bolletje Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Originally posted by: borretjeDie kers op de taart is voor mij natuurlijk he?Voor mijn 27 daagjes:Dquote> Voor jou heb ik ook nog roombotercake, weet je wel die ouderwetse. Daar doe ik dan een flinke dot slagroom op en daar kun je dan lekker van smikkelen want zolang niet gedronken is een groot compl. waard. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Ya! dank je voor de uitleg! Wat mooi geschreven!! Super zeg ontbijt op bed....kreeg er kippenvel van! Je mag terecht heel trots op jezelf zijn! Fleur en Bor jullie ook proficiat! Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Eks en Yaya van harte met 1 jaar, ik vind het heel mooi dat het jullie gelukt is. Iemand zei eens tegen me het tweede jaar wordt makkelijker want dan heb je alles of bijna alles al eens zonder drank gedaan. Dat vond ik idd het tweede jaar wel een handige opsteker als ik het moeilijk kreeg zei ik tegen mezelf: kom op je hebt het al een keer zonder drank gedaan, dat kan je nu ook. Gefeliciteerd :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Fleur 8 maanden, mooi, ik vond 8 maanden een moeilijke, net er tussen in, lang genoeg om misschien weer wat te kunnen drinken, te kort om het echt als veilig te zien. Maar goed, sla die twijfelfase maar over, gewoon lekker zo doorgaan :present::present: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 voor Ya, Eks en Fleur Van harte gefeliciteerd met jullie mijlpalen, ik neem mijn hoed voor jullie af, en ik hoop jullie nu e i n d e l i j k eens te mogen volgen, ik ga ervoor! Gaby allen een hele fijne dag gewenst! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Diesel Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Ja Yala,mooi uit je hart geschreven, taart waardig idd ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 ik vond je redevoering ontroerend en herkenbaar, Yajala.... toch maar de kracht van de herhaling... nuchterheid is een beloning... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Akelei heb je vanochtend al gegeten? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Falen Akelei?? Heee hou eens op, ieder hier van ons is gelijk,de een staat langer droog dan de ander maar elke dag is er eentje hoor! En die 3 weken van jou zijn net zo knap als mijn jaar en de bijna 2 jaar van Bol en NIWI met z,n al heel lang!. Maar ook Sha die weer opnieuw begint en onze Bor! Niks falen,we zijn hier met z,n allen niet voor niets,allemaal bewust dat we een probleem hebben! En elke dag strijden we verder en komen we een stapje dichterbij! Kop op Akelei!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 BE PROUD OF YOURSELFE:heart: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 zo herkenbaar akelei, ik viel ook altijd na 2-4 weken weer terug, heb 1x 3 maanden niets gedronken, toch weer begonnen, en waarom? uit onmacht, dingen die ik niet in de hand had, zo mooi beschreven in de laatste zin van het gebed om Kalmte Heer geef mij Kalmte om te aanvaarden wat ik niet kan veranderen, Moed, om te veranderen wat ik kan veranderen, en Wijsheid om hierin onderscheid te maken ik kon niet loslaten... ik bleef mezelf onderdompelen in mijn eigen ellende, en daardoor werd het natuurlijk niet beter, en wat heb ik ermee bereikt? ik voel me angstig en dat gevoel wil ik dempen met bier, wat me weer angstig maakt.... blabla en de cirkel is weer rond Gister heeft N de relatie met mij verbroken, dat is goed zo, dat voelde ik meteen gister, heb wel sigaretten gehaald (vies hoor dat roken, maar zo zie je maar wat verslaving met me doet, alsof zo'n sigaret me zal helpen ) ik weet dat het beter is, er is nu duidelijkheid en dus heb ik niet langer meer een excuus om te zuipen, omdat er weer eens misverstanden tussen ons waren, normaliter had ik het op een zuipen gezet, arme ik, maar dan kom ik geen steek verder, juist als ik verder wil komen, zal ik hier nuchter doorheen moeten, en ik heb het vaker gezegd, maar ik hoop echt dat ik nu de kracht vindt, vandaag 6 dagen droog, en al dat ik wil en niet wil is zuipen, maar als ik dat ga doen vergooi ik alles, ik heb best een goed leven, ik wil dat niet nog meer verknoeien, ik moet gewoon niet drinken, N in Liefde loslaten, en dag voor dag kijken, dat valt te overzien, niet in mijn ellende blijven hangen, lang genoeg gedaan, ik geef mezelf een schop onder m'n kont, verdorie, ik mag er zijn, ik hoef die angst niet te hebben, en elke dag dat ik niet drink, wordt die angst minder, dat is mijn nieuwe mantra, trouwens ook een hele goede methode tegen liefdesverdriet, ik heb er zoveel op gezopen, heeft nooit geholpen, dus ga het nu eens anders aanpakken, refu zit er al in sterkte akelei Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Akelei probeer niet naar je falen te kijken maar naar wat wel lukt, als ik alleen naar m’n falen zou kijken kan ik mezelf tot op de grond afbreken. Gewoon kalm aan, doel stellen, als je alleen maar niet drinkt heb je het vandaag goed gedaan, de rest komt wel en op een gegeven moment lukken meer dingen wel en wordt het faalgevoel minder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Originally posted by: Gaby ik heb er zoveel op gezopen, heeft nooit geholpen, dit is zo eenvoudig geredeneerd, maar o zo effectiefom er niet meer aan te beginnen...het heeft toch geen nut...het helpt zoveel als een pleister op een houten been... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dhen Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 mooi Gaby dat je dit nuchter aan wil gaan, dapper Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Borreke, het is aan jou om dat draadje dan dikker te maken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 En nu toch weer een stukje verder Bor! Hoe moeilijk je het ook hebt gehad,hoeveel trek er ook was....die 3 weken ben je mooi voorbij en zie.....we zitten al bij week 4!! We gaan niet weer terug maar verder naar 5 he!! Wijfie.....zo herkenbaar die vrachtwagens,ik vind het ook meeega eng! Ben al niet zon fan van de snelwg maar tussen die vrachtwagens door is echt een hell ja! ppffff Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Drinken werkt nooit. Het is als met je kop tegen de muur bonken als je hoofdpijn hebt. Zou het minder worden? Alle ellende-rampen- toestanden, die nu eenmaal des levens zijn, worden tot megaproporties uitvergroot. Er wordt minder aan oplossingen gewerkt. De bekende drankjank. Wordt het ineens leuk, nee niet altijd. En wat is leuk? De één is blij met de kleine dingen, de ander heeft nooit genoeg. Kijk naar de natuur, zie de mooie herfskleuren, buig wat mee en houdt het vandaag droog. Dat moet toch te doen zijn. Morgen een nieuwe dag en die heet dan weer vandaag. Etc Etc! Mijn twee centjes. Actie, ook hier! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Groet, genoeg voor vandaag. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Originally posted by: dhenmooi Gaby dat je dit nuchter aan wil gaan, dapper quote> Dhen, dronken en verzopen heb ik al zo vaak mijn ''verdriet'' proberen op te lossen, ben er gen steek mee verder gekomen, het is net wat Niwi zegt,het is als een pleister op een houten been, ik ga/moet/WIL dit nuchter aangaan, weet je , ik heb zoveel boeken gelezen hoe of dat het moet, zoveel therapieen gevolgd, ik weet het wel inmiddels, en nu is aan mij om het eens in de praktijk uit te gaan voeren, ik wil weer trots zijn op mezelf, ben God ook wel heel dankbaar, dat ik dit nu zo duidelijk voel hoor, had ik ook niet kunnen denken... is wonderlijk.... maar dit cadeau ga ik niet verpesten!Thanx Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PROUD2BME Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Gaby:heart: mooi!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 yaja mooi beschreven. gaby zet 'm op meid je kunt het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
igor Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 ik ben weer weg...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
zoermuis Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Ekstertje en Yajala :DB):musicnote: KLASSE MEIDEN!!!!!!! Fleurtje :heart::light::sun: Ikzelf heb vanavond mijn feestje bij de AA vanwege mijn 1e droge jaar. Partner gaat mee! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Ekstertje en Yajala samen een mijlpaal gehaald gefeliciteerd Fleurke ook weer een maand erbij :present::present::present::present: Soothe, veel plezier vanavond met je etentje en concert En voor alle andere dappere dodo's Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 1 november 2011 Rapport Share Geplaatst 1 november 2011 Desi! Proficiat!! Geniet van je welverdiende avond!!!! Tine P.s. Bor ik herken die gedachte.... Inderdaad niet aan toe geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden