Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


MarcelK1970

Aanbevolen berichten

Mijn naam is Marcel en een alcoholist sinds mijn 22e

Ik ben nu 42 en toe aan een nuchter bestaan.

Ondanks dat ik meerdere malen stoppogingen heb ondernomen zie ik nu meer als toen de ernst van de zaak in, hoewel ik dat toen ook zag maar met allerlei excuses iedereen het tegendeel probeerde te bewijzen.

Ik heb het vrij lang met 1 a 2 biertjes per dag kunnen doen maar ik besef me dat dat niet de weg is.

Ik ben de laatste tijd weer steeds meer gaan drinken met als apotheose dat mijn vriendin vertrokken is na een relatie van 16 jaar.

En ja, we hadden inmiddels een dochter van 3,5

als dat al geen wake-up call was dan was het wel de dagen erna waarin ik verschrikkelijk veel ben gaan drinken tot het punt dat mijn lichaam het niet meer aan kon.

Ik heb het bier aan de kant gezet en nu 4 dagen later en een lichaam die aan het detoxen is verder voel ik me vrij positief.

De reden dat ik hier nu post is dat ik op dit moment niemand heb om mee te praten behalve een vriendin die 10 uur vliegen verderop zit.

Ik zoek aan alle kanten houvast om dit vol te houden en eerlijk gezegd, ik ben er zelf nog nooit zo aan toe geweest om het vol te houden.

Ik hoop op een nuchter bestaan omdat ik mijn dochter haar vader terug wil geven, en dat ze op ieder moment van de dag langs kan komen zonder dat ik aan de alcohol zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marcel,

Van harte welkom op ons forum en heel goed dat je al 4 dagen niet meer gedronken hebt.

Dat houvast komt zeker wel weer terug joh. Naarmate je langer droog bent, krijg je meer en meer vertrouwen in jezelf terug. Als je maar probeerd om hier te blijven komen, ook als het even niet mee zit of als je een x valt.

Ben je ook al bij ditjes en datjes de dagdraad geweest? Daar zitten we zo'n beetje de hele dag en dat is onze virtuele huiskamer.

Ik zou zeggen heel veel suc6, schrijf veel van je af, en weet dat je niet alleen staat, want hier doen we het samen.:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Marcel,

Welkom en je verhaal is heel herkenbaar voor me. Een paar weken geleden heb ik me hier ook gemeld en kan me goed voorstellen hoe je je nu voelt.

Er wordt hier veel en vaak verwezen naar de dagdraad, en dat is prima. Meestal lees ik het vluchtig door maar persoonlijk kan ik er niet zo veel mee, maar alle beetjes helpen en sommigen hebben er blijkbaar veel steun aan. Alles is het proberen waard nietwaar?

Mocht ik iets kunnen betekenen... roep maar. We zitten in het zelfde schuitje nietwaar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Dylan.

En inderdaad de dagdraad is voor straks misschien wel iets als ik wat verder ben.

Er gebeurd nu veel met me zowel geestelijk als lichamelijk.

Maar hoe verder de dag komt hoe meer het gevoel er is dat ik het ga redden.

Ik neem het nu uur voor uur zoals het komt.

En als ik echt weer wat wil drinken neem ik water of sap en ga ik op de bank liggen.

Probeer ik te slapen.

Ik dank jullie hoe dan ook voor jullie reacties, erg fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kreeg vrij snel behoefte aan melk(procucten) terwijl ik dat nooit dronk. Heb opgezocht hoe dat zou kunnen en lijkt te maken te hebben met tekort aan vitamine b2. Bier geeft een (over)dosis daarvan. :-) Lichaam gaf het dus zelf al aan. Eerste verschijnsel: pijnlijke, schrale lippen.

Met name karnemelk staat dus nu steeds hoog op mijn boodschappenlijstje.

Ik stuur je even een pb met mijn mail-adres. Doe ermee wat wilt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dag beste Marcel,

Ook van mijnentwege een heel hartelijk welkom op dit forum.

Ik hoop dat je je snel thuis zal voelen en dat je er veel steun aan zal hebben.

Dat was bij mij toch het geval en ik ben ook nog maar enkele weken aangemeld.

En ik hoop je hier nog veel te lezen.

Vele groetjes, Frodo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcel, Welkom.

Je zit al in dag 4 van je detox!

Je klinkt positief en vastberaden.

Hou het vol. Want uiteindelijk zal je nuchterheid je zoveel

teruggeven!

Je hebt zelf gemerkt dat het een progressieve aard heeft.

De hoeveelheden alcohol worden alleen maar groter,

Je hebt een goede keus gemaakt.

We zijn hier allemaal om alcohol de baas te worden,

en te blijven. Heel veel succes met de eerste week!

