Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 oktober 2011


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 521
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Morgen alleen maar beter moet je maar deken!

Toch blijft het me verbazen dat die gedachte om soms gewoon weer even te gaan drinken zo lang blijft hangen.

Hoor dat velen onder ons die gedachte toch heel vaak hebben.

Ok na maanden en jaren droogstaan!

Weten allemaal dat dat geen optie is maar toch gaan er ook vele onder ons voor de bijl!

Altijd op je hoede blijven dus.....pffff vermoeiend is het wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Mea Culpa[/
Ik denk aan dat moment dat ik thuis kom en een koud rosétje inschenk, die smaak.. dat gevoel.... het voelt als een drang.
quote>


Mea, het is denk niet zozeer de drang dan wel de gewoonte bij het thuiskomen
ik begon met meteen een kop thee bij het koken ernaast te zetten ipv de fles wijn
het is de omschakeling van de ene naar de nadere gewoonte die even eigen moet worden.
Dus vanmiddag alvast wat anders gaan verzinnen voor als je thuis komt!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mea Culpa,Yajala

Het is niet zo vermoeiend hoor.

Valt best mee.

Ik ga en sta overal, ook waar drank is.

Ik moet de eerste niet nemen, dus niet denken oh het kan wel.

Beetje scherp blijven, meer niet.

De drama's waren vermoeiender.

Een uitputtingsslag was het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb een bad

Ik ga elke dag in bad.

Psych regelt een telefonische afspraak voor me met een psychiater, dan kan hij me hopelijk diclofenac voorschrijven.

Wacht op teruggebeld worden.

Originally posted by: yajala

Heb je een bad woman?

Misschien is dat wel even lekker tegen de pijn?

Lekker een warm bad nemen?quote>

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teun heel veel sterkte vanmiddag. Kom je nog ff vertellen hoe het afgelopen is?

Mea als je thuis komt ga dan gelijk iets eten al is het maar boillon maar zorg dat er iets in je maag zit. En zodra je kan kom dan naar de virt. huiskamer zodat je er over kan praten.

Hannah je voelt je rot omdat je iemand niet te pakken kan krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Mea Culpa

Ik denk aan dat moment dat ik thuis kom en een koud rosétje inschenk, die smaak.. dat gevoel.... het voelt als een drang.

En het is zo stom, ik weet dat het alleen maar ellende oplevert, er zitten totaal geen voordelen aan dat wijntje maar toch schreeuwt mijn lichaam om die vieze troep.
Pfff ik hoop dat ik het vandaag weer ga redden.quote>


Door aan die eerste gedachte vast te houden is de helft al gedaan. Zo gauw je thuis bent alleen nog inschenken en drinken.. klaar. Je eigen gedachten/wensen je richting laten bepalen, ongeacht de gevolgen.
Maar die tweede gedachte, weten dat het "stom" is en alleen maar ellende oplevert, is veel nuttiger om de aandacht op te richten. Deze gedachte wordt weliswaar verdrongen door de eerste, maar door voor jezelf moed te vragen om het eens helemaal anders te doen dan waar je lichaam om schreeuwt (dat immers verslaafd is) is het mogelijk jezelf te overstijgen en baas te zijn over je verslaving.

Je zult versteld staan van de voldoening en kracht die het je geeft, nadat je je eerst hopeloos zielig en hard voor jezelf vindt, als je eens de minder makkelijke weg neemt en niet toegeeft aan het meest verleidelijke en voor de hand liggende.

Mij helpt het als ik me verheug op de verbazing over mezelf die ik bij mezelf teweeg kan brengen door simpele, voor mezelf onmogelijk geachte dingen te doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijzelf is die drang te gaan drinken heel sterk afgenomen Mea. Maar het zou voor velen gemakkelijker zijn als ze het verleden met de drank, zo levendig weer terug zouden kunnen halen. de angst de schrik, de ellende, alles wat je kapot gemaakt hebt, de katers enz. dat je er gelijk weer van genezen bent.

Als je je, als je trek hebt, daar op concentreerd is de trek zo weg. Maar een volle maag helpt echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeienmiddag allemaal

moet om twee uur tot drie uur ongeveer een liter water weg werken...bah

krijg namelijk een echo van me organen

met een fles wijn in een uur zou ik geen moeite hebben..tenminste 9 maanden geleden dan...

maarja wat moet dat moet

jopie

dat is alweer 9 maanden geleden

ja was wel geschrokken toen en was ook haast weg gebleven

ik dacht was is dat voor een gek oud mens

maar je bood een tijdje daarna je excuus aan en ik leerde jou steeds iets beter kennen

je blijf wel een beetje apart hoor maar dat geef niet;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...