toine Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Hoi Lilly, Goede bezig, stap voor stap he! Eerste weken gaat vaak goed met niet drinken, maar na een aantal weken is de nieuwigheid er zeg maar af en dan moet je alert en consequent zijn, maar je bent op weg dat is het belangrijkste! Zit nu in maandje acht ofzo van droog staan en gaat goed, maar heb ook mijn "zwarte dagen" en denk dan, wat zou het mij ook allemaal jeuken, ga gewoon weer rustig wat drinken. Tot op heden gelukt om dat niet te doen. Je hebt je keuken gewit, moet nog steeds mijn kamer witten, alles staat klaar, maar kan mij er niet toe zetten. Ga morgen maar beginnen denk ik, want uitstel is afstel dat is bij mij wel gebleken. Nou ga zo trainen en eerst nog wat rommelen. Iedereen fijne dag gewenst en maak er wat van. Groeten toine neman:rose: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Goedemorgen Frummers, heb het gister droog gehouden, maar mijn laptop startte niet op???? dus dagje geen internet, voordeel; hele huiskamer, schoongemaakt incl. ramen , kijken of ik vanavond de keuken kan doen, is wel eens nodig en dan zo het hele huis doorwerken van het weekend. Is het plan, want ik heb dorst ik wou eigenlijk gister al mijn cursus afzeggen, om te gaan drinken, niet gedaan, en ik heb ook net mijn refu genomen, dus ik ga niet drinken. Vandaag is het een week dat ik weer droog sta, maar ook een week dat ik N niet heb gezien, mis hem toch ook wel... maar goed, positief blijven, mijn huis is er erg aan toe, dus ik zie echt resultaat nu ff bijlezen, jullie een fijne dag wensen, en dan werken! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Goed joh Lilly, dag 10 alweer. Ik ben ook super trots op mezelf, het gaat erg goed. Ik verzorg me nu ook beter. Innerlijk en uiterlijk. Gaby, moeilijk joh, vaak langs komen hier. Je dorst gaat vanzelf weer weg. Stap voor stap, doe ik ook, maar het is moeilijk. Gisteren niet en dat is iets om trots op te zijn. Succes met het doorwerken van je huis dit weekend. Ik ga zo ook weer even opruimen en schoonmaken. Vanmiddag heeft mijn zoon een speelafspraakje en gaan wij moeders aan de koffie. Ik heb eens gek gedaan en heb ook een appeltaartje gehaald. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Heee Gaby, net zo als ik, jij poetsen, ik verven,.. al is het alleen maar om bezig te zijn, en niet na te denken.. Wat goed dat je gisteren niet gezwicht ben zeg!! TOP doe je ook mee met de dagpact? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
heleen Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Originally posted by: borretjeDagpact;JaapIrisBorIk sluit maar gewoon aan in de rij.Vanmiddag kom ik m"n trigger nr 1 tegen namelijk:angry:quote> Ik doe ook mee , was matig deze week, daggie niet is nu verplicht ):Bor, ben mijn triggertjes nog aan het uit/opzoeken.Allen fijne dag, groetjes van Heleen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Goeie morgen lieve kanjers. Ik heb me toch een partij geslapen zeg. Zie nog dubbel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Dagpact; Jaap Iris Bor Bol Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jannekeW Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 goeiemorgen!! hier flink aan het inpakken: weekendje ameland voor de boeg. Heb er wel zin in maar is altijd wel weer een drukte van jewelste. Voor iedereen een mooi en gezellig weekend toegewensd, ik laat jullie wel weten hoe het vergaan is. liefs janneke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Wat ziet mijn oog er is een dagpact, just what i needed!!!! Dagpact; Jaap Iris Bor Jap igor Susana Shahire Lilly Gaby Heleen Bol en idd Lilly, als ik anderen hier zie poetsen ben ik weleens jaloers, woon alleen, dus heb nogal eens de neiging de boel de boel te laten, zo van ''waar zou ik het voor doen'' en dan heb ik nog 2 katten (lees O V E R A L haren) ,maar ik ga me er nu gewoon toe aanzetten, resultaat opgeruimd ,schoon huis, en toch afleiding, en hopen dat het ooit eens mijn hobby wordt *aanpassing Bol doet ook mee Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Goedemorgen Bolletje...heerlijl, lekker uitslapen. Dat doe ik morgen, verheug me er nu al op. Fijn weekend JannekeW! Ik heb zaterdag mijn verjaardagsfeestje, dubbel gevoel. Ik kan het wel, maar ik haal geen drank in huis, wel wat biertjes heb ik staan, maar dan is het klaar. Ga het mezelf niet onnodig moeilijk maken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Veel plezier Janneke, ga nu rennen, werken........ later.......... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Hoi Gaby, het is een heerlijk gevoel als je huisje eenmaal opgeruimd is. Rommel in je huis is rommel in je hoofd, dat zei iemand ooit is tegen mij. Kan me er wel in vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Iris een trigger is een val. Iets waardoor je trek in alc. kunt krijgen. B.v. naar de tantarts gaan, moeilijk momenten zoals ruzie die je eigenlijk uit moet spreken, of iets anders waardoor je vroeger zou gaan drinken. Meestal voel je bij bepaalde gelegenheden extra trek in drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Goedemorgen frummers doe ook mee aan het dagpact: Jaap Iris Bor Jap Igor Lilly Susana Shahire Heleen Gaby Bol Aicha *foutje had de helft vergeten:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irisje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Ik ga nu echt aan de poets. Ik wens jullie een fijne dag en ik kom in de middag weer even buurten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Goeie morgen heel lief Borrietje:sun: Heb je vannacht een beetje kunnen pitten lieverd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Groot gelijk Iris, mensen moeten het doen met wat jij ze aanbied, en als dat geen alc. is dan moeten ze dat accepteren meid. Het is jouw huis. En zonder alc. kan het ook berengezellig zijn hoor. Je doet het erg goed. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Heel goed Borrie, alles uitsluiten nu. Maar dat je je gestresst voelt begrijp ik heel goed, het is ook niet niets waar je nu allemaal doorheen moet. Ik blijf hopen dat het niet allemaal voor niets is en je over niet al te lange tijd, toch ook de vruchten mag plukken van al je werk. Dan weet je het waarvoor je het allemaal gedaan hebt:present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Borretje, je kiest voor jezelf! Goed bezig Iris ook trouwens,.... verjaardag op een fijne manier vieren, en geen kater als beloning Toppie!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Wat bedoel precies met zwak van jezelf, en de beuk erin Bor? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Borrie, ik log snel in voor jou. Ik vind je heel erg sterk. Je bent een kanjer Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Maar Borrie wat zou er gebeuren als je het niet uit de weg zou gaan? Als jij niet" zwak" zou zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aicha Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Bor, het heeft niets met zwakte te maken. Af en toe heeft je hoofd gewoon wat rust nodig om de zaken die je moet doen goed te kunnen doen. Wat voor een nut heeft het als je je jezelf voorbij loopt en de fout weer in gaat. Door jarenlang gebruik van alcohol heb je psychisch veel schade op gelopen. Dingen die vroeger vanzelfsprekend waren zijn dat nu niet meer. Vroeger kon ik de hele wereld aan maar door alle teleurstellingen in mijzelf ben ik onzeker geworden. Heeft veel tijd nodig om te herstellen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dune Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Borretje, Waarom ben je zo hard voor jezelf? jij maakt je keuzes om je trigger te vermijden. Daarmee heb je het heft in eigen hand genomen. Zelfkennis is een mooi iets toch..? vervolgens doe je er daadwerkelijk iets mee... dat vind ik buitengewoon positief. en als je je beter voelt, sterker bent, dan kan je de triggers wellicht beter facen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 16 september 2011 Rapport Share Geplaatst 16 september 2011 Jaap Iris Bor Jap Igor Lilly Susana Shahire Heleen Gaby Bol Aicha An Goed plan, ik doe ook mee. Borretje, ijzersterk van je hoor. Gevaarlijke triggers uit de weg gaan. We hoeven ons zelf geen geweld aan te doen. Je bent goed bezig Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden