Spring naar bijdragen

donderdag 8 september


Madelief

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 152
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Goedemorgen lieve mensen...hier goed geslapen maar ik voel dat ik ziek word, misschien verkoud, beetje hoest.....het komt niet goed uit want ik heb zat te doen...maar ja misschien is een teken van mijn lichaam dat ik moet rustig aan doen.

Ik ga lekker sporten, zie jullie straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedmorgen,

slecht geslapen, zo een "denk" nacht gehad, draaien piekeren enz, uiteindelijk wordt je wakker en heb je aan al die overpeinzingen niets gehad, nog gewoon steeds nieuwe ochtend, nieuwe dag en krantje weer op de mat.

mijn voornemen, minder denken, meer doen en niet te ongeduldig.

ok ja goedemorgen zo naar mondhygieniste, aardige vrouw, maar geen zin, brengt mijn trainritme in de war, maar ja ga ik wat later.

jullie lekker geslapen?

het is hier herfst......

ga hondje naar buiten gooien enzo

toine " de denker" ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmorgen lieve mensen,

susanna, jopie.. we kenden elkaar nog niet.

Madelief, wat vervelend dat je het vanacht een beetje moeilijk had..

hopelijk is de dag een beter begin dan de nacht voor jou?!!

en inderdaad eerst koffie,.. ik ook

voor mij dag 2,.. en nog steeds zeer vastbesloten.. ik ga het DOEN

met behulp van deze lieve mensen

mijn maatje vicks, hoop dat je zo even komt piepen.. ben benieuwd hoe het met je gaat!

fijne dag allemaal!

liefs

Lil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenmorgen voor de mensen die ik nog niet heb gezien,..

ik heb een tijfel,..

of ik vanavond naar de AA zal gaan,..

de vorige keren dat ik daar kwam waren er eigenlijk alleen maar mensen die van 1 tot 20 jaar droog stonden.. geen passende situatie voor mij, weinig aansluiting dus..

ik ga volgende week naar mijn therapeut,.. en met behulp van dit forum zou ik het ook moeten kunnen..

immers op de meest lastige momenten is de AA niet bereikbaar en heeft mijn therapeut vrij...

die momenten, als je iemand nodig hebt,,, denk ik dat dit forum een vangnet is..

ik vraag mij nu af, zal de AA iets toevoegen?

ik worstel even door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lilly, ik wil je niet afraden om naar de AA te gaan.

Het zijn ook mensen die net als jij zo zijn binnengekomen, ook al zijn ze nu al jaren van de drank af.

Juist dan kunnen ze je helpen door hun ervaring.

Geef het een kans!

Igor, volhouden he? Je klinkt moedeloos.

Wat ga je doen als je straks vakantie hebt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele Goedemorgen allemaal :moon:

moet nog wel ff wennen aan het nieuwe forum.

Heftige kleurtjes zo op de vroege morgen :P

N is werken, en ik heb lekker de ochtend vij, 12 uur afspraak met de psych, dus nu heb ik tijd om eens bij te lezen met een bakkie hoe het iedereen vergaat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moghu Gabs. Zie je tegen het bezoek aan de psych. op of vind het het fijn?

ikzelf heb altijd een hekel om er naar toe te gaan maar als ik ben geweest is het toch altijd weer een verheldering. Raak toch een hele hoop kwijt.

het zou best kunnen Susanna dat je lichaam aan geeft dat je het rustigeraan moet gaan doen hoor. als je het altijd zo druk heb, put je je lichaam toch uit en word je ziek. Je lichaam heeft te weinig kracht om genoeg weerstand te bieden aan bacteriën. dus een beetje rust zou geen kwaad doen.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook een goeiemorgen

uit het groene hart

droog, maar niet echt mooi nog.

Lilly, het lijkt me het beste om wel te gaan

gewoon om alles een kans te geven

je wilt er helemaal voor gaan toch?

En nu is niet toen, er kunnen wel overwegend

starters zijn net als jij en dan zou je je nu de kan op aansluiting

ontzien, dat kan niet de bedoeling zijn.

Maar merk je dat je oneigenlijke redenen gebruikt om iets niet te doen?

Misschien handiger om eigenlijke redenen te vinden om iets positiefs voor jezelf

wel te doen:heart:

en het forum blijft wel

en de internetbehandeling is een mogelijkheid

en individuele therapie om uit te zoeken waarom je dronk/drinkt

en zo zijn er vast nog meer dingen te doen

stap voor stap

op je weg vooruit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morge allemaal

ben er net uit en aan de koffie

moet zo naar de jellinek voor een

gesprekje en ik denk dat ik de behandeling

wel kan afbouwen want ik loop dr nu al

anderhalf jaar en heeft nu de laatste tijd

goede resultaten opgeleverd

Fijne dag..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo Jane,..

even reageren op je bericht..

de AA is wel een " gedoe" het is ver rijden, en moet er vrij voor plannen..

maar als het iets opleverd, ja dan graag!

de internetbehandeling heb ik al gedaan.. zonder succes,.. (shamed)

ik beloofde mn begeleider van alles, en deed t andere... enfin,.. op een gegeven moment heb ik niet meer in durven loggen... was overigens niet bij ADB maar soortgelijks..

de nadruk lag toen overigens op gecontroleerd drinken..

voor mij een utopie gebleken...

ik erken aan mezelf sinds gisteren met 5 jaar ervaring op dit gebied..

ik kan dat dus niet..!!!!!!!!!!!!

het dealen onderhandelen met drank is zo'n klus!

en dan toch weer voor gaas gaan,. die overwegingen van smorgens vroeg tot savonds laat, zal ik,.. vaak is de beslissing in mijn hoofd ergens dan al genomen...

de volgende dag meer dan alleen de lichamelijke kater.

