Spring naar bijdragen

Eet - Draadje !!!


Otje

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 396
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vanavond word het iets doodgewoons. Gemarineerde biefreepjes met champignons, uitjes, knoflook met harricot verts. Geen aardappelen erbij die eet ik zelden. Mijn partner leeft al jaren het Atkins dieet na, vandaar. Maar ik doe er dan voor mezelf een klein beetje rijst bij.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel leuk om ook op dit draadje mee te doen,
ben [was beter gezegd] ook een kookfanaat,
maar tegenwoordig bak ik er weinig van...
maak vaak alleen maar wat hapjes,
die ik dan voor de tv of buiten oppeuzel.
Vandaag dacht ik : dat moet weer anders!
Ik ga straks gemengde sla met artisjokken, olijven, biologische tomaten
en gebakken spekkies eten.
Ik ben al vanaf half jan, aan het lijnen met dokter Frank,
niet dat ik er fanatiek mee ben,
maar gewoon weinig koolhydraten.
Vanmorgen was ik eindelijk weer wat afgevallen,
na 2 weken stilstand.
Daarmee is het totaal op 16 kg. gekomen,
dat maakt me vrolijk!!!

Maar voor dokter F als hij dit mocht lezen,
in z'n handen wrijft:
Het succes heb ik vooral te danken
aan de afwezigheid van wijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Houen zo Kore!
Moet je nog veel afvallen van jezelf?

Als ik alleen moet eten (daar vind ik weinig aan) dan doe ik ook heel vaak gemakkelijk.
Vandaag gewoon uit een potje bietjes en doppers, koud door elkaar met mayo en gekookte eieren.

Ik blijf wel trouw smoothies maken. Gister en vandaag aan de sinaasappelsmoothie. Deels als toetje deels als ontbijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ondanks mijn slechte dag wel gekookt, spaghetti aglio olio met parmezaanse kaas en rucola. Maar als ik alleen was geweest had ik niets gegeten.... Maar ja mijn lief had honger! Haha. Maar ik kan koken op de automatische piloot....dat is dan weer een nadeel eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madelief: soms is de automatische piloot hard nodig.
En goed eten is ook hard nodig. Je lichaam heeft het nodig, daar kun je niet omheen!
Het is een vorm van "lief zijn voor jezelf". Dat moet!!! MOET! Juist om het feit dat je een ziekte hebt en daar hard aan gaat werken.
Ik slik extra vitamines en neem elke dag groente en fruit en zuivel en brood en als t even kan ook noten.
In kort bestek..... En een goede nachtrust en beweging zijn ook noodzakelijk.

Weet je, dat soort dingen klinken haast achterlijk want ieder weet het.

Toch: je kunt het gebruiken als extra 'zorg' naar jezelf toe.
Besteed daar aandacht aan als je afleiding zoekt bij het niet-drinken.

Kom je elke dag ff vertellen wat je eet?? Ik doe dat ook, als bewijs van... een beetje lief zijn voor mezelf!
(veel water drinken= ook zoiets!)
:heart:

..ik kan dan soms even trots zijn op mezelf....ik doe het tóch maar even, automatische piloot of niet.
En ik probeer mbv de Mindfulness ook wat aandachtiger te zijn.... met aandacht eten klaar maken.

(valt nog niet mee hoor, om die automaat tot rust te brengen en het echt voor jezelf te gaan doen!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag ga ik de 1e sla uit de tuin halen. Die versier ik met wat er in huis is, dus ei, doppers, bietjes, dressing, pitten, walnoten. Kaassouflés erbij en gebakken aard. of ovenfrietjes. Niet al te moeilijk doen op zo'n warme dag. Caramelijs na!! Mmmm, zou ik nu al wel lusten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt goed cathy. Altijd lekker verse groente uit de tuin. Heb ook in een deel van tuin groente staan. Ik doe vanavond ook makkelijk met eten. een pizza in de oven gooien en een salade erbij. Heb nog een restje ijsbergsla, stukje komkommer, een tomaat, wat zilveruitjes en augurkjes en een stel radijsjes uit de tuin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is één van mijn favo salades.
Serveren met stokbrood en een frisse sla.

Auberginesalade met feta en tomaat
Ingrediënten voor 4 personen
2 grote aubergines
2 sjalotten
200 g fetakaas
2 tomaten
3 teentjes knoflook
sap van 0.5 citroen
3 eetl. olijfolie
500 ml griekse yoghurt
1 eetl. fijngehakte platte peterselie
zout
1 snufje cayennepeper

Voorbereiding
Verwarm de oven voor op 250 graden. Prik met een vork hier en daar gaatjes in de ongeschilde aubergines. Snipper de gepelde sjalotjes. Snijd de feta in blokjes. Snijd de tomaten in plakjes.

Bereidingswijze
Leg de aubergines net zo lang in de hete oven tot zij van binnen zacht en gaar zijn en de schil er hier en daar zwart geblakerd uitziet. De oventijd, die minstens een half uur bedraagt, hangt af van de grootte van de aubergines. Snijd de aubergines in de lengte door en schep het vruchtvlees in een kom. Laat het afkoelen. Pureer het vruchtvlees samen met de sjalotjes en de gepelde knoflookteentjes met behulp van de foodprocessor. Roer het citroensap, de olijfolie, 150 gram feta verkruimeld en yoghurt door de puree. Breng deze op smaak met zout en cayennepeper. Zet de afgedekte auberginesalade een uur in de koelkast. Verdeel de auberginesalade over de schaaltjes en garneer met de rest van de feta, plakjes tomaat en fijngehakte peterselie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardappelsalade

Aardappelen, 500 gram
Knoflook, 2 teentjes
Peper
Zout
Fijne tuinkruiden (silvo) of vers.
Bieslook
Gehakte peterselie
Een ui
100-150 gram mayonaise of yoghurt

Bereidingswijze voor Aardappelsalade. Kook de aardappelen bijna gaar en giet ze af. Laat ze afkoelen met de deksel op de pan maar van het vuur. Als ze koud zijn, snijd u ze in de gewenste grootte. Doe het geheel terug in de pan en voeg de knoflook, peper, fijngehakte bieslook en peterselie toe, samen met de tuinkruiden. Schud het geheel door elkaar en zet dit op een koude plek. Als u er aan toe bent, voegt u een fijn gesnippert uitje toe en een 100-150 gram mayonaise of yoghurt.
Roer dit voorzichtig door elkaar en laat nog gedurende 5 minuten staan. Eet smakelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

KOUWE SCHOTEL,

één mergpijpje, Rundvlees ongeveer 250gr.p.p. aardappelen, ui, maggiblokje, ei, erwtjes, asperges en andere versieringen.

Maak Bouillon van een mergpijpje en rundvlees en Maggieblokje. Laat het lekker trekken tot het vlees gaar is.
Schil de benodigde aardappelen. Haal het vlees eruit en laat de aardappelen in de bouillon gaar koken.
Snijdt intussen wat uien heel fijn. ongeveer een kwart ui per 4 personen. Maak het vlees klein door het uit elkaar te trekken. Niet snijden.
Prak de aarappelen fijn in de bouillon, samen met de ui, en het vlees. uitkijken dat het niet te dun wordt, dus gooi er iedere keer wat bouillon bij, tot er een dikke brij ontstaat. Doe er dan flink wat mayo bij totdat er een smeuige brij ontstaat. Als het afgekoeld is wordt het dikker.
Maak het op smaak met peper, flink wat maggie, kerrie, en wat basilicum of een ander kruid. Kruiden maken de smaak, dus mag je daar best veel van gebruiken.
Laat het afkoelen in de koelkast. En versier het met aspergers, event. sardientjes, gevulde eieren. tomaat enz.

Gevulde eieren of tomaat.

Kook eieren hard, koel ze af en haal het eigeel eruit. meng dat samen met mayo, fijngesnipperde ui, paprikapoeder of kerrie.
Je kan er ook wat Zwitserse strooikaas door doen. Erg lekker. En vul daarmee de tomaat of de eieren.

Je kunt het rundsvlees vervangen door een of meerdere blikjes corned beef.
Reken ongeveer een half blikje voor 4 personen.


SMAKELIJK ETEN.
:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt me heel lekker Bolleke. Ik maak het altijd van versgetrokken rundvlees (tuurlijk ook de bouillon gebruiken) aardappels, mayo en augurkjes. Versier het met garnalen gevulde tomaatjes, stukjes kaas, radijs omwikkeld met ansjovis gevulde eitjes met mayo en kerrie, stukjes verse ananas, stukjes makreel en koude kip. Je snapt wel dat ik dit niet voor mezelf alleen maak maar een deel kan best.

Makkelijk als je met warm weer visite krijgt want van te voren maken is lekkerder de volgende dag en makkelijk want dan hoef je het alleen maar te versieren.

Huh Bolleke we vergaten de sla hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dar, dat klinkt goed!

Gewoon doen. verse pasta is heerlijk, maar als alternatief is dit ook oke toch??

Hier iets wat ik zelden eet;
Vandaag bij de boer geweest, ja ik woon op het platteland,
heb postelein en nieuwe aardappeltjes met pikante gehaktballetjes.
Die balletjes eet ik wel vaak, maar aardappels en postelein niet. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...