Spring naar bijdragen

zondag 11 september


Gast jopie

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 287
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: Gaby
Hi Rae, goedemorgen!
voor mij ook weer dag 2, vrijdag weer de mist ingegaan, merk wel door alle verhalen hier en bij de AA , dat ik toch eerder uit het ''zwelgen in zelfmedelijden'' kan stappen, kortom ik kan het Leven wel al beter aan, heb gister ook gewoon mijn dingen gedaan, en dat is al een grote stap voorwaarts, maar idd bepaalde triggers, ik wil daar ook nog graag mee leren omgaan, want dan grijp ik toch naar de drank, en in mijn eentje, gordijnen dicht, en zuipen, want ik gezelschap drink ik al jaren niet meer...
Had jij dat ook niet Rae? Wat is dat toch?quote>


Hoi Gaby.
We lopen dus een klein beetje samen.
Ja .. daar lijkt mijn drinkpatroon ook op. 'Wat is dat toch?' In mijn geval zelfdestructie. Geef ik nogal makkelijk aan toe, bij de 'juiste' trigger. Maar ik ben vastbesloten om te leren omgaan met die trigger.
Veel sterkte Gabs.
Rae.



Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Rae
Zonder me al te veel op te winden ..

Laat ons ook even stilstaan bij de 650.000 Iraakse doden na 9/11 en de 5000 amerikaanse soldaten die voor niets de dood in werden gestuurd. Wie weet .. met een andere reactie op de aanslagen, nam Irak nu deel aan de Arabische Lente. 'k Heb het nog niet over andere oorlogsfronten die opgedreven werden na 9/11. Sommige mensen zouden nog steeds durven zeggen: de War on Terror heeft de wereld veiliger gemaakt. Hallo ...?

Die mensen die de aanslagen hebben gepland hebben de wereld herschapen. Misschien wisten ze dat de amerikaanse top bloedwraak zou zweren en 100-voudig zou terugslaan op onschuldige mensen. Ik hoop van niet, hoop dat ze oerdom waren en geen besef hadden van hun droevige wreedheid. Naïef allicht. Ik kon wel wenen op 9/11 maar wat daarna gebeurde was een wereldramp dat mij persoonlijk verbitterd heeft.

Toen onze 'kwaliteitskrant' De Morgen een paar jaar later de dag opende met op de voorpagina niets anders dan een foto van Hoessein en in 't plat Amerikaans 'WE'VE GOT HIM' in giga-letters heb ik mijn eigen wraakje genomen en nooit meer die krant vastgepakt of bekeken. 't Was al erg genoeg hoe ze na 9/11 meegingen in de oorlogsretoriek en zo de wereld mee klaarstoomden voor een vernietigende oorlog.

Ach ja, eens een vredesjongen... 't Blijft me raken.


quote>


Ik sluit me hierbij aan!!
Ook wat betreft de Morgen. Niet zo drastisch dat ik ze nooit meer vast neem maar wel heb ik mijn idee over dat dagblad toen toch moeten herzien!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nientje hij heet Olle en het gaat hartstikke goed met hem. Ik ben bij een papegaaienforum en leer daar een hele hoop over gaaien. Hartstikke fijn want ik ben w.b. gaaien een doos hoor. Weet er erg weinig van. maar het ventje doet het ontzettend goed, en smikkelt zo,n beetje al het lekkers uit z'n bakjes. Maar hij is zo ontzettend lief.

Rae heb je zo'n slechte ervaringen met Refu of Anta? Ja op eigen kracht is natuurlijk veel beter maar ik heb daar de kracht niet voor. De risico's voor mij zouden erg groot zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie
Originally posted by: Rae

Laat ons ook even stilstaan bij de 650.000 Iraakse doden na 9/11 en de 5000 amerikaanse soldaten die voor niets de dood in werden gestuurd.

Toen onze 'kwaliteitskrant' De Morgen een paar jaar later de dag opende met op de voorpagina niets anders dan een foto van Hoessein en in 't plat Amerikaans 'WE'VE GOT HIM' in giga-letters heb ik mijn eigen wraakje genomen en nooit meer die krant vastgepakt of bekeken. 't Was al erg genoeg hoe ze na 9/11 meegingen in de oorlogsretoriek en zo de wereld mee klaarstoomden voor een vernietigende oorlog.
quote>


Rae, ik kan het niet meer met je eens zijn.......
Het is schokkend en treffend hoe eenvoudig het was én is haat onder de noemer van wraak onder de noemer van zogenaamd 'de mensheid veiliger maken' de wereld in te werken.

quote>


Jopie, eigenlijk zeggen jullie toch hetzelfde? Of ben ik nu gek?
Mijn mening is dat alles voor-opgezet is geweest.
Tsja de wapenindustrie moet blijven draaien he?
Jarenlang heb ik elk filmpje en stukje gelezen over deze dag.
Het was perfect geregisseerd.
Maar de wereld is er wel door veranderd, dat is een feit.
Diegene die de touwtjes in handen hebben, hebben het doel bereikt.
(lees) Bilderberg en nog een aantal van die elite groepen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen frummers.

