Spring naar bijdragen

Maandag 14 november.

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 197
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Bol heb je dan per complex een grote kliko met meerdere huishoudens ofzo ? Ik vind dat bespottelijk veel hoor 14 euro voor volle bak, dan zou ik dat wekelijks moeten betalen zeg.

Dan heb ik 1 x per 2 weken al 1 vol met de hondenpoep alleen, want groente enzo op composthoop en blikjes idd voor oud ijzer en dus aleen plastic enzo in gewone kliko en papier wordt verbrand maar dan ook nog 1x in de 2 weken een volle hoor. Nou ja apart verhaal weer over het huishouden zo ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Jessy,

Wat goed van je dat je niets gekocht hebt in de supermarkt, ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat kan zijn

Het is niet raar dat je bang bent om het niet vol te houden, je hebt afstand gedaan van een ‘vriend’

Je moet nu voor de momenten dat je anders de wijn pakte een andere invulling gaan geven

Maar ook dat gaat binnen de kortste keren dan een gewoonte worden en weet je bijna niet beter

Je moet het even de tijd geven, je bent vandaag met je tweede dag bezig :present:

En zoals je schrijft heb je vandaag een superfijne dag gehad met een helder hoofd

Dat moet je goed voor ogen houden!!

Verjaardagen zullen in het begin misschien wennen zijn net als een avondje met vriendinnen

Maar je zult zien dat je super trots op jezelf bent als je dan niet gedronken hebt

En evengoed kan het gezellig zijn zonder drank

Tegenwoordig ga ik wel bij dat soort gelegenheden wat eerder weg, geen zin in die lallende mensen

Vroeger stond ik net zo hard zelf mee te lallen, nu zie ik hoe dom het eigenlijk is, geen zinnig woord komt er uiteindelijk meer uit

En jij staat de volgende dag weer fris op, zij met een fikse kater en de halve dag verslapen :D

Maar waarom staat er evengoed wel andere drank nog in huis?

Nu vind je het niet lekker, maar kijk uit…een verslaving is een verslaving…de alcohol!!

Als ik jou was zou ik toch ook die drank ergens dumpen?!

Shahire :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee hoor Fido, ik ben niet jarig binnenkort, maar het zijn allemaal vragen die ik mezelf nu stel. Omdat wijn/alcohol er "zo bij hoort". Maar ik moet proberen het om te draaien en de positieve kant ervan te zien. Me fitter voelen, helder zijn, me niet meer te hoeven schamen voor mezelf de volgende dag. Gewoon 's avonds gaan sporten of even ergens op bezoek. Dat doe ik niet al omdat ik om 8 uur 's avonds een halve of hele fles wijn op had of wilde drinken enz.

Albert ik hoop dat er een tijd komt dat ik zo kan denken als jij. Dat lijkt me zo bevrijdend!

Jootje wat ben jij goed bezig, echt petje af.

Oh ja, ik heb tijd over vanavond, ik ben helder en ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Het voelt onrustig en toch ben ik moe.

Vanavond maar vroeg mijn bed in denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Fido, dat is waar wat je zegt, het is beter om het per dag te doen.

Shahire, wat een fijn antwoord, heel verhelderend. De vragen duikelen nu door mijn hoofd en het hoopt zich op als een grote berg. Maar goed alcohol is ook jaren een gewoonte van me geweest en de laatste jaren ben ik daarin flink doorgeslagen. En ja ik zag het als vriend, als rustpunt, maar dat is het niet. Het sloopt je lichaam, je denken en je gevoel. Als ik vergelijk hoe ik gistermorgen wakker werd en vanmorgen. Een wereld van verschil. En het kan alleen maar beter worden toch?

Ik giet zo eerst de andere alcohol door de gootsteen, huppakee weg met die troep!

Fijne avond en welterusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Fido, en ik blijf zeker meeschrijven. Ik vind jullie zo'n steun, het is echt fijn om mijn onzekerheden te kunnen zeggen. Dat geeft energie om door te gaan. En ook al gaan we een keer onderuit, weer opstaan en doorgaan toch?

Ik ga lekker slapen, eerst een kruidenthee en dan lekker onder de wol naar een nieuwe heldere dag.

Lekker slappen allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jessy je klinkt strijdlustig joh, heel goei zeg en dat ondandanks al die vragen die idd door je hoofd gaan. Zo zat ik een maand geleden ook en zag enorm tegen een feest en een bruiloft op. Zou ik mezelf wel in de hand kunnen houden enzo. Maar denk aan hoe je je dan nu voelt en hoe ellndig met alcohol "the morning after" en vaak zal e het ook zien dat er toch ook mensen zijn die het ontzettend respecteren dat wat je probeert. Dus maak je daar nu nog niet druk om hoor, komt allemaal wel.

Sterkte en sukses meiz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...