Spring naar bijdragen

Eet - Draadje !!!


Otje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 396
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Tja wat hebben we gegeten vandaag kan toch ook wel he?

Nou hier een Spaghetti schotel met gekruide kip,Spinazie en tomaatjes.

Manlief kwijlt ervan en de kids scheppen zelfs 2 keer op!

Is in 15 minuten klaar en superrrrr gezond en lekker!

Wat willen we nou nog meer he??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is kousenband????

Hier voor de ene een vegetarische rijstschotel, de andere bloedworst (zelfgemaakt door een bevriende slager) met appelmoes (zelf gemaakt van appels uit de tuin vorig jaar), en ik ga voor mezelf al een klekkere sla uit de tuin maken met feta.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeg maar TUIN Dar, wel een hoop werk! Maar eten wel de hele zomer vers en in de winter ingemaakte (heb nog van die bokalen metelastiek van mijn grootmoeder), of ingevroren (maar daar hou ik niet zo van) groenten! En kruiden die ik droog.

Maar dit jaar is het ellende hoor! Met dit weer groeit er niks! In de serre gelukkig wel. Ik wil dan zo graag wat exotische planten hebben maar de serre is daar dan weer te klein voor, we houden het daar dus bij tomaten, pepers en paprika.

Zouden die bonen hier groeien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ow Dar, het water loopt me in de mond bij die Surinaamse lekkernijen.
Helaas ben ik een paar jaar terug verhuisd van A'dam naar midden-NL, en hier is geen Surinaamse toko in de wijde omtrek te bekennen (zelfs de Chinese is afgelopen jaar opgedoekt).
Kan ik de ingredienten ook via internet bestellen voor zover jij weet?

Vanavond dus maar gewoon groene tagliatelle, broccoli, en vegetarische schnitzels; rauwkostsalade en fruit na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjee Dar, ik schrik en lach me rot om de muziek die ineens uit de boxen schalt...!

Nee, hier in de Betuwe zijn nauwelijks allochtonen, vooral wat Turken/Marokkanen; zodoende is er te weinig vraag naar deze producten om zo'n toko rendabel te maken (Turkse winkels zijn er dus wel).
Een paar jaar terug heb ik van die lekkere Ramon heerlijke recepten overgenomen (zo'n lekkere kaalhoofdige negroide man waar ik wel eens over droom).
Maar er zijn toch regelmatig ingredienten die hij noemt en ik niet kan krijgen. Citroengras heeft de Happie gelukkig wel, maar zoutvlees? Kousenband? En zo nog een aantal zaken.

Dank voor je tip; ik heb de link gelijk op mijn bureaublad geplaatst. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rest van m'n linzensoep van gister,

Eerste verse (japanse) sla, zoiets als, ik weet niet hoe jullie dat in Holland noemen, harder en met meer vezels dan gewone sla in alle geval. Met een sausje van Soya, sesamolie en citroen.

Met rijst en tofu!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mizuna dus;

The taste of mizuna has been described as a "piquant, mild peppery flavor...slightly spicy, but less so than arugula."[1] It is also used in stir-frys, soups, and nabemono.

A seller of packaged seeds in the United Kingdom describes mizuna as:

A vigorous grower producing numerous stalks bearing dark green, deeply cut and fringed leaves. They have a fresh, crisp taste and can be used on their own or cooked with meat. The Japanese are fond of them pickled. Highly resistant to cold and grown extensively during the winter months in Japan.[3]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schotel gemengde warme voorgerechten bij de Griek, vergezeld van tzatziki.
In ons favoriete Griekse restaurant, waar we na onze kennismaking en o.a. na mijn laatste bul-uitreiking ook hebben gegeten. Dus veel herinneringen bij het eten,
Wel aan de ober gevraagd de gratis ouzo direct weer mee terug te nemen (het rook lekker maar er was gemakkelijk af te blijven; de kinderen gingen echter al vragen of zij het dan niet mochten hebben als wij het niet dronken). ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor morgen gemaakt
Wraps met
eigenlijk hetzelfde wat ik altijd eet
mango peer, cocos, oude kaas etc de hele ratseflats
maar nu dan met Tandoorisaus, en ik ga er zo direct vast eentje proeven.
Jammie !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...