Wat zal ik blij zijn als ik dat stuk hersenwerk gewoon kan deleten. vandaag drink ik iig niet, de antabus zit erin!

liefs

lil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Bol

heb niet zo'n zin om naar de hulpverlener te gaan vandaag,maar komt meer omdat deze week het 'normale' Leven weer is begonnen, en ik nog niet zoveel energie heb, of ik ben gewoon lui :o

dit is een hulpverlener van ''de Regenboog'' die mensen ondersteunen partners van verslaafden (N is verslaafd aan blowen) en hoe daar het beste mee om te gaan, is wel grappig, om zelf als alcoholverslaafde daar te zitten,maar vorig gesprek vond ik al minder, weet je ''ik weet het allemaal wel'' maar nu nog het DOEN he... dus wellicht het laatste gesprek, ik zie het wel, ik had een weekpact gesloten met N, en dat is tot morgen, dus benieuwd wat er morgen gebeurt.

enne... wat knap van je dat je stroom hebt aangelegd in je tuin! jij kan toch veel,knappe vrouw :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lilly misschien is het fijn voor je om op het anta. en refudraadje te noteren dat je weer geslikt hebt. altijd een steun in de rug meid.

Gaby ja als je alleen bent moet je gewoon een hele hoop dingen zelf doen. Niet verkeerd hoor want zo heb ik een hele hoop geleerd.

En is het meegevallen een weekpact met je man? Hebben jullie gemerkt dat de relatie anders wordt helder en fijner? Het is een hele klus om de wereld waar jullie altijd in geleefd hebben, om te draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Lilly

ik ging 6 jaar geleden voor het eerst naar AA, was er al gauw achter dat dat niets voor mij was, ik wil niet in een clubje :angry: en bovendien ,niemand hoeft mij te vertellen hoe of wat...

maar elke keer stoppen, euforisch,voelde me geweldig, kon de hele wereld aan, super trots, en dat vierde ik met een biertje (of 15 :$ ) ,inmiddels ben ik 6 jaar verder, en ook ik moet moeite doen om naar AA te gaan, is hier ook niet in de buurt, voor mijn vakantie had ik al vrij, dus veel tijd, die week ben ik 4x geweest, sommige verhalen doen je niets, maar het is de kunst om eruit te halen wat voor jou werkt, op vakantie escaleerde het zo erg met mijn partner, hij had geen drugs meegenomen, dus was zijn eerste week zonder, hij wilde naar huis etc... en ik, ik wilde drinken, en dat was daar volop, heerlijk in mijn eentje op het strand, biertje, sigaretje, boekje, maar ik heb 1 sigaret gerookt, en toen werd ik ''bang'', ik heb uiteindelijk niet gedronken, ik hoorde AA sterker, dan het stemmetje dat wilde zuipen... en dat is zo goed geweest! Ik bleef rustig, bad tig keer het gebed om kalmte, en werd de volgende dag helder wakker, voelde me zo goed dat ik niet gedronken had, ervaarde echt rust,i.p.v van die eeuwige onrust (heb hele gaten in mijn tapijt gelopen in het begin, van de gekte in mij) , en toen snapte ik eigenlijk pas wat AA doet, net als BB schreef, het helpt mij hoe om te gaan met het Leven, want dat kon/kan ik niet. Doordat ik niet heb gedronken en heel rustig ben gebleven, heb ik het goed gemaakt met mijn partner, we hebben zelfs een weekpact afgesproken, en dat is tot nu toe gelukt :)

dus nu heb ik met mezelf afgesproken dat ik minimaal 1x in de week naar de AA ga, al is het maar om mezelf eraan te herinneren dat ik niet kan drinken, want ik ben zo iemand die na een tijdje denkt, ''kan wel weer'' en dat lukt me dan ook 1 of 2x een paar biertjes, en dan gaat het weer fout, en dan is er weer die complete gekte van 24 uur per dag bezig zijn met alcohol, wie hou ik nu voor de gek, ik KAN niet drinken, een ''normaal'' iemand, denkt niet bij het wakker worden ,wanneer en hoeveel biertjes hij die dag gaat drinken :Disgust;

ik ben Gaby, en ik ben een alcoholiste, het heeft me jaren geduurd om dat uit te spreken, nu nog de drank laten staan,

want Rae ik herken jou gedrag wel, ik drink allang niet meer waar anderen bij zijn, en ook totaal geen moeite mee, nee als ik drink, zuip ik mega veel, alleen, met de gordijnen dicht, tot ik van vergetelheid in slaap val...

Hoe triest en verdrietig.... en ik hoop mede met AA dit tot een minimum te beperken of liever nog te stoppen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...