niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 om een tip te geven, Alge.... je kunt misschien eens goed luisteren naar hoe anderen dat hebben gedaan.... of zoals ze tegen mij zeiden destijds... als jij wilt bereiken wat wij hebben bereikt, zul je ook moeten doen wat wij hebben gedaan... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Ik ben het eens wat betreft hoeveelheid met Woman. Zeker als het op het stoppen (in de zin van niet drinken de eerste dagen) aankomt. Wat betreft een verslaving, tja die kan ook bestaan uit het nuttigen van drie drankjes elke dag. En dan is het inderdaad hetzelfde. Zeg maar even moeilijk om het vol te houden. Miss het verschil ook tss geestelijke en lichaamlijke verslaving. Waarbij zaken zoals librium, gebruikt om de lichamelijke verslaving te stoppen , op zich een goed middel kan zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Hannah, je zult ook best gelijk hebben.... maar ik beperk het tot mezelf.... ik kreeg ineens een berg mee van de huis, seresta dan, om het verder maar uit te zoeken...gevolg, 16 jaar verslaafd... en dat gun ik een ander niet... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Goedemorgen overigens.... Voel me beetje raar vandaag, maar ja dat heb ik wel vaker als ik net wakker ben :s Eerst maar eens in bad beetje poedelen en spatteren. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Originally posted by: AnJa ik doe ook mee, en moest er weer serieus over nadenken.Wat een zucht deze dagen, is gister begonnen.Gisteravond ging alles goed, maar dat heeft meer met geluk te maken danmijn eigen wil.Bah, ik baal even van mezelf.quote> Nee hoor An, dat heeft toch te maken met je eigen wil, anders had je wel gedronken. Dus denk ik dat het niet goed is om te balen maar te kijken naar dat je het toch gered hebt meis. Chapeau en een dikke Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Originally posted by: An Originally posted by: lien2206die DENKT alcohol nodig te hebben om te functionerenquote> Lien als je lijf vergiftigd is met alcohol dan heb je gewoon alcohol nodig om verder te kunnen functioneren. Dus het is niet zomaar denken, het is dan een lichamelijke aandoening.is dat echt zo, ik dacht altijd dat het tussen mijn oren zat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Als je levensgevaarlijk drinkt is het niet verstandig op je eigen houtje ineens cold turkey te stoppen, fysiek gezien. Dan heb je echt wel opname en begeleiding met medicijnen nodig. Originally posted by: niwi@Alge, ik ben van de ene op de andere dag gestopt.. @woman, ja, je hebt ook gelijk, maar als het me gaat om het stoppen was dat voor mij niet belangrijk...hoeveel en wat.... dan was het meer noodzaak.... quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 toen ik stopte had ik al die chronische verslaving aan kalmeringspillen, dus het stoppen met drinken viel op zich nogal mee... maar om daarna met die pillen te stoppen is een heter hangijzer geweest... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Ik ben trouwens ook blij dat de dagpact weer gewoon hier loopt en niet op een appart draadje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 op dit moment is het, denk ik, belangrijker om Lien en Alge op weg te helpen en eventueel andere die dat nodig hebben en dan is een discussie over de hoeveelheid en de werking van medicijnen niet zo belangrijk...denk ik toch maar dat is mijn mening Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Aljezira, ik denk dat dat ook nogal van persoon tot persoon kan verschillen. Een vriendin van mij (waarmee het nu heel goed gaat) dronk ooit tot wel twee flessen vodca per dag. Ze is ook zo boem bats gestopt. Aangenaam was het niet (trillen, kokhalzen, braken, onrust, zweten, hartkloppingen..). Ikzelf heb van het stoppen op zich ook niet zo heel veel last. De eerste keer dat ik hier kwam iets meer, toen dronk ik tot wel drie flessen wijn per dag ook. Iets meer wil zeggen, onrust en slecht slapen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 ok Hannah als het niet te verwarrend wordt dan... maar ik ben alcoholist, geen dokter en daar bedoel ik dan mee, ik kan vertellen hoe het mij vergaan is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Mogguh, lijsters. Soothe, leuk dat je er weer bent. Hier ook in 2007 cold turkey gestopt, 3 maanden. Met de hierboven beschreven verschijnselen. Nu 'n minderaar die er sterk over denkt dat minderen te minderen, in de zin van nog minder. Zo blijft het 'n gevecht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Even een vraagje, ik ben zo onrustig, zit nu op mijn werk, maar zou het liefste lekker naar huis gaan en lekker slapen, Het lijkt wel of ik steeds vermoeider wordt!! Is dit herkenbaar, of zit ik te zeuren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 lekker badderen heerlijk, je mag mijn badeentjes wel lenen hoor kwek;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Lien, ik heb dat nog dagelijks op mijn werk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Hoi Haddock. Leuk hè. Vinikook. Goed je te zien, ouwe knakkert. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Nee hoor Lien je zeurt helemaal niet. Het is heel normaal dat je onrustig wordt. Misschien dat je lichaam snakt naar de alcohol. Je bent zo lang gewend om te drinken. Daardoor wordt het lichaam onrustig als het geen alcohol krijgt. Zo ook met je geest. Verder zou het kunnen zijn dat er ook een hoop onrust uit komt die je vroeger onderdrukt hebt door de drank. Het is dus uitzitten en proberen te kijken waar die onrust vandaan komt. Ontspanniingsoefeningen willen ook nog wel eens helpen. Haddock zou het niet makkelijker voor je zijn om te proberen helemaal te stoppen? Zo blijf je je verslaving toch een heel eind in stand houden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 En hoe ga je daar dan mee om? lijkt wel of ik wil gaan slapen om vanavond de strijd aan te gaan!!! dat ik me moet voorbereiden op...... geen idee, voelt niet fijn Altijd die onrust!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Zeker waar,Bol. En Lien, ik was eerst ook doodmoe. Nu ga ik ook wat doen, later.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 lien is herkenbaar hoor. je lichaam moet weer herstellen en dat kost energie je voelt je vermoeit, maar dat gaat weer over hoor. en geen hazeslaapjes doen tussendoor hoor. vanavond lekker op tijd naar bed. hoef je ook niet te drinken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 ik hoor hier kleine piepjes en zie grote ogen vol verwachting.......... nou maar eventjes naar buiten dan, het is tenslotte dierendag dus extra verwennen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lien2206 Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 @Igor, geen hazeslaapjes????? :huh:wildejuist naar huis gaan om te gaan liggen!! kan me hier toch niet concentreren. en wat voor 4 viervoeter heb jij? Ik ga nu ook maar ff met mijn hond lopen, leid ook weer af Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Die Woman, Thuis nog omkachelen met wijn. Mooi gezegd. Omkachelen, dat onthoud ik. Ik kachelde ook vaak om, van het één naar het ander. De vroegere omkachelaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 4 oktober 2011 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2011 Van alcohol drinken werd ik juist passief en niet bepaald productief. De 'roes' nu is helderheid van geest en lichaam. Onverwachte bezoekers en telefoontjes gerust kunnen verwelkomen of beantwoorden. Niet meer elke dag de zorgen om drank in huis te halen. Niet meer hoeven te liegen of verbergen. Bij mezelf kunnen blijven en trots zijn op wie ik nu ben zonder drank, zonder afhankelijkheid. En ja, bier, wijn of jenever, de gemene deler is en blijft die alcohol. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden