ontmoet je daardoor nieuwe mensen. :)
Nu, na de ontgifting, heb je al besloten om te stoppen
of te minderen? Terugkeren naar die niet-drinken
periode?

Mensen, het zou vandaag toch droog zijn :(

*wel/niet stoppen minderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gabs dat is em. Hij heeft al vaak geprobeerd om toch te stoppen maar ja, ééntje kan toch geen kwaad. en net zo vaak donderd ie weer de vernieling in. Toch is hij degene die, doordat hij vroeger polio heeft gehad, heeft leren vechten. I.t.t. mijn eigen manneke, die vocht wel, maar tegen iedereen en alles, behalve tegen de drank, en de rotgevoelens. Dat kon zo maar van het ene op het andere moment helemaal omslaan.
Poeh, als ik daar nog aan denk, dan ben ik zo blij dat die tijd achter de rug is.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,
wat veel mensen hier!
Met mij gaat het minder, weer teveel gedronken.
Hoop dat ik er vandaag weer mee stop, heb het gevoel dat dat gaat lukken.
Het ergste van drinken vind ik eigenlijk dat je er zo depressief van wordt en daardoor denkt je beter te voelen als je maar weer wat neemt. Wat natuurlijk niet zo is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
spike


het valt niet mee uit een isolement te komen


iemand daar ervaring mee?



Jazeker heb ik daar ervaring mee Spikie. Overigens een goede morgen.
Ik heb heel lang in een soort van isolement gezeten. Had eigenlijk ook geen zin om daar uit te komen. Vond het wel prima. Achteraf bekeken was dit omdat ik vreselijk bang was voor mensen en hun agressie. Regelmatig viel ik in een depressie omdat ik eigenlijk zo hard mensen nodig had om te groeien.
Het is een heel eind veranderd doordat ik leerde hoe ik me moest aanpassen aan de maatschappij. Door dit te doen, ben ik zekerder geworden van mezelf. dit is ook gebeurd door het vrijwilligerswerk dat ik nu doe. Daar voel ik me best wel iemand. Niet dat ik daar de scepter zwaai, maar meer dat ik mee denk, praat, en dat mensen waarde hechten aan het persoontje Bol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lidia alc. maakt depressief meid. Jammer dat je nog niet de kracht hebt om te stoppen maar zolang je bezig blijft adb. te worden komt het een keer goed. En veel hier komen.
Waarom start je niet een dagpact en doet dat een week aan een stuk. Dat maakt dat jij de leiding neemt over jouw drinken. Ik doe in ieder geval weer mee hoor.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia je bent hier voor jezelf he... niet voor ons
en als jij het door het te vertellen voor jezelf op een rijtje krijgt
en er ook nog tips op wil krijgen.
Vertel dan juist je verhaal, zou ik zeggen.
Met andere woorden, natuurlijk mag je het hier vertellen, daar is het forum nl voor bedoeld;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Spike, je hebt gelijk.

Het was dag 8 ma. 15 aug. en mijn vriendin was jarig en de man die mijn tuin probeert bij te houden was bij mij. Ik ging toch 's middags naar mijn vriendin, omdat dat minder een tijd voor wijn is. Zij weet dat ik probeer mijn drankgedrag te veranderen en bood mij dus ook geen wijn aan.
Ik ging naar huis en was net Karkadeh thee aan het maken, toen ineens H. met een collega voor de deur stond. H. is een duitse bouwvakker en heeft 2 jaar geleden bijna 2 jaar 3 à 4 nachten hier geslapen.
Hij had een fles wijn voor me meegenomen, precies dezelfde als hij vroeger op ma. voor me kocht als hij boodschappen deed. Op ma. was het n.l. op. Deze keer hoefde ik er niet voor te betalen.
De tuinman en ik dronken wijn en de bouwvakkers bier.
Ik was zo onwijs blij met die wijn, dat ik er zelf van schrok.
De vlg. dag deed ik boodschappen en haalde 2 fl. en zo voort. Zelfs zo.mi. hield ik het niet uit en stapte in de auto om naar een supermarkt te rijden die open was.
Ma. had H. geen wijn meegenomen, hij zei dat ik anders nog verslaafd zou raken.
Hoe is het mogelijk dat iemand 2 jaar bij een alci woont en het toch niet merkt?
Ik weet dat ik heel goed in het verbergen ben, zo wel letterlijk als figuurlijk.
Di. mo. zijn ze naar een andere bouwplaats vertrokken.
Nu maar hopen dat dat bedrijf ook werkelijk betaalt, dat is altijd een probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spikie kun je niet vragen of je bij de d.a. iets anders kunt doen zolang? Dieren verzorgen, mee rijden met de dierenamb. of iets waardoor je toch niet alleen thuis bent?
Bij ons nemen ze bijna iedereen aan die komt solliciteren, en zijn de eisen niet hoog maar ik weet niet hoe dat bij jou is. Je kan het allicht proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De reden waarom ik de stap van forumlezer naar schrijver heb gemaakt was de volgende.
Het was begin mei, moederdag stond voor de deur, daar heb ik het altijd heel moeilijk mee.
Ik ging naar een buurvrouw (wij noemen iedereen die in de buurt woont buurvrouw/man) op een tijd dat ik weet dat ze vaak 2 glaasjes (en niet meer!) wijn drinkt.
Ik kreeg er ook 2 en toen was de fles leeg. Maar ik had de smaak te pakken en vroeg een fles te leen, deed ik wel meer.
Nadat ik die leeg had, moest en zou ik nog meer, maar ja, de soc. controle!
Wat deed ik, durf het bijna niet te vertellen, ik reed naar het stadje, 4 km. verder en kocht nog meer.
Hier waren de winkels al dicht. Het was etenstijd en dus heel stil op de weg, maar dit had ik noooit mogen doen. Toen die fles ook leeg was, zei ik tegen mezelf dat het zo niet langer kon, dat ik nu eindelijk eens de stap moest zetten naar dit Forum, zodat ik dit soort dingen kwijt kon.

Jullie begrijpen natuurlijk dat ik dit nooit of te nimmer aan wie dan ook zal vertellen.
Met drank op rijden kan niet, dat vind ik echt, maar ja......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, je kan toch niet verwachten dat de hele wereld
zich af gaat vragen of wij drinkers zijn.
En misschien verberg je het goed, zou kunnen.
En als onze Duitse vriend een slok lust, waarom meedoen?

Lidia, je zult zo vaak met drinkers in aanraking komen.
Ik kom veel met drinkers in aanraking, maar ik wil niet dinken.
Als je zover bent, dat je echt niet wilt drinken,
dan doet een in de buurt zijnde drinker er niet toe.

Een drinker (De bouwvakker) vindt het altijd prettiger als een ander meedoet.
Jij moet je daar tegen wapenen.
Of hij het wel of niet weet is van minder belang.

Mij werd ook vaak een blikje aangeboden, en men wist het.
Een beetje niet zo slim.

Lidia, wat te zeggen? Wijs het in het vervolg resoluut af.
Dat deed je niet, omdat (onbewust) het toch wel een prettig iets is.

En dat is het ook.(Op dat moment)
'traantjes" komen later.

In de startblokken Lidia, Jij wilt stoppen.
Laat de bouwvakker maar beton storten, jij wilt niet drinken.

Lieve groet.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik snap je helemaal meis.
Weet ik heb het ook gedaan maar dan voel je je wel stom na die tijd want wat kon er allemaal gebeuren?
Nou zet dat senario maar snel uit je hoofd,
voorbijgaande zaken hebben geen keer dus niet meer aan denken.

Stap nu in de goede richting en denk daaraan en nergens anders aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...