Spring naar bijdragen

Maandag 28 november 2011


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

Dat kan zo zijn Kirk, maar soms is dus idd zo dat stoppen dan veiliger aanvoelt, terwijl je als stopper misschien dat niet zo ziet. Maar dat minderen moeilijker is voor de meeste dat snap ik heel goed. Weet ook niet of het mij lukt hoor. Begin van het jaar lukte mij het niet, maar zag zelf toen ook de noodzaak er nog niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by: kirky
Originally posted by: borretje


Wat is dat nu dan steeds?
We minderen, maar minderen meer?
Eigenlijk stoppers dan?..toch?
Huh?

Ik kan het niet begrijpen..lukt me niet.quote>


ik zal eens een poging wagen .

in eerste instantie meld men zich hier om te minderen met alcohol , gaande weg ervaart men dat dat geen gemakkelijke weg is en krijgt men een aantal terugvallen .
daarop wordt dan besloten om niet meer te minderen maar om geheel te stoppen .quote>


Uhm......

Quote van mijzelf:
Hopelijk begrijpen jullie me goed. Ik ben me zeer bewust dat voor sommigen niet drinken de enige oplossing is. Misschien hoor ik daar ook bij. De tijd zal het leren.
Maar voorlopig sluit ik minderen niet uit. Da's alles...





Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Hannah1
Even voor Fleur,

Heel veel suxes morgen en hoop dat het je allemaal mee mag vallen!
quote>


Ach ja ook hiervandaanb sterkte en blijf jezelf, dus scheten laten mag ook
In jouw geval is het bijna verplichting hoor ;)
Trouwens Fleur je bent toch nie op je bekkie gevallen, dus vermaak de mensen daar zoals je ons zomzzz ook kan vermaken. sukses meissie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond dat ik al knap wat weg kon werken maar 16 halve liters. PFFFTTTTTTTTT. Maar ja ik begon ook altijd s'middags naar binnen te werken.

Welkom terug Toine.:)

Jemigh zeg nu pas bij gelezen, wat is er vanmiddag veel geschreven. Goed dat er duidelijk is wat de minderaars voelen en ervaren.

Soms vind ik het heel moeilijk te geloven, en dat komt omdat ik het zelf niet zou kunnen, en denk dan dat een ander het ook niet kan. Stom zo te denken maar op een of andre manier lukt het me niet om me te verplaatsen in minderaars, terwijl ik me normaal gesproken heel makkelijk kan verplaatsen in anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede avond luitjes,

Wat is er veeeeel geschreven.

En wat een indrukwekkende dingen!

Ik pik er even wat uit,

hoop anderen niet tekort te doen:

@ topper: wat een verdriet lees ik achter je

woorden van gisteren. Hoop dat het vandaag

niet al te zwaar voor je was!

@ Soothe: heb COPD even opgezocht:

Poeh! Heb de test gedaan.

Kom er ook niet zo goed uit.

Hele mooie discussie over minderen en stoppen,

vooral de begripvolle ondertoon.

Zelf denk ik hier heel veel over na.

Waar ik nu precies sta.

Daar kom ik zeker op terug.

Verder heb ik het druk!

Ga ook vanavond er nog op uit.

Zingen in een projectkoor.

Voor het eerst van mijn leven.

Fleur: sterkte!

Blijf nog even ingelogd,

mijn eten staat op.

Toedeloe!

Wijziging: Was vergeten onze Fleur sterkte te wensen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond medestrijders en strijdsters, ik kwam jullie even een goede avond wensen en zeggen dat het goed met me gaat. Ik ben aardig op weg de spreekwoordelijke zooi die ik gemaakt heb tijdens mijn drinkjaren op te ruimen. Het ga jullie allen goed en bedankt voor er voor mij te zijn in die hel van vijf maand terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe minder ik dronk, hoe beter ik ging merken wat het met me deed.

De laatste 2 jaar voor ik stopte heb ik weinig gedronken. Ik dronk af en toe nog omdat het niet lukte om helemaal te stoppen.

Mijn oude overtuigingen wonnen het toch soms. Maar ik kreeg er gelijk zo'n sloom en tegelijk opgefokt gevoel van, van 1 glas of 2 glazen.

Zelfs hartkloppingen als ik een tijd niks had gedronken en dan weer een glas nam.

Door heel bewust te voelen wat het met me deed, kwam ik er steeds weer achter dat ik alcohol in mijn lichaam helemaal niet fijn vind.

Toen ik weer een tijdje gestopt was, en mijn man ook, zei hij op een middag: het bevalt me zo goed, ik ga nooit meer drinken. Ik zei: ik ook niet, ik doe met je mee. En we drukten elkaar de hand.

Toen was de knop om.

Ik heb nooit meer getwijfeld en nooit meer trek gehad.

Ik ervaar alleen dat het fijn is zonder alcohol en geloof helemaal niks meer van de voordelen.

Voor mezelf dan he, ik kan alleen voor mezelf spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond allen!

Vanmiddag ben ik, zoals gisteren afgesproken hier, naar de huisarts geweest.

Ben helemaal overstuur thuisgekomen:(

Het was al zwaar om bij mijn eerste bezoek daar gelijk met mijn drankprobleem aan te komen, maar ik ben met lege handen weggestuurd. Dit wordt wel een verhaal hoor! Ik zal het kort proberen te houden.

Ik vertelde dat ik een drankprobleem heb en graag medicijnen wilde als hulpmiddel om mijn drankmisbruik te stoppen. Het kostte moeite, heb ik ook gezegd, omdat ik me ervoor schaam maar dat ik hulp nodig heb.

Hoeveel ik dan dronk, hoe lang dat al zo is en wat mijn motivatie dan is om medicijnen te gaan gebruiken. Waarom ik besloten heb om te stoppen. (omdat het zo niet langer kon, dat ik al jaren worstel en ik mijn leven terug wil - om het over mijn eigenste vrolijke zelf maar niet te hebben - dat is ook weggespoeld). Dat ik destijds ook bij het Baumannhuis ben geweest voor gesprekken.

Ik vertelde dat ik al aardig op weg ben, ook gestopt was maar dat nauwelijks 1 maand had volgehouden. Of ik ook wist waarom ik drink, wat de redenen zijn.

Of ik schulden had gemaakt (nee), of ik er vrienden door verloren ben (nee), of mijn werk eronder lijdt of dat ik daar problemen krijg door mijn gebruik (nee).

Of ik wilde minderen of echt stoppen. Ik zei dat minderen wel fijn zou zijn maar geen optie is eigenlijk.

In ieder geval: het zit tussen mijn oren en dat moet ik eerst onderzoeken. Ik dacht zelf dat als ik Refusal of iets anders zou gaan gebruiken ik dan rustiger zou worden en er dan wel achter zou komen hoe, wat en waarom.

Maar ik kreeg niks mee. Ze vond mijn motivatie niet afdoende. Wel wil ze me binnenkort nog een keer zien om erover te praten en me daarna wellicht naar een verslavingsarts door zou kunnen sturen. (Jezus, riep ik uit de grond van mijn hart).

Ze kon me wel vertellen dat het wel veel te veel was (joh!), wat ik er allemaal niet van kon krijgen lichamelijk (Ow?), alcoholdementie bijvoorbeeld. Zucht.

Ze zou me wat folders meegeven, die ze on-line naar de assistentes stuurde - daar kon ik ze ophalen.

Een assistente printte de folders uit maar daar stonden alleen headers op.

Laat maar dus! En bedankt.

Tot zover mijn ervaring met mijn verzoek om hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjeetje Jeannet,

Wat een vreselijke tegenvaller voor je nadat je gisteravond juist zo'n moedig besluit had genomen! Arghh! :angry:

Ik hink op twee gedachten, nu.

Over een week terug gaan en haar alsnog proberen te overtuigen. Ze heeft gevraagd of je nog eens terug wilde komen. Jullie kenden elkaar nog niet, dus misschien was ze wat overvallen. Een dokter is ook maar een mens he....

Tja, de 2e is dat je Tactive haar om een verwijzing laat vragen. Dat zal ze wellicht minder snel weigeren, het is een erkende instantie.

Maar, ik kan me voorstellen dat je jouw net nieuwe huisarts niet gelijk wilt passeren. Dus, maar het zijn maar mijn hersenspinels he; volgende week weer gaan en als dat niet helpt alsnog Tactive inschakelen?

Ik probeer met je mee te denken................

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag frummers,

Gegroet allemaal. Ik heb nog niet teruggelezen, maar ik wilde eerst

@ AR melden, dat ik morgen uit eten ga vanwege mijn (37ste) trouwdag en daarom niet meedoe met het dagpact. Eén keer per jaar mag dat van mij!:)

@ Fleur,

Morgen veel succes met je operatie. Ik zal aan je denken en alvast een bloemetje op de goede afloop. :present::present::present:

Nu ga ik eerst bijlezen.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beertje.

Mijn man was hier (wij wonen sinds maart apart) en hij stelde ook voor om volgende week of over twee weken nog eens terug te gaan.

Maar het was wel een deceptie ja!

Ik kan me voorstellen dat ze het wellicht ook niet 1, 2, 3 weet of dit niet vaak in haar praktijk krijgt.

Maar je moet wel zwaar in de goot liggen, geloof ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...