Gwen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Marcel,

Welkom hier op het forum. Het is inderdaad goed om het van uur tot uur, en later van dag tot dag te bekijken. Je moest eens weten hoeveel relaties er te gronde zijn gegaan door de drank. Ik heb de mijne op het nippertje kunnen redden.

De beleving van "ditjes en datjes" is voor iedereen anders. Ik heb er veel aan me aan te sluiten bij het dagpact. Als je je naam eronder zet, beloof je dat je die dag niet zult drinken. 's Avonds meld je dan of je het gered hebt.

Ben je van plan het alleen te redden (met behulp van het forum) of ga je nog op zoek naar begeleiding? Ik heb de internetcursus gedaan van Tactive en dat heeft me veel inzicht gegeven in het hoe en waarom van mijn drinken.

Hoe je het ook wilt proberen, ik wens je veel succes en volharding. Mocht je struikelen, sta dan de volgende morgen weer op en leer ervan. Beter is om als je het moeilijk krijgt, naar het forum te komen voor steun en goede raad.

Zet hem op.

Lytse. :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcel, welkom ook

iets in je posting raakt me

iets kwetsbaars

ik weet niet precies wat.

Positief in elk geval

deze stap maken

en hopelijk ook blijven lezen en schrijven,

zelfs als je wat euforisch wordt en denkt

dat het wel meevalt, of juist depri wordt en denkt het wordt

nooit (meer) wat. Alles kan voorbij komen als je stopt met drinken

maar dat gebeurde misschien ook wel toen je nog wel dronk.

Zolang je in het hier en nu kan blijven

kun je kontakt houden met je innerlijke kracht

en juist die gaat je helpen.

veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt weer allemaal.

Maar helaas, na een telefoontje van mijn vriendin waarin duidelijk werd dat het niet meer goed komt heb ik toch weer naar de drank gegrepen.

Het gevoel dat het dan toch niets uitmaakt overmande me.

Gelukkig na een paar flesjes kwam ik weer bij zinnen zodat het bij 'maar' 6 flesjes bleef.

En dan heb ik een vraag.

Ik stond gisteren op het punt Campral te gaan slikken, dit had ik nog in huis van de vorige stoppoging alleen herrinerde me ik de bijsluiter dat het pas nut had het te gaan slikken na de detox en dat het de eerste 2 weken geen effect zou hebben.

Mijn toenmalige coach kon me daar ook geen bevredigend antwoord op geven.

Dus besloot ik het toen nog maar niet te gebruiken omdat ik nog aan het afbouwen was.

Ik ben de bijsluiter kwijt dus ik ben gaan zoeken op internet maar daar kon ik dat niet terug vinden.

Dus kreeg ik vannacht het idee om hier eens info te zoeken over campral en tot mijn verbazing wordt het ook voorgeschreven als mensen nog drinken.

Mijn vraag nu, heeft het nu wel of geen effect als je nog niet helemaal gestopt bent.

Ik heb er nu gewoon 2 genomen en ik zie wel of het later effect op me heeft, niet geschoten is altijd mis.

In ieder geval hardstikke bedankt voor jullie reacties weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Marcel, jammer

Vandaag is weer een nieuwe dag. Ga ervoor.

Yes, you can!

Ik heb ook campral geslikt,maar dronk er niet bij.

Als je erbij drinkt word je niet

doodziek maar ik denk niet dat het trek verminderd

terwijl je doordrinkt.

Neem iig contact op met je HA of verslavingsarts,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Gwen, en jazeker ik ga er vandaag gewoon weer voor!

Mijn dochter heeft een vader nodig!

Dat geeft me de kracht nu.

En ik was idd van plan morgen de huisarts te bellen want op dit moment ben ik alleen aan het aanklooien en alle hulp is welkom.

De verslavingsarts word lastig aangezien ik de vorige stoppoging aardig mijn glazen in heb gegooid door geen contact op te nemen met mijn coach.

Het word een mooie dag, iedereen heel veel plezier!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Madelief.

Mijn dochter is me alles waard.

Het is me er alles aan gelegen om haar gelukkig te maken.

Dit was ook al zo voordat ze vertrokken alleen werd voor mij de realiteit helaas vertroebeld door dat smerige gif.

Gelukkig kan ik zeggen dat ik mijn werk nog heb zodat ik in iedergeval in staat ben om er ook financieel voor haar te zijn.

Ook mijn werk is een stok achter de deur, raak ik dat kwijt dan weet ik het ook niet meer.

Maar gelukkig heb ik een begrijpende baas.

Het is inmiddels 1 uur in de middag en de trek blijft vooralsnog weg.

Het lijkt er op dat die Campral dan toch iets werkt, al is het maar als placebo.

Groetjes allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...