fleurtje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 * Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Misschien Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Goedemorgen. 46 dagen niet gedronken en het geeft een prettig gevoel dat ik weet dat het vandaag ook niet gaat gebeuren.Prettige dag allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Moggel Dinah. Heel goed dat je er twee nieuwe hobbys bij hebt meis. Zo ga je er actief mee aan de gang.Zit me net af te vragen kun je gedachten en gevoelens sturen???? Ik denk wel op het moment dat er iets naars gebeurd dat je dat zoveel mogelijk moet proberen, maar als je het opgeslagen hebt, moet het er toch uit. En als je een ervaring als neg. ervaren hebt, komt het er als neg. gevoel toch uit.Heel goed Misschien, je bent een superkanjer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 krijgen we nog een beetje nazomer? hier komt het weer met bakken uit de lucht!zie nou al op tegen de hersft brrrr, laat ik dan maar het zonnetje in huis zijn....iedereen beetje wakker? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Ik weet het niet bolletjeMaar ze zeggen toch (alhoewel ik den helft van de theorie vergeten ben) dat vanuit je gedachten, je gevoelens vloeien. Je gevoel heb je niet altijd onder controle maar de manier waarop je denkt wel.Waardoor je weer controle hebt over wat je juist voelt. Positief denken, brengt positieve gevoelens met zich mee. Negatief denken, negatieve gevoelens.Ik hel meer naar de zwartgallige kant. Ik vraag best ook regelmatig om negatieve aandacht. Als kind wou ik soms dat er iets heel ergs gebeurde want dat kreeg ik alle aandacht. Dat is ziek toch..Soms neig ik daar nog naar.Gedachten en gevoelens..wanneer wentel je in iets en wanneer ga je gewoon door een proces?Misschien terug tijd om contact met de therapeut te zoeken . It sucks! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Dat is inderdaad een heel vershil denk ik. Je haar verliezen is toch zo één van die dingen die heel moeilijk te aanvaarden zijn lijkt me.Mij ma kreeg zware chemo en verloor elke lok. Zelf had ze er niet zo probleem bij. De blikken van buitenaf waren niet zo tof maar ach.Wat gek was, ze had redelijk stijl haar en toen haar haren teruggroeiden na de chemo had ze een wilde bos krullen . Wildebras die maThuis lijkt me veel aangenamer! Sterke vlinder Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: bolletjeMoggel Dinah. Heel goed dat je er twee nieuwe hobbys bij hebt meis. Zo ga je er actief mee aan de gang. Zit me net af te vragen kun je gedachten en gevoelens sturen???? Ik denk wel op het moment dat er iets naars gebeurd dat je dat zoveel mogelijk moet proberen, maar als je het opgeslagen hebt, moet het er toch uit. En als je een ervaring als neg. ervaren hebt, komt het er als neg. gevoel toch uit. Heel goed Misschien, je bent een superkanjer. Ik zat me dit ook al af te vragen. Momenteel voel ik nogal wat spanningen, mijn nek doet pijn en de hoofdpijn steekt weer de kop op. Zo dadelijk maar ff mijn vitaminen innemen en nog een halve liter water opdrinken. Dadelijk ff de was doen en verstand op 0 zetten wil dan nog wel eens helpen. Heb muziek van Celtic opstaan, dus dat zit wel goed. Fijne dag,Liefs Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Ik ga ook wat leven....onder de vorm van poetsen Laters Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 dubbel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: toinekrijgen we nog een beetje nazomer? hier komt het weer met bakken uit de lucht! zie nou al op tegen de hersft brrrr, laat ik dan maar het zonnetje in huis zijn.... iedereen beetje wakker? Hier nu ook nat buiten. Nazomer ?? verwacht het niet. Denk dat we ook dit jaar een natte herfst en een koude winter krijgen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Nou het zou zo maar kunnen dat de "slechte"zomer toch ook wat invloed kan hebben op het onrustige slapen en de sombere gevoelens overdag. Ikzelf ben net begonnen met mijn Day-led lamp. Eens kijken of het toch wil helpen, want er bestaat ook zo iets als een zomerblues. Die ontstaat als we toch te weinig zonlicht krijgen. Dus met een zomer waarin veel neerslag is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Voor mij toch best summer ever, qua weer. Ligt allicht aan mijn appartementje. Ik heb 180% graden raam, dus erg veel licht. Balkon met afdakje, dus hoe meer regen, hoe gezelliger met het raam open. Een heerlijk regenpak maakt de boel compleet. Zeg nu nog dat ik geen optimist ben. Maar goed, mijn noorders temperament zal allicht ook meespelen. Aan 20° begin ik dus al te disfuntioneren. Over disfunctioneren gesproken. Volledig hervallen. Mentaal en fysiek terug in de draaimolen naar beneden. Foute boel dus. Weet effe niet waarheen, de moed waarmee ik deze maand een stoppoging ondernam heeft opnieuw plaatsgemaakt voor doemdenkerij en moedeloosheid. Dus toch geen optimist. Rae. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Misschien verwacht je een beetje teveel van je a.d.b. worden Rae? Er moeten misschien wel een hoop opgeslagen gevoelens verwerkt worden. Ik ben van nature een ras echte optimist maar dat wil niet zeggen dat ik me nooit eens wat somber voel. Dat hoort nu eenmaal bij de mens, ook nu ik a.d.b. ben.Enig idee waarom je je niet prettig voelt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Ik voel me redelijk, Bolletje. Maar op vlak van alcohol, mijn weerstand tegen, mijn hoop voor een adb toekomst*, etc. sta ik terug op min-zoveel. Mijn 'normale' modus dus. (* een toekomst waarin ik mezelf dus kan realiseren) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: RaeIk voel me redelijk, Bolletje. Maar op vlak van alcohol, mijn weerstand tegen, mijn hoop voor een adb toekomst*, etc. sta ik terug op min-zoveel. Mijn 'normale' modus dus. (* een toekomst waarin ik mezelf dus kan realiseren) Bedoel je nu dat je weerstand hebt tegen deze vorm van adb. zijn? Vraag je jezelf nu af of dit het adb. leven in de toekomst is voor jou? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hey hey, goedemiddag frummers. Wat waait het keihard hier in de haven, toemmetoch, rukwinden van hier tot in kontich !!!Fleurtje, als je gedaan hebt bij jouw, ken ik nog en plekje waar je kan leven hoor Liefje, ik zie je alweer in je keuken staan aan de soep, heerlijk Tja, Rae, ken het gevoel ook hoor, alleen is het nu lang geleden dat ik me echt slecht heb gevoeld. Alhoewel ....Vandaag droog, zonder twijfel, ligt ook een beetje aan gisteren, jammer genoeg Straks nar mijn soulmaatje die in de kliniek ligt. Hartproblemen, mag er niet aan denken haar kwijt te spelen, dus doe ik dat ook niet !! Bollie, hoe-st met je tuintje eigenlijk ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lelie Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hier alles goed.Ben een beetje druk met van alles.Drinken is nog steeds water en sapjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Hey die Rekel. Hier is de tuin nog steeds erg mooi en de 2 watervallen lopen z'n best.Maar las ik het nu goed? Heb je gisteren gedronken? Wilde jij nu helemaal droog staan of ook matigen, want dat weet ik niet meer zo goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MsLuzac Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 hier net een lekker appeltaartje gegeten, 2 heerlijke rauwe wortels en m'n flesje water staat naast me voor de momenten dat de dorst om de hoek komt kijken. Komende week werken, dus sla weer lekker wat groenten en fruit in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Ben al een poosje erg gematigd bollie, doch gisteren even doorgezakt, mede