Gabs en Rae, als ik jullie zo lees

herken ik een stuk wat ik ook tegenkwam

de kleine triggers kon ik bestrijden met afleiding en sporten

maar de onderliggende redenen van het drinken, daar had ik echt therapie bij nodig. Dus als ik het grof mag zeggen: ik zie afleiding en niet lullen maar poetsen een beetje als symptoombestrijden, maar aan mezelf werken met hulp van mensen met wie het klikt, als het echte helende werk.

En dan zijn er natuurlijk nog geen garanties na bijvoorbeeld een grote crisis/gebeurtenis, maar dan heb ik wel het idee dat ik er alles aan heb gedaan om

terugval te voorkomen. Ik kan me zo voorstellen dat de AA therapie kan vervangen, mits je dan het totale pakket aanvaardt en uitvoert, want dat lijkt me

ook een vorm van therapie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen en goedendag

Gabs..nou..ik begrijp het gewoon niet meer.

Elke maand. Opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw. Daartussen haal je het, ook al heb je je triggers (bv op reis met N). Maar sjakkaboem..Ik ben er bijna op ingesteld. Wat is dat toch meid? En waarom laat je je refusal gaan?

Las jij onbewust elke maand een zuipdagje in? Je hoeft mij geen plezier te doen maar het zou fijn zijn eens te lezen dat je over die maand gaat. Volgens mij is dat al effe geleden maar ik kan fout zijn natuurlijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rae, ik heb jarenlang gedronken met Refu. Ik slikte een hele refu. en dronk dat zo'n 5-6 dagen niet. Maar op het moment dat ik dacht te kunnen gaan drinken begon ik af te tellen, Tot zelfs de uren, raar maar waar. En altijd telde ik verkeerd.:( Want altijd had ik er nog knap last van. Toen heb ik, toen ik net hier kwam gekozen voor de Refu. en sinds die tijd lukt het me.

Ja het is toch voor iedereen zelf, kiezen van wat je wilt en vooral ook wat je kunt. Ik weet wel dat ik, toen ik nog dronk, ondanks het slikken, ik vaak helemaal uit evenwicht raakte. Ik had helemaal geen houvast aan mezelf. wist vaak niet waar ik aan toe was. Wilde stoppen maar kon het nog niet. Iedere week twee dagen weg gooien van mijn leven, want zo voelde het voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit me volledig bij jou aan Jane4

Los van dat moet de wil er zijn. Het is gemakkelijk je te laten gaan. Dat omdat iedereen weet hoe moeilijk het is om je niet te laten gaan. Héél moeilijk..heb die momenten ook gehad. Ergens begrijp ik het heel goed anderzijds vind ik het na zoveel keren ontmoedigend.

Wat er ook ter "verdediging" wordt gesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jane4
En dan zijn er natuurlijk nog geen garanties na bijvoorbeeld een grote crisis/gebeurtenis, maar dan heb ik wel het idee dat ik er alles aan heb gedaan om
terugval te voorkomen.quote>


Ja Jane, wie had ooit durven dromen dat ik, ondanks het overlijden van mijn manneke, ik helmaal niet zou drinken? Helemaal niets. Ik had dat 2 jaar geleden nooit gedacht van mezelf.
Heb zelfs tijdens de crematie gedacht, goh ik beleef dit helemaal nuchter. Wat als ik gedronken zou hebben. Dan had ik me nog eens gaan zitten schamen de volgende dag. Nu heb ik nuchter het verdriet beleefd, nuchter gehuild, en niet al te flauw, maar heb ook nuchter de troost en liefde gevoeld van anderen. Ik wijt dit toch ook aan het forum hier. Wist dat als ik thuis kwam, er hier ook nog mensen waren die me steunden. En dat allemaal omdat ik niet gedronken had. Dat is de kracht van het forum voor mij.

Tja Fleurie moet toch nog ff zeggen dat ik je zo goed bezig vind. Je bent een kanjer, want ook jij heb het de laatste tijd moeilijk gehad.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: jopie
haha, madelief...
ik bedoelde, ik kan het niet méér met je eens zijn dan ik het nu met je eens ben....
op die manier ongeveer...
het staat er inderdaad wat ongelukkig :)

leuk, taal....blijft leuk!

en euhh, ja, jij bent ook vast gek :)quote>



Ja de taal, het blijft fascinerend, het is maar hoe je iets leest!
En ja ik ben hardstikke gek!:D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je bolletje. Het is inderdaad héél zwaar voor me soms. Het leven in het algemeen van tijd tot tijd. Er zijn heel veel dingen gebeurd waar ik geen plaats voor heb gevonden en niet weet hoe ik het plaatsen moet.

Het is dus eigenlijk elke keer daar waar ik tegen vecht. Tegen de monsters uit de kast en mezelf.

Ik hoop dat met therapie ik een weg krijg aangeboden om in vrede met die monsters te leven en zodanig ook met mezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: fleurtje
Los van dat moet de wil er zijn. Het is gemakkelijk je te laten gaan. Dat omdat iedereen weet hoe moeilijk het is om je niet te laten gaan. Héél moeilijk..heb die momenten ook gehad. Ergens begrijp ik het heel goed anderzijds vind ik het na zoveel keren ontmoedigend.
Wat er ook ter "verdediging" wordt gesteld.quote>


Tot op een dag zelfs de wil verdwijnt. Begin ik de laatste maanden gelukkig een beetje terug te vinden. Toen ik op dit forum kwam heb ik me ook voorgesteld als zoekend naar de moed om te stoppen. Zeggen dat je de wil niet vindt om te stoppen is bijna hetzelfde, maar zo'n uitspraak wordt meestal zwaar afgestraft.

Afin traag maar zeker, komt de wil. Als je maar wil. Haha. Nee, dat laatste neem ik terug. Heb ik zo vaak gehoord op een moment dat ik de wil niet meer had. Best wel ontmoedigend. Dacht ik op een dag, ik voeg me bij een SOS Nuchterheid praatgroep. Maar op hun site stond 'de enigste vereiste om deel te nemen is de wil om te stoppen'. Lap!

Het enigste dat ik toen nog had was een heel zwakke wil om te leven. Basic instinct. Kan mezelf gelukkig prijzen dat ik nu een stap verder sta.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur in het verleden heb ik ook heel vaak geprobeerd om dingen een plekje te geven. Dat is me ook vaak niet gelukt. Nu heb ik het gevoel dat de dingen soms zelf een plekje hebben gevonden, zonder dat ik daar al te veel moeite voor gedaan heb. Soms ging dat helemaal vanzelf. Maar heel belangrijk voor mij was, dan ik accepteerde dat ik het verleden met al de pijn, heb gehad. Accepteerde dat ik mensen, waar ik zielsveel van gehouden heb, kwijt ben geraakt.

Daardoor kreeg ik meer vrede met mezelf, gewoon door te accepteren dat de dingen zo zijn gelopen en ik er helemaal geen invloed op had, alleen op mijn eigen beleving die ik daar bij had. Ik besefte dat de manier waarop ik tegen mijn eigen veleden aan keek, heel belangrijk was voor het leven van het hier en nu.

Toen heb ik ook rust gekregen want ik merkte dat ik ontzettend op de vlucht ben geweest voor mijn eigen verleden.:heart:

O Fleurie en vechten tegen mezelf???? Daar verloor ik altijd van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry Rae maar soms praat jij te veel en doe je te weinig.

Er is een reden waarom je de wil niet vindt. Je daar achter verschuilen is net als je achter alle andere dingen verschuilen.

Vind die reden en schakel ze uit. Op welke manier dan ook. Zoniet..Tja

Je vindt jezelf licht verschillend van alle andere alcoholisten en dat kan, dat ben ik ook. Ik kan me niet vergelijken met een binge drinker en ik kan mezelf zelfs niet vergelijken met één ander iemand op het forum. Dat omdat ik een andere basis heb, een andere invalshoek, gewoon anders ben zoals ik anders ben als ieder ander.

Sowhat is een binge drinker. Zij/hij gaat heel goed.

Dat je de bodem van regelmatig hebt gezien lees ik. Dat je krachtig genoeg bent geweest om je daaruit op te trekken lees ik.

Dat je blijft hangen op de rest lees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...