Spring naar bijdragen

Maandag 28 november 2011


Gast Fibo

Aanbevolen berichten

He Jeannet,

Vervelend dat het zo gelopen is. Misschien lag het er ook aan dat je zelf met de oplossing medicijnen kwam en dat toen ze doorvroeg naar problemen je ontkennend antwoord.

Medicijnen zijn geen garantie voor succes, ze kunnen je wel helpen.

Mijn arts ging er ook nogal luchtig mee om vond ik. Ik verbaasde me daar ook wel over. Ik kwam ook voor iets heel anders, maar stipte het toch even aan. Ik was in eerste instantie ook verbaasd. Maar ik was al gestopt en zei dat me dat beviel. Ik denk dat het een goede reactie was. Ik benoemde geen probleem, dus wat kan hij verder doen?

Probeer helder te krijgen wat jou met alcohol is. En dan gaat het niet over hoeveelheden.

Mijn probleem was dat ik merkte dat ik steeds negatiever over mezelf ging denken. Ik had het idee dat ik dingen niet meer kon die ik wel kan. Ik werd steeds meer in mezelf gekeerd. Behalve als ik dronken was, maar zelfs dan nog. Ik was dan liever alleen. Ik zat ook in de knoop met het overlijden van mijn moeder. Al met zag ik gewoon mezelf afglijden.

En dan de volgende dag. Niet de kater, dat vond ik nog niet zo erg, maar als die een beetje begint op te trekken, die drang weer om te willen drinken. Alleen al om die drang even weg te nemen.

Op een gegeven moment toen ik me hier had aangemeld lukte het me al die een paar dagen te weerstaan. Maar dan ging ik weer drinken. En alleen maar meer. Compensatie.

Het begon me echt tegen te staan. Maar tegelijkertijd voelde de dronkenschap zelf heel veilig. Lastig dilemma.

Toen ik hier las over dat die negatieve gevoelens over jezelf kunnen verdwijnen als je echt stopt vond ik dat ik het moest wagen.

Het duurde best even. Het ging in een soort stapjes.

Eerst is er de onwennigheid, onzekerheid. Die sloeg om in een soort euforie. Dat was eigenlijk een hele leuke periode. Wel een soort roes toch. Die ging weer over in twijfel. Waarom? Ik kan toch wel gewoon weer eens drinken, dronken worden en dan gewoon weer stoppen? Zoals anderen. Gewoon voor het plezier. Niet gedaan.

Ook dat gaat weer over. Nu voel ik me er prettig bij nuchter dor het leven te gaan. Ik heb het gevoel dat ik veel kan, ik ben blij met wie ik ben.

En ik wil nog wel gelukkiger worden, daar heb ik nog wel een paar jaar de tijd voor.

En dan is het ineens bedtijd, welterusten mensen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 305
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

door de toestanden hier in huis.

Heb een kind in huis van mijn vriendin Will die drank en drugs verslaafd is.

Hij mag bij mij wonen (bij wettelijk voorschrift) voor een jaar met gps dat is dat hij met enkelband overal te traceren is en om 23.00 `s avonds binnen moet zijn bij mij dus, 7 dagen in de week, ben vanaf 26 september dus mijn hele privacy en thuis kwijt.

Ik ken hem vanaf zijn 12de, 15 jaar met Will samen hij is nu 27 en de hele dag is dat aan het zuipen

ik heb hem gezegd niet hier in huis en daar houd hij zich nog net aan (`t is op het balkon) vanavond ben ik echt door het rood gegaan en heb de flessen van het balkon gemikt en OOK ZIJN GLAS

toen ik Will leerde kennen als relatie zijnde, was hij 11 en probeerde ons toen al uit elkaar te krijgen.

Dat is niet gelukt en na 15 jaar mag het toch nog niet lukken? ook al zit hij nu bij mij en heeft een gebodsgebied van waar zijn moeder woont?

Daar mag hij dus niet komen hè.

Liefs Albert

ook al heb ik drank op

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jaap,

Goed gezegd :present:

Albert,

Je reageert niet en ik weet niet hoe ik je zover kan krijgen dat wel te doen sorry... :(

Ik ga een sigaretje roken en me klaar maken voor bed. het was inderdaad laat vannacht en moet even wat inhalen.

Ik hoop je zo nog te lezen en zal dan nog reageren.

Kop op AR, de wereld is niet vergaan. Dat denk je misschien, maar ondertussen draait-ie gewoon door. Ook als jij je rot/schuldig of wat-dan-ook voelt. Morgen weer op, uithuilen en opnieuw beginnen?

Maar ja, misschien kan ik helemaal niet helpen. Minderaar, stopper, zucht, ik heb nooit beweerd dat ik de wijsheid in pacht heb.....

:heart: Ik denk aan je.

Bewerking: Oh oh, dit schreef ik terwijl jij je verhaal schreef. Nou, vergeet dit dan maar, dat gaat niet helpen, denk ik..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jemig Albert,

Wat een vreselijk verhaal! Heb je dat ooit eerder hier verteld? Ik ben pas 3 weken hier, dus.....

Ik vind het niet vreemd dat je door het lint gegaan bent. En ook niet dat wij je in deze viruele wereld even niet kunnen helpen.

Respect voor je, dat je dat hier eruit gegooid hebt, man. Dit is een heel naar en moeilijk verhaal.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albert dat klinkt heel zwaar zo te leven. Misschien wel te zwaar voor wat jij aankan.

Er zijn grenzen in wat je voor anderen over hebt. En die liggen daar waar jij er last van hebt.

Dat klinkt misschien hard en egoïstisch. Toch zie ik zo. Voor mij.

En al helemaal niet makkelijk. Want wat dan?

Ik vind je reactie heel begrijpelijk, dat je de rotzooi van het balkon gooide. En dat je dan even niet meer rationeel bent.

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jane:heart:

en ik hoef niks weg te halen hoor, ook dit is de realiteit, dit is ook leven, net als mensen met kinderen die ziek zijn of hun partners, als je het niet meer ziet zitten zie je het niet meer zitten,

Als je geen uitweg meer weet met al je goede bedoelingen, en ECHT je HOUD van die persoon (Ook al is dat pas na het elfde jaar van zijn levensbaan) sorry ik kende Will niet eerder en het is haar zoon.

Jongens en meisjes het is zo`n lang verhaal ik kan het onmogelijk hier allemaal neerzetten, maar een hele spannende actiefilm is er werkelijk niks bij en dan is dit in reality

niet iedereen kan of durft zomaar alles te verwoorden, niet iedereen is bij machte om alles op papier te zetten en sommige drukken zich misschien krom uit

we zijn allemaal hier om adb te worden of te zijn, ja we proberen, mijn eerste jaar ging ook van een leien dakje hoor, alleen thuis, geen problemen qua alcohol, niemand die hier zoop behalve ik en dat jaar dus ik niet, nu dus iemand wel en 7 dagen in de week zuipt

Zoon van Will bij mij VERPLICHT DOOR JUSTITIE in huis, niet door haar toedoen hoor!!!! gewoon door mijn eigen schuld omdat ik hun het recht en handtekening heb gegeven voor 60 uur, niet wetende dat het ook voor nog langer kon zijn zoals een jaar (dat is dus bij mij het geval)

Ik weet niet wat ik allemaal nog moet en wil schrijven, ik kan het ook niet meer `t is te veel

het is niet alleen aankomend jaar vanaf september het is ook de 15 jaar er voorafgaand, wat Will allemaal heeft meegemaakt met hem en ik als "buitenstaander" zij is mijn Meissie, en wat doe je voor je Meissie?

Ik weet het nu even niet meer

`t zal wel een late lange nacht worden

Liefs Albert, en zoals ik ben ik kan niet anders

maar!!! drank is weg nu dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

AR, wat jaap al schreef, dit is teveel waarschijnlijk voor iedereen, zalfs voor iemand die nog niet eens AdB wil zijn. Maar je schrijft het precies zoals het is en wat jij voelde. De grens is waarschijnlijk bereikt en het is ZIJN GLAS, precies, zijn glas en zijn probleem nu. Balkon hoort ook bij jou huis, drinken is wat anders lijkt me dan roken op het balkon. Het zal jou en Will pijn doen , maar hee het is een volwasse kerel. Laat hem dus ergens anders zijn glas maar zoeken en neer proberen te zetten. Je hebt het geprobeerd, meer kan niemand van je verwachten. Hou je haaks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Albert.

Albert wat een tragiek zeg.

Weet niet wat te zeggen.

Knap heavy.

Albert, jouw gezondheid gaat voor.

Triggers heb je niet nodig.

Dat wil niet zeggen, dat er voor hem geen oplossing moet zijn.

Misschien klets ik uit m'n nek.

Is het met justitie niet mogelijk te regelen, dat een ander zich inzet.

Dat jij genoeg aan jezelf hebt en dit niet trekt.

De knaap is 27 jaar, er moet toch een uitweg zijn.

Sterkte Albert.

Houd het rustig met de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja je hebt daar ook verschillende helaas in he

Maar het is duidelijk dat je nu voor jou en je meissie op moet komen maat, je hebt zo te lezen meer dan je best gedaan. Deze draak achtigen kunnen niet in jouw nest en het bevuilen, hoe moeilijk dat dan ook is om in te zien. Maar jullie thuis moet voor jullie veiligheid bieden, zo wordt je van binnenuit gewurgd en dat moet te aller tijden vermijden. Daar is niet tegen te vechten. Zeker niet omdat jij ook "maar" een mens bent. Daarin doe je al zo je best, ook hier om telkens mensen te helpen. maar nu aan jullie zelf denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...