door de vriendin (die eigenlijk nooit drinkt). Ga de schuld nu zeker niet op haar steken, want ik ben het nog steeds die het zelf doet.Stoppen (volledig), is nog steeds een utopie voor mij. Drankloze periodes tussenlassen echter niet, en dat probeer ik zoveel mogelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: bolletjeBedoel je nu dat je weerstand hebt tegen deze vorm van adb. zijn? Vraag je jezelf nu af of dit het adb. leven in de toekomst is voor jou? Nee hoor Bols, Klein misverstandje. Ik maak me geen illusies of zorgen over adb leven. Met of zonder alcohol, 't leven is niet simpel en so be it. Ik sprak vanuit het hervallen zijn, want ik ben nu absoluut niet adb. Met de weerstand bedoelde ik dat ik effe terug alle verweer verloren heb tegenover alcohol. Ik voel me niet slecht, niet depressief, maar op vlak van alcohol heb ik terug vele stappen achteruit gezet en dat is uiteraard wel een immens donker en zwaar feit naar mijn toekomstbeeld toe. Om de moed te verzamelen die ik begin augustus had, daar heb ik jaren over gedaan. Was de eerste keer dat ik de mogelijkheid zag om werkelijk te stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Rae, bedoel je dat je elke dag drinkt ? Of zijn de periodes nu meer dan voorheen ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rae Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Ik drink om de zoveel dagen. 1 tot 3 maal per week. Net zoals voor mijn stoppoging. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 Mornink. Nou ja, middag alweer.Fleurtje; je schreef over dat je als kind wilde dat er soms iets ergs gebeurdezodat je alle aandacht kreeg. Ziek, ach dat weet ik niet. Menselijk wel.Ik merk dat ik dit soms nog wel es denk/hoop.Maar dan meer als ik iets ga doen waar ik vreselijk tegenop zieof werkelijk geen zin in heb. Ik zie het als een teken/waarschuwingdat ik onder ogen kan zien wat me zo tegenstaat of waar ik bang voor ben.Ik vind het leuk om te lezen dat andere mensen dat ook hebben.Of zoals lang geleden voor mn mavo examen. Ik weet nog dat ik dacht:'als iknou me been breek hoef ik niet heen'. Maar ja, ik brak mn been niet en benmet vlag en wimpel geslaagd. Of als ik een sollicitatiegesprek heb of ietsanders 'engs'.Wat ik wel heb in mijn dagdromen is dat ik altijd het 'heldje' speel.Er gebeurt dan iets en ik fix het wel ff. ZUCHT.Mn sponsor zegt dat dagdromen oa inhoudt dat ik niet in het Nu ben/leef.En dat is natuurlijk ook zo. Maar ik bedenk altijd situaties waarin ik de oplossingweet en het ga regelen.Dear Higher Power; relief me off the bondage of self........:$De regen doet weer goed z'n best....jammer, heel erg jammer...Wilde verven met verven tuinhuisje maar dat zal ff moeten wachten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 28 augustus 2011 Rapport Share Geplaatst 28 augustus 2011 quote: Originally posted by: Rae quote: Originally posted by: bolletje Met of zonder alcohol, 't leven is niet simpel en so be it. Ik sprak vanuit het hervallen zijn, want ik ben nu absoluut niet adb. Met de weerstand bedoelde ik dat ik effe terug alle verweer verloren heb tegenover alcohol. Ik voel me niet slecht, niet depressief, maar op vlak van alcohol heb ik terug vele stappen achteruit gezet en dat is uiteraard wel een immens donker en zwaar feit naar mijn toekomstbeeld toe. Zat me net te bedenken hé, ik vind het erg moeilijk om een juist evenwicht te vinden in het leven. De mens is zo gericht op een harmonieus leven, en als dat er even niet is, worden we bezorgd. Het is wel goed dat we constant aan het zoeken zijn want anders zouden we veel meer nog uit evenwicht zijn maar ikzelf heb soms moeite om ook de neg. gevoelens zo te aanvaarden. Moet me dan goed beseffen dat accepteren niet hetzelfde is als er in verzuipen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden