anders Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Dus echte mensen die meeleven en die er zijn BESTAAN NOG. Toch fijn te weten. Dat wou ik even kwijt! Dank je Madelief!!!! en dit komt ook uit de grond van mijn hartje ook. Nou ik ga de kou in nu. brrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Goedemorgen allemaal, hier ook een hele kleine wereld, wat een mist. Sha, goed dat je naar de HA gaat, respect! Geertje, recht zo die gaat! Je kunt ook kerstebomen kopen die je aan de muur kunt hangen. Dat zag ik gister in de frokneijB. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Goede morgen allemaal, hier in het zuiden ook superkoud. Maar toch maar genieten van mijn vrije dag en straks effe met dochter naar de markt. Vandaag begint mijn 13e dag zonder alcohol en ik ga hem zeker niet verprutsen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 klinkt misschien heel stom, maar het idee dat ik dit jaar niet meer hoef te drinken geeft me nu al rust natuurlijk maak ik dat zelf uit, maar mijn hersentjes zijn nu nog teveel alco gericht, en dan vooral december, ik was er een ster in om me heel down te voelen met kerst, zielig en alleen, dus drank, veel drank, dat ''mocht'' ik dit jaar ook, want hee met kerst, hoe moet ik daar anders doorheen, maar als IK een ander Leven wil, zal IK moeten veranderen, dus ook met kerst, dus gelukkig heb ik me nu redelijk ''safe'' gesteld voor de kerst, ben paar daagjes weg, en 2e kerstdag werken, daarna naar de sauna, en die avond maar even uitzitten, alhoewel ik me er van de week op betrapte dat ik alweer aan het ''onderhandelen'' was over 2e kerstdag :( ik las gister bij ''wie is wie'' nog even het stukje van Patrick, en dat gaf me wel een hele sterke boost, hij is nu 7 maanden droog, en voelt zich stukken beter, ik kan daar heel niet over meepraten omdat ik me steeds weer laat gaan :$ 3 weken droog en hoppa daar gaat ze weer, wat wil ik nu eigenlijk???? dus ik wil het ook eens een kans geven, langere tijd stoppen, dat vele terugvallen, sloopt me, elke dag weer die strijd, dat wil ik niet meer, kijk als ik gewoon lekker 1x in de 3 weken een keer dronken wordt is er niets aan het handje, maar bij mij is het meteen weer elke dag een gevecht, en al drink ik dan niet, ik denk niet dat andere mensen die 1x in de3 weken dronken worden, s'ochtends bij het opstaan al aan bier denken , dus heel blij met mijn ''de rest van het jaar'' pact Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 dit is héél herkenbaar gabs; als ik 1 x in de 3 weken "lekker" dronken zou worden, dan mocht het dus. Maar ik ken echt niemand die het daar bij kan laten, want het verslavingsmechanisme is juist dat het lichaam steeds meer nodig heeft om hetzelfde te bereiken. En de verslaving van de psyche is in mijn ervaring nòg sterker, die is er, al of niet bewust, wel elke dag mee bezig, zolang ik m nog voed. Vandaar die rust ook denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Anders, nog ingelogd: veel sterkte meis en een goed herstel. Fijn dat je steun had/hebt. en nu spinnen voor de vit. e(ndorfientjes) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 je vraag...wat wil ik nu eigenlijk ? Gaby... waarom zou je nu steeds iets proberen te doen waar je zelf van weet dat je het niet kunt...?? in feite geef je zelf het antwoord ook al...het sloopt je... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gaby Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Precies Jane, dus dat doe ik dan maar niet mee he ik heb een draadje aangemaakt, voor de rest van het jaar pact, wat fijn dat jullie meedoen:present: en nu heel snel naar mijn werk fijne dag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Anders, ik weet nog dat Madelief erover schreef pas geleden ze was erg begaan met je! Voor de refu heb ik morgen om 8.10 een afspraak kon vandaag niet (bel je om 5 over 8 ) maar vandaag neem ik de eerste niet en boodschappen hoef ik ook niet te doen dus nog even een dagje wachten maar de afspraak staat Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Lieve Anders! Je hebt het ook verdiend he? En ik ben er voor je omdat je een echte lieverd ben! Jammer dat we zover van elkaar wonen. Maar oke, daar is niet veel aan te doen. Doe rustig aan, je wil te snel en teveel!! Moedig hoe je je er doorheen slaat! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Gaby, ik slik ook veel mineralen en vitaminen en ben toch ook heel moe hoor. 's avonds tegen 20.00 uur is het al gebeurd met mij, heb dan veel last van geluiden en kan weinig hebben. Ik ga ook vroeg naar bed, 21.30/22.00 uur lig ik er echt in. En erg goed dat pact van je! Ik denk er nog even over na, eks zou zeggen: je houdt een slag om de arm:$ Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Josje, als je nu toch niet meer wilt drinken.... kun je wel meedoen ook... zonder slag om de arm... zo hou je de deur wel op een kiertje, denk ik... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Hey Hannah, al zo vroeg op Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Josje Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Ik weet het Niwi.. maar ik kan het nu echt nog even niet.. even laten bezinken. Maar jij zet me altijd aan het denken, blijven doen hoor! Ik heb veel aan jou. Soms is het maar een zinnetje en ben je je misschien zelf niet eens bewust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Zolang ik moeten vechten tegen de trek in alcohol, zal ik nooit 1x in de 3 weken kunnen drinken. En ook al hoef ik nu niet meer te vechten, zodra ik dat knopje zou omdraaien en de gedachte zou hebben nou vooruit laat ik het weer eens proberen, kom ik weer in die mallemolen terecht. Dan begint het gevecht weer van voren af aan. Dat is mij te link dus probeer ik niet meer aan die knop te komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 den bolletje se... het gaat misschien meer om het aanvaarden dan om het vechten ...??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Den Niwi se, maar bij mij kwam het aanvaarden pas een tijd daarna. Ik merkte dat ik eerst moest vechten tegen mijn trek. Eerst die andere wereld weer moest leren te zien. Pas toen ik die zag, accepteerde, kon aanvaarden merkte ik dat die trek niet zo vaak meer voor kwam. Er moet eigenlijk iets moois tegenover die trek staan. Toen werd het voor mij wat makkelijker. De realiteit aanvaarden zonder daarvoor te vluchten. En daar is toch veel moed voor nodig. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 het mooie wat er tegenover trek staat is een blije nuchterheid, bolletje... voor mij dan toch.... en waarom zou ik nog de realiteit willen ontvluchten als ik besef dat ik dan aan de drank ten onder ga...??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Goedemorgen allemaal, Pas maar op Jaap.. Een doorgewinterde HR-man of -vrouw prikt daar zo door heen als je de boel voor de gek houdt... @bolletje, niet vreemd hoor. Om eerlijk te zijn had ik gisteren ook mijn kerstversiering (ik heb geen boom, maar hang wat zelfgemaakte kerstspullen op van mijn zusje) geïnstalleerd, maar weer weggehaald... want het was toch wel erg vroeg in het jaar. En die ene andere man met witte baard is ook nog niet langs geweest. Maar je hebt wel gelijk, en ik ga het ook maar doen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Originally posted by: niwihet mooie wat er tegenover trek staat is een blije nuchterheid, bolletje...voor mij dan toch....en waarom zou ik nog de realiteit willen ontvluchtenals ik besef dat ik dan aan de drank ten onder ga...???quote> Goeie morgen Joris.Ik denk Niwi dat er voor mij maar één ding belangrijk is, en dat is acceptatie. Accepteren dat ik nooit meer kan drinken. Dat was voor mij het belangrijkste. Toen ik dat besef kreeg kon ik aan de verandering beginnen.En o ik heb heus ook wel gedachten gehad van, zou ik niet eens? Ik sta nu al zo lang droog ik kan toch wel enz. maar dat heb ik al vaak uit geprobeerd, ik weet gewoon dat dat niet werkt bij mij. Ik wil mezelf niet meer voor de gek houden. Ik kan gewoon niet drinken ook niet sociaal. Dan ga ik de vernieling in. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Goeie morgen lieve Borrie. Hoe gaat het met slapen meisie? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Goede morgen!! Mooi geschreven Bolletje! Inderdaad Niwi tegenover trek staat blije nuchterheid!! Ik krijg zo bezoek.....toen ik weer dronk moest ik nu een smoes verzinnen omdat ik me niet fit voelde.....nu heb ik de koffie klaar Zo, ben blij het hele heftige van de trek is weg... Gisteren 1 maand droog! Dag lieve mensen!! Tine Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Hey Gaby, Ik doe ook graag mee met jouw "rest van het jaar pact inclusief die verraderlijke feestdagen". Jouw verhaal over dat die 'terugvallen je slopen' hebben mij weer kracht gegeven. Zo kan het ook werken hé!? Dankjewel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Hannah, je had het over knuffie thanks, ik zou haar nog mailen (oeps) zal meteen vragen waar ze is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Shahire Geplaatst 14 november 2011 Rapport Share Geplaatst 14 november 2011 Tine 1 maand droog top!! dat is zeker even een slingertje waard!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden